[Packard Bell NX69] HDD vervangen voor SSD, ervaring?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Dames en heren,

Ik ben al enige tijd in het bezit van een Packard Bell NX-69 die het echt top doet, alleen wil ik graag de harde schijf vervangen voor een Hybride SSD. Maar nu het leukste, hoe krijg ik die laptop open?

Ik heb al geprobeerd om alle schroefjes eruit te halen, maar hij blijft vast zitten 8)7
Er is wel een draadje op notebookcheck, maar daar komt ook geen antwoord uit.
Packard Bell heb ik al contact mee gehad, die willen er niks over zeggen...

Weet iemand hier meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik kan er op internet zelfs niets over vinden.

Maar je geeft aan dat ie vast blijft zitten. Wat blijft er vast zitten? Is het niet gewoon een kliksysteem? Dat zie je tenminste wel vaker dat de klep met zowel schroefjes als klemmetjes vast zit.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Nu online
Er zit inderdaad wel een soort van kliksysteem. Alleen zit ik dan met het probleem dat op de 1 of andere manier het stuk voor bij het touchpad vast blijft zitten. Lijkt me op een stuk lijm (??) maar dat lijkt me ook heel sterk. Dat zou namelijk ook moeilijk repareren zijn voor een monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:52
Bij een klik systeem dan zou de topcase meestal open gaan als je met een breed plat voorwerp langs de kieren open "krikt". Zoniet, dan zit er meestal nog een verborgen schroefje (waarschijnlijk rond de touchpad). Misschien onder een sticker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Genoeg ervaring hier:
zoekquerry.

Ik heb de bewuste persoon even een hint gegeven naar dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Nu online
Oeh thanks, ik wacht even af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-07 19:55
Hier ben ik :)

Zelfde ervaring als jij, alle schroefjes eruit, alle klikjes los maar zelfs dan wilde het &*(^ ding niet open. Uiteindelijk heb ik de laptop naar microfix gebracht, half uurtje later en 25 euro lichter stond ik weer buiten met een laptop mét ingebouwde SSD (overigens een crucial M4 256GB, deze is dus 100% goed werkend in de laptop) :)

Bij mijn laptop was er trouwens maar 1 SODIMM slot met 4GB, er zat 2GB op het moederbord gesoldeerd.. Ik kon helaas dus niet upgraden naar 8GB...

Volgens microfix moet je overigens naar binnen via het toetsenbord, maar ik denk dat ik de boel dan gegarandeerd sloop.. Ben blij dat ik mijn laptopje gewoon heb weggebracht en ben superblij met de upgrade, echt een aanrader.

Dat draadje op notebookcheck is trouwens ook van mij.. *gefrustreerd*!

(er zijn trouwens geen schroefjes verborgen onder stickers. de stickers kun je dus lekker laten zitten..)

[ Voor 10% gewijzigd door WVL_KsZeN op 06-03-2012 10:08 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Nu online
Oke, thx! Dan ga ik hem daar ook heenbrengen :).. Ik wil er zelf een Seagate Momentus XT in zetten (SSD + HDD) zodat ik niet teveel van de schijfruimte kwijt raak :D

Edit:
Ik zit alleen nog te denken, heb je dan nog garantie op je notebook? En is Microfix een officiële Packard Bell dealer?

[ Voor 28% gewijzigd door RobKJ op 06-03-2012 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-07 19:55
Zie nu je edit pas, microfix is wel een officiëel PB repair bedrijf, als er iets mis is met je PB heb je grote kans dat je laptop hier ook naartoe gaat.

Is het nog gelukt? :)

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 475343

Oke mensen, het is mij onderhand wel gelukt.

Voor degenen die het willen weten, hier is hoe ik het heb gedaan:

Allereerst moet het toetsenbord eraf. Aan de rechter bovenkant van het toetsenbord mist een heel klein rechthoekje. Daar moet je met een dun iets het toetsenbord mee omhoog tillen, waarna er een klipje los gaat. Vervolgens zitten er nog 4 van deze klipjes aan de bovenkant die los moeten. Daarnaast zit er aan beide zijkanten ook nog 1.
Vervolgens kun je het toetsenbord eraf halen en de aansluiting losmaken.

Daarna zitten er 4 schroeven die los moeten. Deze zijn aangegeven met M2.5x5.
Wanneer deze schroeven allemaal los zijn kun je de 7 schroeven aan de onderkant van de laptop loshalen. Als dit klaar is, moet het mogelijk zijn om de gehele onderkant eraf te halen.
Dit zal vanaf de kant waar het scherm vast zit moeten gebeuren. Je kunt hem er dan als het waren af kantelen. DOE WEL VOORZICHTIG!

Wanneer je dit allemaal hebt gedaan is het mogelijk om je HDD eruit te halen. Deze zit overigens nog wel met 2 schroeven vast aan het moederbord. Denk hier goed om.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben!
Pagina: 1