Hoe maak ik mijn packard bell nx69-hr-073nl open

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een ssd in mijn laptop zetten.
Ik heb enige ervaring met laptops openschroeven, maar hierbij heb ik echt geen idee.
Ik hoop dat iemand het wel weet.

Gr. Jermo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-12-2024

Jorruchie

strikes and gutters...

Ik heb zelfs helemaal geen ervaring met het openschroeven van laptops, maar ga binnenkort toch proberen om er een SSD in te zetten.

Tip: Begin eens met het zoeken naar een tutorial of instructie of struin eens door de relevante posts op dit forum. Google is your friend.

“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me al helemaal ziek gegoogled, niks te vinden over dit type.
Wel heb ik het toetsenbord eraf gekregen, maar daar is ook alles mee gezegt.
Ik heb geen idee hoe ik verder moet.
Normaal gesproken kan je dan de onderkant eraf krijgen maar dat is hier ook niet het geval.

Ik hoop op meerdere reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:57

Standeman

Prutser 1e klasse

Misschien is het handig om eerst even Het algemeen beleid #quickstart door te lezen voordat je een volgend topic start. Je TS blinkt redelijk uit in het gebrek aan informatie over je zoektocht..

Dit al gevonden? Anders misschien een mailtje dichten naar Packard Bell met de vraag of ze een service manual voor je hebben.

Ik lees net een ander topic over hetzelfde probleem: [Packard Bell NX69] HDD vervangen voor SSD, ervaring?

Conclusie: wegbrengen naar een service bedrijf..

[ Voor 88% gewijzigd door Standeman op 25-09-2012 12:31 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke mensen, het is me gelukt.

Voor degenen die het willen weten, hier is hoe ik het heb gedaan.
Allereerst moet het toetsenbord eraf. Aan de rechter bovenkant van het toetsenbord mist een heel klein rechthoekje. Daar moet je met een dun iets het toetsenbord mee omhoog tillen, waarna er een klipje los gaat. Vervolgens zitten er nog 4 van deze klipjes aan de bovenkant die los moeten. Daarnaast zit er aan beide zijkanten ook nog 1.
Vervolgens kun je het toetsenbord eraf halen en de aansluiting losmaken.

Daarna zitten er 4 schroeven die los moeten. Deze zijn aangegeven met M2.5x5.
Wanneer deze schroeven allemaal los zijn kun je de 7 schroeven aan de onderkant van de laptop loshalen. Als dit klaar is, moet het mogelijk zijn om de gehele onderkant eraf te halen.
Dit zal vanaf de kant waar het scherm vast zit moeten gebeuren. Je kunt hem er dan als het waren af kantelen. DOE WEL VOORZICHTIG!

Wanneer je dit allemaal hebt gedaan is het mogelijk om je HDD eruit te halen. Deze zit overigens nog wel met 2 schroeven vast aan het moederbord. Denk hier goed om.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben!