Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

+- €1000 : Lapop voor GW2 + Battlefield3

Pagina: 1
Acties:

• denver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-11 14:32
Hoi Mensen. Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop om twee van mijn favoriete spellen op te spelen. Ik heb al veel onderzoek hiernaar gedaan maar ben toch erg benieuwd naar het advies/ervaringen die jullie hebben.
Onderstaand meer informatie waarnaar ik opzoek ben.

Merk : HP of Asus
Budget : tussen €1000 / €1200
Processor : minimaal i7-3610QM
Videokaart : minimaal NVIDIA GeForce GT 650M
Hardeschijf : mogelijkheid om 2 schijven te plaatsen
Geheugen : Minimaal 4GB
Scherm : 15 of 17 inch (liever 15" en snelle laptop dan 17" en lagere specs)
Scherm : Mat

Ik ben benieuwd naar jullie aanbevelingen (eigen ervaringen)

Grt.

• Nixy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-11 22:49
Je kan dit topic eens door kunnen nemen. Hierin wordt gepraat over de 'beste' betaalbare gamenotebook. Daarnaast staan er tientallen van deze topics in dit forum, allemaal met ongeveer gelijke eisen en wensen en eenzelfde budget. En dan is er nog de Pricewatch ..

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

• steven1191
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-11 11:03

steven1191

Play fair, live longer.

ik zou eerder voor een alienware ofzo gaan dan?

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Het enige wat ik voor jou zie is een Dell Inspiron 17R SE.
Sluit precies aan op je wensen, en je krijgt er een behoorlijke korting op.

http://www.dell.com/nl/p/inspiron-17r-se-7720/fs
De 1249 model gaat je uiteindelijk rond de 1000,- kosten, wat dus een erg goede prijs is.

Meer info hierrr

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Voor tussen de 1000 en 1200 euro krijg je net geen alienware, alhoewel de M17X inderdaad de beste keuze is voor het krijgen van een zeer goede GPU, tevens heeft de Alienware last van 1 groot nadeel: Het scherm wat echt super reflecterend is: Ik heb zelf de Alienware M15X en kan dat zeer zeker bevestigen... voor dat segment kun je beter naar de lenovo y580 kijken, alhoewel deze ook een glossy scherm heeft.

Tevens, waarom eigenlijk HP? De hp's in de consumenten lijn zijn ten eerste overpriced en kwalitatief behoorlijk dramatisch. Tevens staat HP bekend om gebruik te maken van de goedkoopste en minst betrouwbare koelingen en engineering wat nou net het belangrijkste is bij het kiezen van een gamelaptop.

Wil je toch een mat scherm, dan zijn er 3 opties
1. De Asus N56VM (650M) De Asus blinkt uit op bouwkwaliteit. De specs zijn ook goed om mee te gamen, het nadeel alleen is dat de prijs relatief hoger ligt dan bijvoorbeeld de Glossy schermen alternatieven en de Dell Inspiron 15R
2. De Sony S15 (640M LE) Laat je niet wegjagen door de GPU van de Sony.. Want de Sony heeft namelijk zo een enorm krachtige koeling, dat je de GPU kan overklokken naar de kracht van de GTX660M zonder enige problemen (Daar kun je overal bij de reviews van tweaker gebruikers over lezen, en tevens kun je het ook terugvinden in de diverse sony vaio s serie topics)... Daarnaast heeft de Sony als voordeel dat de ergonomie erg fijn is (toetsenbord en touchpad) en dat de Sony geen drol weegt. (minder dan 2KG). Ook heeft deze het beste scherm: IPS ftw!!! Wel is deze het duurste van het setje.
3. De Delletje die hierboven mij door tweakers broer "Quad" is aangekaart. Het verschil is wel dat de Dell een stuk minder is op bouwkwaliteit, accuduur, en de koeling maakt relatief meer herrie en koelt iets minder. (Wel nog genoeg om de mee te gamen zonder problemen)

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

:o
Verder ben ik het ook wel met je eens inderdaad.
De GPU van Sony kan je inderdaad een eind door overclocken, maar ik denk dat je wel default een redelijk goede setup moet hebben hoor.

Maar goed, voor tussen € 1000 en € 1200 is er relatief voldoende aanbod. @TS zou toch eens wat benches opzoeken en naar wat modellen die jou het meest interessant lijken.

