Toon posts:

Koptelefoon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ten eerste wil ik zeggen dat ik geen idee heb waar in het forum ik deze post moet plaatsen.
Excuses voor dat.

Nu mijn vraag. Ik ben van mening dat de Beats koptelefoons zeer goede koptelefoons zijn. Maar je betaald natuurlijk ook veel voor het merk.
Maar welke koptelefoon is vergelijkbaar met de Beats maar goedkoper?

Alvast bedankt :)

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:04
In plaats van de Beats By Dr. Dré Solo HD, kan je het beste de AKG K 518 DJ kopen.

[ Voor 16% gewijzigd door Jumpman op 27-09-2012 15:41 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08-2025

djunicron

*click-swoosh-thud*

Het grote Headphones topic

Er zijn naar mijn mening een heleboel hoofdtelefoons een stuk beter dan die van Monster. Het is geen rommel, maar wel erg duur en erg gehyped. Als je het mooi vind en mooi vind klinken, dan is het natuurlijk al snel een goed product voor je. Maar kijk vooral even verder naar andere merken als Sennheisser, AKG, KRK, Pioneer, Sony, Beyer Dynamic, Technics / Panasonic, Shure, Denon en A&H: veel van hun modellen bieden veel meer bang / buck en een veel nettere audioweergave. (en ik ben vast nog wel een groot aantal goede merken vergeten)

Nu kan het natuurlijk zijn dat je de aandikkingen in een aantal van de Dré's juist mooi vind... Als je iemand bent die graag alles van 10-250hz in de +8dB draait, dan zal je inderdaad niet snel iets vinden tussen de wat meer studio georienteerde hoofdtelefoons.

Daarnaast moet ik zeggen dat Monster één ding wel goed heeft gedaan in de dure modellen van Dré: het gebruikte memory foam in de pads is simpelweg prettig en het isoleert wel prima.

===

Wat wil je eigenlijk van de hoofdtelefoon? Wat vind je lekker zitten op je hoofd? Wat is het budget?

Verwijderd

Topicstarter
Van mij hoeft het niet hard. Daar zie ik het nut niet echt van in. Het liefst zo goed koop mogelijk met de kwaliteit van de Beats Dat het lekker zit op je hoofd is natuurlijk wel belangrijk. En het moet niet te warm worden aan je oren.

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:10
Er mist nog steeds iets heel belangrijks in je verhaal: waar luister je nou precies naar, en in welke omgeving?

I'm a photographer, not a terrorist

Verwijderd

Topicstarter
Omgeving is redelijk luidruchtig. Bijvoorbeeld in de huiskamer als de tv aanstaat. Ook is belangrijk dat deze in een computer en in een telefoon gaat. Waar ik naar luister is heel uitgebreid. Zo'n beetje alles.

Verwijderd

Ben je een basjunk?

Verwijderd

Topicstarter
Nee helemaal niet.

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Dus;
Klassiek, Jazz, Blues, Rock, EDM (alle subgenres), hard-EDM (alle subgenres), Metal, Alt-rock, Rock, Ambient, Lounge, Gregoriaans, Mumbaton, Hiphop, sing/songwriters, Pop, etc

Maar ook games, films, podcasts, etc?

Dat gaat een probleempje worden dan...

Verwijderd

Dan zou ik zeker niet voor de Beats gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Hou het dan maar voor op pop...
Games is niet echt de bedoeling. Film is altijd meegenomen.

• citruspers
  • Laatst online: 22:10
Telefoon en PC: impedantie van 16 tot 32 Ohm
Luidruchtige omgeving: Gesloten koptelefoon

Dan vallen er al een hoop af :)

I'm a photographer, not a terrorist

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

citruspers schreef op donderdag 27 september 2012 @ 18:12:
Telefoon en PC: impedantie van 16 tot 32 Ohm
Luidruchtige omgeving: Gesloten koptelefoon

Dan vallen er al een hoop af :)
Jup en met goedkoop krijg je dan iets als dit:

http://www.bax-shop.nl/st...foon/product-details.html

Of met een "designtje"

http://www.bax-shop.nl/mu...wart/product-details.html

Voor over straat voor weinig (dus met de telefoon):

http://www.bax-shop.nl/mu...wart/product-details.html

Hoe dan ook, ik zou niet snel >€150 neergooien voor een Dr. Dré. Er zijn zat goed klinkende alternatieven voor onder de €80. Maar wat je lekker zit en goed klinkt kan je beter zelf in een winkel gaan proberen.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:07
Als je het goedkoop zoekt, dan moet je ook niet teveel stilstaan bij de details van de specificaties... niet te moeilijk denken. Je vind €150,- teveel voor een goede koptelefoon, maar wat vind je de wel acceptabel? Sowieso ben je denk ik het beste uit in de prijsklasse <€100,- om naar de bekende merken te kijken als Sony, Philips of Sennheiser...

pricewatch: Sony MDR-XB700 (Zilver)

Voor het geld een uitstekende koptelefoon... vind ik zelf dan.

[ Voor 3% gewijzigd door MicGlou op 27-09-2012 18:30 ]

• iChaos
  • Laatst online: 00:02

iChaos

It's Lupus.

Ik heb de Solo gehoord, maar damn, wat klonk dat leeg zeg. Geluid leek echt meters verder af te spelen, ik miste iedere vorm van dynamiek of wat dan ook. Ik heb nog geen kans gehad om ze te proberen met muziek die ik vaker luister en dus door en door ken, maar wat ik daar hoorde viel sterk tegen.

*iChaos hoopt dat hier eens een zaak komt waar het personeel verstand heeft van geluid, en het geen probleem vindt om even tracks te beluisteren die je zelf heel goed kent.

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-03 14:13
iChaos schreef op donderdag 27 september 2012 @ 18:32:
Ik heb de Solo gehoord, maar damn, wat klonk dat leeg zeg. Geluid leek echt meters verder af te spelen, ik miste iedere vorm van dynamiek of wat dan ook. Ik heb nog geen kans gehad om ze te proberen met muziek die ik vaker luister en dus door en door ken, maar wat ik daar hoorde viel sterk tegen.

*iChaos hoopt dat hier eens een zaak komt waar het personeel verstand heeft van geluid, en het geen probleem vindt om even tracks te beluisteren die je zelf heel goed kent.
Niet alleen leeg, die bass is echt overpowered. Laag-midden valt gewoon compleet weg, gelukkig wordt 't geluid niet vernaggeld door die 'noise-cancelling' zoals in de studio's want dat is misschien nog wel erger.

Wel grappig dat je aangeeft geen basshead te zijn maar de Beats wel goed vindt 8)7

• India Sierra
  • Laatst online: 17-02 16:02

India Sierra

Learn by failure

Moet de koptelefoon ook een microfoon hebben of een detachable microfoon of helemaal geen? Wat is je budget?

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

Pagina: 1