watt meter met SD kaart oid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Is iemand een watt meter tegen gekomen waar men via een hack/mod een data loger heeft gemaakt
Dus op SD kaart of iets dergelijks ?

ik heb dat ding ergens in de kast liggen, zo'n ding .. enige wat ik eigenlijk graag wil is de data naar sd loggen.
als ik me goed herrinner zit er ook een datum/tijd op ? *dunno* .. overgens is dat niet zo'n ramp ..

Of is het beter een rasberry pi te pakken en I/O lijntjes in dat watt metertje te modden ?

in ieder geval ben ook blij met links .. de zoektermen in google (watt meter + hack ) was iig niet erg successvol ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Voltcraft Energy Logger 4000 kan data opslaan op een SD-kaart. Deze energiemeter is regelmatig bij Conrad in de aanbieding voor 25 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Yep, die heb ik ook :D
Moet overigens niet een te nieuw kaartje in, dan pakt 'ie 'm niet.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Idd bij Conrad te koop, maar de SD-kaart interface zuigt vrij hard, je moet op zoek naar een 1 GB kaartje ofzo, die nog FAT32 geformatteerd is, en dan hopen dat het ding er iets op schrijft waar je PC iets van kan maken. Laat in geen geval waardevolle data op dat kaartje staan wanneer je 'm in die energiemeter doet. Sowieso formatteer je 'm beter eerst.

Een duur alternatief: plugwise. Die heeft geen SD-kaart interface, maar gewoon een draadloos netwerkje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Hoe heten die modules ookalweer die je simpelweg aan je servertje kan hangen om dat bij te houden?
Die waren er voor vanalles en nogwat, incl meten van vermogen.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyRuS
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:12
RFXcom? Overigens wel flink aan de prijs maar schijnt wel een goed systeem te zijn wat door verschillende software pakketten word ondersteunt. Zelf geen ervaring mee helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Met de youless kun je dacht ik ook loggen en via netwerk live of achteraf uitlezen. Of wil je echt 1 apparaat specifiek uitlezen? Want dan gaat dat niet werken.
Pagina: 1