Moet wel bij zeggen dat de N56 wel een glossy scherm heeft inderdaad, maar het is wel en mooi en helder scherm. Niet een wat HP heeft van het storend type, wel stukje beter.

[ Voor 15% gewijzigd door Quad op 28-09-2012 10:11 ]

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• Nixy
Ik heb zelf de 999 euro kostende Inspiron 17R SE. Daar zit alles in wat je nodig hebt. De 1249 versie heeft een 3d scherm, een 2e 750GB hardeschijf, 8GB RAM ipv 6GB en een klein 32GB mSATA SSDtje die als caching disk gebruikt wordt. Ik denk niet dat dat 250 euro waard is, en die kan je beter steken in een lekker grote 256GB SSD en wellicht beter/meer ram (hoewel je met 6 echt prima uit de voeten kunt).

De Lenovo is puur voor gamen denk ik de betere oplossing. Echter is de Y580 met i7 processor -bijna- [nog 9 stuks een woensdag voor zover ik weet] niet meer te verkrijgen in ons kikkerlandje, en komt voorlopig i.v.m Windows 8 ook niet meer terug. De i5 versie is nog wel te vinden, maar dat is ook al goed zoeken.

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

• 10K
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2024

10K

10.000

Nixy schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 10:28:
Ik heb zelf de 999 euro kostende Inspiron 17R SE. Daar zit alles in wat je nodig hebt. De 1249 versie heeft een 3d scherm, een 2e 750GB hardeschijf, 8GB RAM ipv 6GB en een klein 32GB mSATA SSDtje die als caching disk gebruikt wordt. Ik denk niet dat dat 250 euro waard is, en die kan je beter steken in een lekker grote 256GB SSD en wellicht beter/meer ram (hoewel je met 6 echt prima uit de voeten kunt).

De Lenovo is puur voor gamen denk ik de betere oplossing. Echter is de Y580 met i7 processor -bijna- [nog 9 stuks een woensdag voor zover ik weet] niet meer te verkrijgen in ons kikkerlandje, en komt voorlopig i.v.m Windows 8 ook niet meer terug. De i5 versie is nog wel te vinden, maar dat is ook al goed zoeken.
Waarom is de Y580 laptop zo slecht verkrijgbaar in NL? Het lijkt mij een ideale laptop voor gamen zonder al te veel geld uit geven. Vooral het eenvoudige design (dus niet zoals alienware met allerlei lampjes) sprak mij erg aan.
Ik dacht er aan om hem zelf aan te schaffen, maar twijfelde nog, nu maar hopen dat ie snel terug komt misschien ook nog wat goedkoper wordt.

"Above And Beyond The Call"

• Nixy
Zoals met de meeste laptops nu worden ze tijdelijk niet meer geleverd aan de winkels. Dit is omdat de nieuwe versies allemaal met een OEM versie van Windows 8 worden geproduceerd. Deze kunnen nog niet naar de winkels verscheept worden omdat Windows 8 nog niet uit is. Dus ik verwacht rond/na de introductie van W8 een hele berg laptops weer leverbaar zijn met dezelfde specificaties + Windows 8.

• 10K
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2024

10K

10.000

Duidelijk, beter even een maandje wachten dus. :P

"Above And Beyond The Call"

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

10K schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 11:29:
[...]

Waarom is de Y580 laptop zo slecht verkrijgbaar in NL? Het lijkt mij een ideale laptop voor gamen zonder al te veel geld uit geven. Vooral het eenvoudige design (dus niet zoals alienware met allerlei lampjes) sprak mij erg aan.
Ik dacht er aan om hem zelf aan te schaffen, maar twijfelde nog, nu maar hopen dat ie snel terug komt misschien ook nog wat goedkoper wordt.
Navraag bij verschillende winkels leert dat Lenovo de Y580 in NL alleen maar beschikbaar stelt (heeft gesteld) via het retail-distributiekanaal. Verreweg de meeste prijsvechters zijn webshops en moeten het hebben van hun online klanten. Deze shops zitten in het e-taildistributiekanaal, waardoor ze niet de Y580 kunnen leveren.

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

• Nixy
Ah, dat is ook handig om te weten.

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-11 18:48

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Ik heb de Lenovo vandaag nog gewoon kunnen kopen bij de Paradigit.. Een super laptop!!
Pagina: 1