Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Nieuw deze pricewatch: Club3D CGAX-67524I HD6750
Moet je wel opschieten want ze zijn bijna uitverkocht.
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Edit: volgens mij is het piek verbruik ergens rond de 45-50 watt, afhankelijk van de kaart config e.d.
[ Voor 26% gewijzigd door Aragnut op 03-10-2012 16:59 ]
After configuration? Geen idee wat hiermee wordt bedoeld en of 'configuration' wel mogelijk is op deze PC?
Verbruikt een klein beetje minder dan een 8800GTX en is een FLINK stukje rapper... en precies binnen je prijsrange. Het is zelfs best een koopje als je het vergelijkt met de prijzen van de andere kaarten in vraag&aanbod en bijbehorende prestaties...
[ Voor 23% gewijzigd door MicGlou op 03-10-2012 20:24 ]
Elk pci-e slot kan 75W leveren.Aragnut schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 20:00:
"after configuration" betekent dat nadat de kaart zich aangemeld heeft, de kaart meer mag verstoken (dus de maximum hoeveelheid Watt die geleverd kan worden gaat omhoog). In het boekje van je moederbord is terug te vinden welke slot een videokaart ondersteund, en deze zou dan als een PEG interface slot moeten reageren (en dus deze feature ondersteunen). Het is mischien handig om aan te geven om wat voor een moederbord (en andere componenten) het gaat in jou geval. Op die manier is het makkelijker te bevestigen/ontkrachten.
Niet dat dit wat uitmaakt als je een hd7750 want die trekt nog geen 50 onder load.
Zie ook: http://support.euro.dell....410/en/OM_EN/YH251A02.pdf
Tweedehands zie ik niet zo zitten vanwege garantie. Dan maar iets meer betalen. De kaart hoeft ook niet veel sneller te zijn als de 8800 GTX. De vraag is ook of een veel snellere kaart wel zin heeft bij deze processor en PCI Express 1.1 slot. En voor zover ik kan zien is de HD7750 toch wel iets sneller dan de 8800 GTX terwijl deze veel minder stroom verbruikt. Moederbord en voeding zijn al meer dan 5 jaar oud, dus is het wellicht wel het beste deze zo min mogelijk te belasten?
nah met een mainstream kaart als de hd7750 bottleneck je niet.PatrickC schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 21:04:
De computer is een Dell Dimension 9200 (ook wel XPS 410 genoemd). Het moederbord is dan ook van Dell zelf. De CPU is een Intel Core 2 Duo E6600, 2 x HDD in RAID 0, 4 GB RAM, een blu-ray speler, cd/dvd brander, cardreader, 375W Dell voeding, SB Audigy 2 geluidskaart, 3,5" floppy drive, TV kaart en een Geforce 8800 GTX videokaart.
Zie ook: http://support.euro.dell....410/en/OM_EN/YH251A02.pdf
Tweedehands zie ik niet zo zitten vanwege garantie. Dan maar iets meer betalen. De kaart hoeft ook niet veel sneller te zijn als de 8800 GTX. De vraag is ook of een veel snellere kaart wel zin heeft bij deze processor en PCI Express 1.1 slot. En voor zover ik kan zien is de HD7750 toch wel iets sneller dan de 8800 GTX terwijl deze veel minder stroom verbruikt. Moederbord en voeding zijn al meer dan 5 jaar oud, dus is het wellicht wel het beste deze zo min mogelijk te belasten?
Pci-e bottleneck is zowieso echt iets wat hiet te vaak langskomt terwijl zelfs als er een bottleneck onstaat door de interface dit maar een paar procent is (tenzij je natuurlijk een gtx690 in een pci-e 1.1 x16 @4x slot stopt)
Mijn huidige systeem gaat eruit, en daar zit nou toevallig een nvidia geforce 8800 GTX in. Daarmee zou je 2de pc in principe hetzelfde blijven. En wat betreft garantie was je eerste 8800 GTX nog onder garantie?
Ik ben nog niet begonnen het spul te verkopen dus ik weet niet of ik nog wat terug vindt. Ben gewoon blij als iemand er al wat aan heeft.
Spul zit wel in utrecht. Laat me weten.
[ Voor 30% gewijzigd door Ghostier op 04-10-2012 01:09 ]
Ik herinnerde me gisteravond dat mijn ouders ook nog een oude PC op zolder hebben staan waar volgens mij een PCI Express kaart in zit. Deze PC wordt niet meer gebruikt, dus ik ga eerst eens proberen of ik daarmee m'n 2e PC nieuw leven in kan blazen. Mocht dat niet lukken, dan kan ik altijd nog verder kijken naar een nieuwe kaart of een tweedehandsje. Ik heb nu in ieder geval een idee wat mogelijk is.
@Ghostier
Bedankt voor je aanbod. Zoals je hierboven kunt lezen heb ik nog een alternatief wat ik eerst wil uitproberen. Mocht dit niet werken, dan kom ik misschien wel op je aanbod terug. Als je de kaart al aan iemand anders kunt slijten, ga gewoon je gang. Wat betreft je vraag over garantie, de PC is inmiddel meer dan 5 jaar oud, net als de kaart. Ik had wel 4 jaar garantie op de PC, maar die is dus verlopen. En met 5+ jaar op zo'n kaart, denk ik niet dat ik nog ergens garantie kan claimen.
Componenten Aankoopadvies
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Nee, PCI-e 1.0a t/m 3.0 kunnen allemaal zelf max 75W leveren.PatrickC schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 16:47:
Zit er nog verschil tussen het wattage wat een PCI express bus kan leveren? Ik lees daar verchillende berichten over namelijk.
Volgens mij zit daar een goede voeding in welke 360W op de 12V kan leveren en twee PCI-e stekkers heeft, genoeg voor een high-end videokaart zoals de GTX 680.PatrickC schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:42:
(systeem heeft een voeding van 375 Watt). Ik wil natuurlijk niet teveel geld meer uitgeven aan een oude PC, dus ben ik op zoek naar een budget videokaart die in dit systeem zou passen, waar je toch nog redelijk mee kunt gamen (b.v. vergelijkbaar met de 8800 GTX of iets minder). De videokaart moet in een PCI Express 16x slot passen en zeker niet meer stroom verbruiken als de 8800 GTX vanwege de voeding van 375 Watt.
Verschil in prestaties zul je niet merken.
Anandtech 8800GT vs 8800GTX
En voor twee tientjes in de spaarpot van mijn zoontje zijn we misschien allebei tevreden
[ Voor 9% gewijzigd door slb op 04-10-2012 22:21 ]
prompt $p $g