All,
In een eerder topic heb ik het probleem al eens aangekaart maar dat is al weer lange tijd geleden.
Mijn HDD Samsung HD103UJ van 1tb geeft maar 128gb aan in Windows en in DOS met de ES tool.
Toen ik de schijf had aangeschaft toen gaf deze netjes 1tb aan.
Toen heb ik iets moeten doen omdat ik nog een oud moederbord had en op een gegeven moment gaf de schijf nog maar 128gb aan.
Helaas heb ik dit niet meer kunnen herstellen en hoop ik dat jullie een oplossing weten.
Als ik de hdd in een nieuwe pc doe (minder dan 1 jaar oud) dan ziet Windows maar 128gb.
Als ik Samsung ES tool start dan ziet deze ook maar 128 gb (132 oid).
Je hebt binnen ES tool een aantal tools waarmee je wat zaken kan aanpassen maar alles wat ik probeer helaas zonder resultaat.
Er staat iets van native size en ook dit is 128gb.
De max size geeft ook 128gb aan.
Low level format helpt ook al niet.
Ik heb ergens gelezen dat iets op 48 bit moet staan en dit wordt in de ES tool ook aangegeven.
Weet iemand nog een oplossing om de schijf weer 1tb te maken.
Alvast bedankt voor de reacties.
In een eerder topic heb ik het probleem al eens aangekaart maar dat is al weer lange tijd geleden.
Mijn HDD Samsung HD103UJ van 1tb geeft maar 128gb aan in Windows en in DOS met de ES tool.
Toen ik de schijf had aangeschaft toen gaf deze netjes 1tb aan.
Toen heb ik iets moeten doen omdat ik nog een oud moederbord had en op een gegeven moment gaf de schijf nog maar 128gb aan.
Helaas heb ik dit niet meer kunnen herstellen en hoop ik dat jullie een oplossing weten.
Als ik de hdd in een nieuwe pc doe (minder dan 1 jaar oud) dan ziet Windows maar 128gb.
Als ik Samsung ES tool start dan ziet deze ook maar 128 gb (132 oid).
Je hebt binnen ES tool een aantal tools waarmee je wat zaken kan aanpassen maar alles wat ik probeer helaas zonder resultaat.
Er staat iets van native size en ook dit is 128gb.
De max size geeft ook 128gb aan.
Low level format helpt ook al niet.
Ik heb ergens gelezen dat iets op 48 bit moet staan en dit wordt in de ES tool ook aangegeven.
Weet iemand nog een oplossing om de schijf weer 1tb te maken.
Alvast bedankt voor de reacties.