Streamen/broadcasten - wat te doen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 462832

Topicstarter
Beste mensen,

ik zou graag mijn gameplay willen gaan streamen op own3d.tv of twitch.tv. Mijn vader heeft momenteel een internetverbinding van KPN in het huis: 1 Mb upload en 8 Mb downloadsnelheid. Als ik stream merk ik dat mijn latency stijgt: dit moeten we niet hebben dus.

Ik zie dat glasvezel het komende jaar nog niet beschikbaar zal zijn in mijn dorp. Wel zie ik dat ik voor 10 euro meer een uploadsnelheid van 4 Mb krijg en een downloadsnelheid van 40 Mb. Zouden mijn problemen hierdoor opgelost worden en kan ik dan normaal streamen?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Dit leek mij het meest geschikte subforum.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 475361

In precipe zou 4mbit upload voldoende moeten zijn om te streamen, dit hangt natuurlijk ook af welke kwaliteit je wilt streamen, hoe hoger de kwaliteit hoe meer bandbreedte je nodig hebt. Ikzelf heb 10mbit upload en kan zonder problemen (geen latency increase) 1080p streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-07 13:01

basdej

OutSystems Consultant

ik zou even met de kpn bellen om te kijken of deze snelheid ook het geval is, 80% van de gevallen is dit namelijk niet zo.

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikke Foaf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:21
Je speelt een on-line game? Want dat heb je er nog niet bij gezegd.

De oplossing voor jou is een router met QoS.
In QoS kan je instellen welke pakketten prioriteit moeten krijgen op andere.
Je moet dan ingeven dat de tcp/udp poorten, waarop je game draait, een hogere prioriteit krijgen dan de andere.
Op die manier zal je in-game ping amper of niet verhogen als de upload van je lijn dicht getrokken wordt met andere zaken.

1Mbit/s upload is niet zo heel hoog, het is misschien al genoeg dat je de kwaliteit van je stream een trapje lager zet (720i ipv 720p of 15fps ipv 25fps?) of de compressie op maximum zetten (moet je best wel een stevige cpu hebben, of vanop een andere pc de streaming doen, zodat je in-game geen last hebt van de cpu use van de compressie voor je streaming.

[ Voor 37% gewijzigd door Dikke Foaf op 25-09-2012 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dag mensen,

1 Mb is inderdaad erg laag. Is een QoS erg basic tegenwoordig? Waar staat dat voor?

Ik heb mijn streamkwaliteit al op zo goed als het laagst staan. M'n pa heeft net een nieuwe router gekocht dus daarom zou ik eigenlijk willen weten of 4 Mb echt genoeg zou zijn.

Nog iets anders: m'n ouders downloaden/uploaden regelmatig foto's op bijv Facebook. Zou het betere pakket ervoor zorgen dat ik ook hier geen latency issues meer van krijg of zou een verbeterd pakket er alleen maar voor zorgen dat de up/download sneller gaat terwijl ik tijdens dat nog steeds van 350 ms latency mag genieten?

-

Topicstarter
Iemand?

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-07 13:01

basdej

OutSystems Consultant

hogere upload zorgt voor minder latency, maar ik verwacht niet dat je dit gaat kunnen halen. Je kan het natuurlijk proberen.

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
basdej schreef op donderdag 27 september 2012 @ 19:44:
hogere upload zorgt voor minder latency, maar ik verwacht niet dat je dit gaat kunnen halen. Je kan het natuurlijk proberen.
Wat bedoel je hiermee?

Ik heb net gebeld met KPN. Bij een standaardpakket zou ik 40 Mb download en 4 upload krijgen. Echter wordt slechts 12 Mb gegarandeerd. Mijn uploadsnelheid is dus sowieso 4, maar mijn download is minimaal 12.

Ik heb een vraag. De afgelopen dagen heb ik 'lag' ervaren door het internetgebruik van mijn ouders. Mijn jongste zusje kijkt bepaalde filmpjes op een app op de kortgeleden aangeschafte iPad, waardoor online games spelen voor mij onmogelijk wordt omdat ik gewoon ziek word van de lag. Zou dit nieuwe internetpakket, met minimaal 12 Mb download ipv 8 en 4 Mb upload ipv 1 mij van al mijn problemen verlossen? Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
basdej schreef op donderdag 27 september 2012 @ 19:44:
Dat is niet correct.
Er gebeurt eigenlijk niet veel boeiends met je latency tot je last krijgt van congestie, dan kan QoS zoals eerder genoemd inderdaad een interessante optie zijn. Het upgraden van een lijn kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gravit0n schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 19:02:
[...]

Dat is niet correct.
Er gebeurt eigenlijk niet veel boeiends met je latency tot je last krijgt van congestie, dan kan QoS zoals eerder genoemd inderdaad een interessante optie zijn. Het upgraden van een lijn kan ook.
Zou die verhoogde Mb dan de oplossing zijn (bedoel je dat met 'het upgraden van een lijn'?)? Minimaal 12 (max 40) i.p.v. 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-07 14:24

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Het grote "stream een game" topic :+

Je kan met je settings spelen, maar ik zou wel eerst alles doorlezen wat er in dat topic staat

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kKaltUu schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 19:17:
Het grote "stream een game" topic :+

Je kan met je settings spelen, maar ik zou wel eerst alles doorlezen wat er in dat topic staat
Dankjewel, mijn vraag m.b.t. streamen is daarmee beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickvandelaar
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 15:39
Toch raar dat je last hebt van lag omdat je zusje op de ipad zit, *zie ander topic* en nu vraagt een game te streamen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nickvandelaar schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 22:41:
Toch raar dat je last hebt van lag omdat je zusje op de ipad zit, *zie ander topic* en nu vraagt een game te streamen :P
Andersom. Die lag heb ik korter dan dit topic. Nu 2 problemen ipv 1
Pagina: 1