3 monitoren en 1 tv icm 2 6870's in CF

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Hallo mensen,

gisteravond heb ik het moederbord van mijn HTPC om zeep geholpen. Of nouja, de BIOS althans. Dit na een BIOS update.. Ik zal dus moeten wachten op een nieuwe chip en deze installeren.. In de tussentijd kan ik hem dus even niet gebruiken!

Nu wil ik mijn gewone pc aansluiten op mijn tv maar dit krijg ik niet aan de praat.. Tenminste, niet icm de 3 monitoren die al in gebruik zijn..

De setup:

1X 19" monitor @ 1280 X 1024 (DVI to displayport @ GPU 1)
1X 24" monitor @ 1920 X 1080 (HDMI @ GPU 1)
1X 19" monitor @ 1280 X 1024 (DVI @ GPU 2)
1X 42" Plasma @ 1920 X 1080 (HDMI @ GPU 2

Het probleem is dat bij welke configuratie ik ook gebruik ik elke keer maar 2 of maximaal 3 monitoren aan de praat krijg..

Nou weet ik dat ik geen 3 apparaten met DVI of HDMI tegelijkertijd op één videokaart kan draaien. hiervoor heb ik displayport nodig.

Eigenlijk heb ik echter deze display adapter helemaal niet meer nodig lijkt me omdat ik nu 2 videokaarten heb draaien.. Ik heb crossfire ingeschakeld, maar het blijft maar niet lukken. Al verschillende reboots geprobeerd, maar het mag allemaal niet baten.

Het systeem:

ASUS P6T SE
Intel i7 920 @ 3,4Ghz
6GB DDR3
2X Sapphire HD6870, 1GB in crossfire (CCC 12.8)
Windows 7 ultimate, x64, SP1

Iemand tips misschien?

Uiteraard heb ik al heel wat afgegoogled, maar kom niet echt goede tips tegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwittrooper
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:24
Probeer eens crossfire uit te schakelen, en de bridge los te koppelen. Dan werken ze gewoon apart en kan je gewoon 2 schermen per videokaart gebruiken zonder displaypoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Nu online
zwittrooper schreef op zondag 23 september 2012 @ 15:44:
Probeer eens crossfire uit te schakelen, en de bridge los te koppelen. Dan werken ze gewoon apart en kan je gewoon 2 schermen per videokaart gebruiken zonder displaypoort.
Maar dan gebruik ik dus ook maar de prestaties van één kaart per monitor? Of werken de kaarten dan nog wel steeds samen wanneer je een spel speelt op één monitor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-07 09:11
[Centraal] Multi-monitor setup

[ Voor 40% gewijzigd door Hatsieflatsie op 23-09-2012 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127269

ik heb ook 2 6870 in cf gehad had in het begin ook problemen met 4e scherm alleen bleek 1 van mijn active displayport adapters niet goed te zijn.

let op je moet dus Actieve verlopen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwittrooper
Maar dan gebruik ik dus ook maar de prestaties van één kaart per monitor? Of werken de kaarten dan nog wel steeds samen wanneer je een spel speelt op één monitor..
Klopt, je kan als je een spel speelt eventueel dan crossfire weer aanzetten.
De enige andere manier is om 2 displaypoorten + de andere aansluitingen te gebruiken. (alle 4 de schermen op dezelfde kaart).

[ Voor 3% gewijzigd door zwittrooper op 23-09-2012 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Nu online
zwittrooper schreef op zondag 23 september 2012 @ 16:04:
[...]

Klopt, je kan als je een spel speelt eventueel dan crossfire weer aanzetten.
De enige andere manier is om 2 displaypoorten + de andere aansluitingen te gebruiken. (alle 4 de schermen op dezelfde kaart).
Dat is dus niet echt handig.. Ik heb het net al even geprobeerd om de pc op te starten zonder pci-e bridge, maar nog steeds maar 3 schermen zichtbaar.. Dan wil zeggen, hij herkent alle schermen wel, maar kan maar op 3 van de 4 beeld geven. Wanneer ik 4 schermen wil activeren krijg ik de melding "Kan de beeldscherminstellingen niet opslaan."

Het moet in mijn geval toch mogelijk zijn om met 2 videokaarten, 4 schermen aan te sturen waarvan in totaal 3 met DVI en 1 met HDMI? 2 schermen per videokaart? Of wil ik nou teveel.. Volgens mij heb ik op deze manier dan helemaal geen displayport adapter nodig.. Dat is alleen wanneer je 3 of meer beeldshermen op 1 videokaart wilt aansturen.

