Ram heel warm

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmitrov
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-08 15:48
Hallo mede-tweakers,

Dit is mijn probleem: Ik heb in maart een pc gemaakt en ik heb deze onlangs voorzien van een 2de grafische kaart (7950 OC zoals je beneden kan zien). Het probleem is nu dat mijn ram geheugen enorm warm wordt. Ervoor kon ik het ram nog makkelijk aanraken het bleef vrij lauw. Nu daarintegen komt de warmte zelfs tot uit de computer en ik het zo heet dat ik het zelfs met moeite nog kan aanraken. Zelfs als ik alle fans op max laadt draaien (kast heeft een gigantische 200mm fan er vlak boven hangen).
Dit is Corsair vengeance low profile geheugen 16Gig (4x4Gb).

Dit is mijn pc voor de rest:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus PCE-N15€ 22,90€ 22,90
1Western Digital Green WD20EARX, 2TB€ 92,-€ 92,-
1Samsung Syncmaster 2443BW Zwart€ 0,-€ 0,-
1Corsair Graphite 600T Special Edition€ 143,50€ 143,50
1Corsair Hydro Series H60€ 60,80€ 60,80
1Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty)€ 55,03€ 55,03
1Creative Fatal1ty Gaming Headset€ 24,90€ 24,90
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 194,51€ 194,51
2Sapphire HD7950 3GB GDDR5 OC€ 304,90€ 609,80
1XFX PRO650W€ 72,95€ 72,95
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 89,90€ 89,90
2Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 36,45€ 72,90
1Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3€ 115,50€ 115,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.554,69

Voor foto's van het volledige systeem kan je hier terecht:
http://nl.hardware.info/usersystemen/17433/mijn-game-pc

Iemand een idee?

Bedankt,
Dmitrov

Veni, vidi, velcro ~ ik kwam, ik zag en ik bleef plakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Zo'n ding kopen : http://www.corsair.com/en...95/d/o/dom_gt-fanx3_5.png :?

Ik vind het gekke ding alleen niet echt stil... zou je eigenlijk een fan controller bij moeten nemen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmitrov
Enigste probleem hierbij is dat het alleen past op de dominator geheugen modules past..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Nee hoor, want het zit om je geheugensloten heen vast dus jouw geheugen dat nog lager is door het ontbreken van de ribben moet gewoon passen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 15:13
In je link blijkt dat je overclocked. Als je dat nou eens niet doet en weer controleert of het dan beter is?

Ik heb zelf 2x 4gb Corsair Vengeance (niet low-profile) en die dingen worden standaard (met XMMP inschakelt) ook behoorlijk warm, maar niet heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Vermoedelijk dat je de fan van je Corsair H60 als intake hebt gemonteerd omdat Corsair dat aanraad echter kan je die ook gewoon als outtake monteren want dat scheelt maar een paar graden. Ook zou je er een push/pull van kunnen maken door er nog een 2de fan ( outtake ) erop te zetten. Hierdoor heb je in elk geval een goede airflow langs je geheugen en dat zal vast ook wel al een aantal graden gaan schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 09:51

Fordox

00101010

haal je grafische kaart er eens uit en kijk of het probleem er nog is.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Dmitrov
Ok ik had al een aantal dingen gedaan natuurlijk, stom om deze er niet direct bij te vermelden ik weet het ;)

1) GPU er al uitgehaald probleem is weg. Maar ik heb nu een 2de kaart en zou ze dus ook graag gebruiken..
2) H60 zit al als outtake ;)
3) Zonder overclock worden ze ook warm
4) ah en ik altijd maar denken dat die geheugenkoeler speciaal gemaakt was voor die koelribben van de dominator geheugen-latjes. Ben je dit zeker? Dan zou dit mss wel een oplossing zijn..

In normaal gebruik (wat indesign, photoshop, internet, filmpje), mag zelfs allemaal tesamen zijn, geen probleem het is alleen maar als ik een spel speel (heb het nu enorm met sleeping dogs).

