Silent - low energy file/media servertje.

Pagina: 1
Acties:

• rodnaZ
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-08-2025
Hallo,

Ik ben van plan om servertje te gaan bouwen die bedoeld is voor data opslag en het streamen van 1080p films.

Waar moet ik op letten? (Snelheid CPU, HDD en SATA poorten etc.)
Welk soort moederbord kan ik het beste kiezen? Ik had mijn ogen al gelegd op een paar mini-atx bordjes met een onboard CPU die passief gekoeld zijn, hiernaar gaat mijn voorkeur.

Ook had ik graag dat de server stil en zuinig is. Ik ga geen reguliere kast gebruiken maar zelf een maken uit hout uiteraard worden er 3/4 caselight balkjes gebruikt (dit i.v.m. de aansluitingen).

Graag hulp gehad!

Alvast bedankt.

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-04 23:11
mitx bordje met onboard cpu passief gekoeld is inderdaad voldoende en stil. een extra raidcontroller is waarschijnlijk niet nodig aangezien je tegenwoordig al 4tb schijven hebt. Wel moet je opletten dat je niet schijven neemt die heel warm worden. De airflow in een zelfgemaakte kast is niet altijd even optimaal.

druk en typefouten voorbehouden

• rodnaZ
lutkeveld schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 19:06:
mitx bordje met onboard cpu passief gekoeld is inderdaad voldoende en stil. een extra raidcontroller is waarschijnlijk niet nodig aangezien je tegenwoordig al 4tb schijven hebt. Wel moet je opletten dat je niet schijven neemt die heel warm worden. De airflow in een zelfgemaakte kast is niet altijd even optimaal.
Ja klopt, de airflow komt denk ik wel goed. Het concept voor mijn kast is nu zo opgesteld dat ik een mooie airflow creëer dus daar twijfel ik niet aan!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

Zeer stil, zuinig, kwaliteit maar wel een beetje duur:
Gold label
pricewatch: Seasonic G-Serie 360Watt

Misschien is deze ook wel lekker:
pricewatch: LC-Power Green Power LC7300 80+ Silver Shield
Silver label.

Kan er weinig over zeggen verder, ken het merk niet zo goed.
http://translate.google.n...AWEnYGQDQ&ved=0CD0Q7gEwBA

Zo te zien wel een redelijke PSu, die vooral het best tot zijn recht komt als je hem niet te zwaar belast. Wel , dat laatste lijkt me in jouw geval niet te gebeuren. De ietwat korte kabels zullen ook geen probleem zijn.

[ Voor 82% gewijzigd door Madrox op 29-09-2012 21:44 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• rodnaZ
Madrox schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 21:35:
Zeer stil, zuinig, kwaliteit maar wel een beetje duur:
Gold label
pricewatch: Seasonic G-Serie 360Watt

Misschien is deze ook wel lekker:
pricewatch: LC-Power Green Power LC7300 80+ Silver Shield
Silver label.

Kan er weinig over zeggen verder, ken het merk niet zo goed.
http://translate.google.n...AWEnYGQDQ&ved=0CD0Q7gEwBA

Zo te zien wel een redelijke PSu, die vooral het best tot zijn recht komt als je hem niet te zwaar belast. Wel , dat laatste lijkt me in jouw geval niet te gebeuren. De ietwat korte kabels zullen ook geen probleem zijn.
Bedankt voor de linkjes! Dat zal me goed helpen ;)
Korte kabels zijn juist een voordeel omdat de PSU naast het moederbord geplaatst wordt.

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik ben ook opzoek naar zoiets, zou een van deze 4 moederborden ook hiervoor geschikt zijn?
http://tweakers.net/price...4872;277055;281606;281607
(of is de TS opzoek naar iets krachtigers?)

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:25

B2

wa' seggie?

Kijk eens in het Nieuwe Zuinige Server topic. Daar kun je eigenlijk op alle vragen die je in de TS stelt wel een antwoord vinden.
Pagina: 1