Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:21
Hallo,

Al enkele jaren hebben wij hier een D-Link DIR-655 router welke nagenoeg altijd prima werkte. Enige tijd geleden zijn wij echter verhuisd en sindsdien is het bereik op de zolderverdieping dramatisch, gok ander materiaal in het plafond.

Nu is het vrij makkelijk op een kabel naar zolder te trekken, echter heb ik geen idee wat ik hier aan moet hangen?

Is dit een Range extender of een Access point?

Ik heb gelezen dat een Range Extender vrij kieskeurig kan zijn? Of is dit al verouderd? Artikel was uit 2008.
En moet ik specifiek een D-Link Range Extender of Acces Point nemen of niet noodzakelijk?

En kan ik van de router zo 'overlopen' naar de RE of AP? Of moet het apparaat de verbinding dan weer opnieuw initialiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Een half brak signaal weer gaan versterken met een Range Extender schiet niet echt op, plus je levert de helft van je draadloze snelheid in. Als je de mogelijkheid hebt om een kabel te gooien zou ik dat meteen doen, dan een Acces Point of Router ingesteld als AP (want soms goedkoper/beter verkrijgbaar als een AP) aansluiten. Als je de SSID en beveiligingskey gelijk instelt en niet- overlappende kanalen gebruikt zou je apparaat vanzelf over moeten gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Nielson op 01-10-2012 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Bedankt voor de reactie.

Als ik bijvoorbeeld de Range extender van TP-Link link bekijk zie ik een RJ45 aansluiting waar ik de kabel inplug?
Afbeeldingslocatie: http://nl.tp-link.com/resources/images/products/gallery/TL-WA830RE-2.jpg

Dan zou ik deze toch via een kabel kunnen verbinden om zo een draadloos signaal te creëren op zolder?
Of is er een andere reden om een Acces point boven een Range Extender zoals hierboven te verkiezen?

En ik kan niets terug vinden over compatibiliteit, zijn hier bekende problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-09 13:16

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Oke, toch snap ik het verschil niet helemaal met bovenstaande: TP-Link TL-WA830RE en TL-WA801ND.
En de link naar 'Range extender of nieuwe router' wordt er uit gegaan van een RE zonder enige Ethernet poort. maar op bovenstaande modellen zit op beide een hardwired ethernet aansluiting.

Ik wil het meest simpele apparaat echter kan ik geen duidelijke meerwaarde / verschil vinden tussen beide, wanneer beide aangesloten zijn via een RJ45/CAT6 kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Source90 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 23:51:
Als ik bijvoorbeeld de Range extender van TP-Link link bekijk zie ik een RJ45 aansluiting waar ik de kabel inplug?
Die is prima.

Valt in te stellen als AccessPoint, als je de tips van Nielson aanhoud komt het goed.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2012 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

"Range extender" = leuke marketingterm voor apparaat wat zowel AP, repeater als bridge kan zijn.

"Access point of range extender" is dan ook een onzinnige vraag, RE is (o.a.) een AP.

RE als AP inzetten ipv repeater lijkt me iig veel verstandiger.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1