Eerst had ik 1 videokaart en daarbij 3 beeldschermen. 1 sloot ik aan middels DVI, 1 middels HDMI en eentje middels een actieve displayport adapter en dit werkte perfect. Nu ik 2 videokaarten heb zou dit niet meer nodig moeten zijn toch? En zou ik toch prima 4 schermen moeten kunnen aansturen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwittrooper
Het probleem hierbij is dus dat je dan crossfire moet uitschakelen. Als dat aanstaat kan je namelijk maar de aansluitingen op 1 kaart gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Nu online
zwittrooper schreef op zondag 23 september 2012 @ 16:14:
Het probleem hierbij is dus dat je dan crossfire moet uitschakelen. Als dat aanstaat kan je namelijk maar de aansluitingen op 1 kaart gebruiken.
Serieus? Wat waardeloos zeg! Ik dacht altijd dat die 6 monitor setups enzo prima moesten lukken met 2 videokaarten.. Echter heb ik nu crossfire uitgeschakeld en en de bridge er tussen uit gehaald.. Maar nog steeds is het niet mogelijk om op 4 schermen tegelijkertijd beeld te krijgen..

En hoe zit het dan met Lucid Hydra? Hiermee zou het toch mogelijk moeten zijn om zonder crossfire bridge toch dezelfde functionaliteit te krijgen toch? Krijg dat alleen niet geïnstalleerd.. Maar weet ook niet precies welk pakket ik op hun website moet hebben..

EDIT: Ik heb op beide videokaarten 2 displayport uitgangen zitten.. Wat nou als ik er nog een actieve DP adapter bij koop en alle 4 monitoren op de zelfde kaart aansluit en crossfire ingeschakeld laat? Dus 2X DP, 1X DVI en 1X HDMI? Zou het dan wel moeten werken?

[ Voor 14% gewijzigd door powermarcel10 op 23-09-2012 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Laatst online: 15-06-2024
Werkt het ook niet als je gewoon alles de DP poorten gebruikt je hebt er tenslote 4.
De voorkeur gaat wel uit naar actieve DP naar Dvi maar als de monitoren dat niet hebben kan hdmi waarschijnlijk ook.
Zelf dacht ik ook dat het redelijk plug en play zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Nu online
maarten12100 schreef op zondag 23 september 2012 @ 17:04:
Werkt het ook niet als je gewoon alles de DP poorten gebruikt je hebt er tenslote 4.
De voorkeur gaat wel uit naar actieve DP naar Dvi maar als de monitoren dat niet hebben kan hdmi waarschijnlijk ook.
Zelf dacht ik ook dat het redelijk plug en play zou moeten zijn.
Ik ga er natuurlijk geen 3 actieve DP adapters bij kopen! Dat is lijkt me ook nergens voor nodig.. Ik heb net ff in alle dozen van (ex) videokaarten zitten neuzen, en geloof me, dat zijn er nog al wat.. ;) Ik vond nog één mini DP naar DP poort adapter.. Ik denk dus dat ik er nog maar een actieve DP adapter bij ga halen dan.. Dan zou het volgens mij moeten werken..

Dan wordt het op één kaart dus:

1X HDMI naar de TV
1X DVI naar de 24" monitor
2X mini DP -> DP -> DVI voor beide 19" monitoren.. (beide met actieve DP adapter ertussen)

Denken jullie dat dit zou moeten werken? Dat wil ik namelijk wel ff zeker weten voor ik er zo'n adapter bij aanschaf.. Die zijn namelijk niet echt goedkoop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Nu online
Nou, heb net ff een actieve mini DP -> DVI adapter gehaald bij Mycom.. Ben benieuwd of het zal gaan werken! Laat het nog wel even weten.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

- Met crossfire moeten alle monitoren aan dezelfde videokaart
- Je kan maar 2 DVI/HDMI/VGA schermen aansluiten op 1 videokaart. De rest moet dp zijn, of een actieve converter hebben. Dit is een hardwarebeperking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Nu online
dcm360 schreef op maandag 24 september 2012 @ 14:07:
- Met crossfire moeten alle monitoren aan dezelfde videokaart
- Je kan maar 2 DVI/HDMI/VGA schermen aansluiten op 1 videokaart. De rest moet dp zijn, of een actieve converter hebben. Dit is een hardwarebeperking.
Ja precies.. Dan zou het in mijn geval zo dus moeten werken.. Nogmaals:

Op één videokaart, met crossfire ingeschakeld:

TV -> HDMI
24" monitor -> DVI
2X 19" monitor -> DP naar DVI (met actieve DP adapter)

Moet lukken!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Nu online
Het werkt! Nu alleen nog ff de kabel wegwerken.. ;)

Afbeeldingslocatie: http://static.afbeeldinguploaden.nl/1209/19091/XTDioF.jpg
Pagina: 1