• nero355

nero355

Dmitrov schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 00:33:
4) ah en ik altijd maar denken dat die geheugenkoeler speciaal gemaakt was voor die koelribben van de dominator geheugen-latjes. Ben je dit zeker? Dan zou dit mss wel een oplossing zijn..
Ik weet niet of het goed te zien is, maar dit is mijn eigen setje :

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ljjx855rGaBHcv5jFo4gD2El/medium.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Kyky7S40LNImrxrptVZcU9CN/medium.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iUsjZoz4br9fU3rEXFe3rIWI/medium.jpg

Past IMHO op elk setje geheugen :)

En ja het is horror om een stock intel boxed ding in zo'n systeem te hebben, maar het is effe niet anders... bepaalde plannen die wat anders zijn gelopen en zo :P

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
nero355 schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 03:41:
Ik weet niet of het goed te zien is, maar dit is mijn eigen setje :

[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Past IMHO op elk setje geheugen :)

En ja het is horror om een stock intel boxed ding in zo'n systeem te hebben, maar het is effe niet anders... bepaalde plannen die wat anders zijn gelopen en zo :P
Goed dat je foto's plaatst want een paar dingen vallen mij al op namelijk allereerst zou ik eens ermee beginnen met een beetje kabelmanagement en de bekabeling zoveel mogelijk weg te gaan werken voor een betere airflow.

Vervolgens zie ik er een batterij harddisks zitten en dan opeens 2 cages waar bijna niets in zit en je al eens die bovenste cage met die 2 harddisks eens helemaal naar boven kan gaan verplaatsen. Ik weet ook verder niet hoeveel GB of TB die harddisks zijn.

Wanneer je nou allemaal kleinere harddisks erin hebt zitten zou ik je aanraden van pak dan b.v. 2 grote harddisks in plaats van een bundel kleine. Al die harddisks blokkeren namelijk sowieso al je intakefans en daarbij verhogen ze ook nog eens de temperatuur in je kast.

• nero355

nero355

Roel1966 schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 16:28:
Goed dat je foto's plaatst want een paar dingen vallen mij al op namelijk allereerst zou ik eens ermee beginnen met een beetje kabelmanagement en de bekabeling zoveel mogelijk weg te gaan werken voor een betere airflow.

Vervolgens zie ik er een batterij harddisks zitten en dan opeens 2 cages waar bijna niets in zit en je al eens die bovenste cage met die 2 harddisks eens helemaal naar boven kan gaan verplaatsen. Ik weet ook verder niet hoeveel GB of TB die harddisks zijn.

Wanneer je nou allemaal kleinere harddisks erin hebt zitten zou ik je aanraden van pak dan b.v. 2 grote harddisks in plaats van een bundel kleine. Al die harddisks blokkeren namelijk sowieso al je intakefans en daarbij verhogen ze ook nog eens de temperatuur in je kast.
:D Grapjas... in deze dure tijden HDD's gaan kopen : Het is een STACKER dus die hoort propvol te zitten, maar niet tegen de huidige prijzen ;)

Trouwens ooit zag het er zo uit en was het allemaal veel netter behalve bovenin dan, maar dat kon me ook niet echt schelen :
"Zoom foto" richting kabels.

Het is een old school big tower die het je behoorlijk moeilijk maakt om alles netjes te krijgen dus het kan me vandaag de dag niet meer echt boeien allemaal : Als het maar werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmitrov
Roel1966 schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 16:28:
[...]

Dit zijn de foto's van iemand anders ;) om op de zaak van mij terug te komen. Bedankt voor de hulp dan ga ik mij zo'n koelsetje aanschaffen ;) had echt niet gedacht dat dit op elk type ramgeheugen paste.

Alsook is dit : pricewatch: Corsair Dominator Airflow PRO
de volledige koeler? Daarmee bedoel ik het bestaat uit 2 delen, het deel met die lichtjes en de effectieve koeling(met de 2 ventilators). Ik heb geen interesse in dat met de lichtjes. Kwestie dat er op de site van de fabrikant precies niets over de ventillators enzo gezegd wordt, alleen over het deel dat je er over klikt met de lichtjes..

[ Voor 18% gewijzigd door Dmitrov op 24-09-2012 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Je moet deze hebben : http://www.informatique.n...ominator-airflow-fan.html
Staat helaas nergens in de pricewatch goed aangegeven :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmitrov
Ik had zo al een vermoeden. Vind het wel enorm veel geld voor gewoon de ledjes boven zo'n koeler.. +40Eur? Het nut is alleen kunnen aflezen hoe warm de ram-latjes worden en of ze gebruikt worden (correct me if I'm wrong)... Blokeren die ledjes dan ook niet wat de lucht?
Jammer dat dit in de pricewatch niet inkomt.. staan er wel van andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ik heb de ledjes achteraf voor de grap erbij gekocht, omdat iemand het tekoop had staan in V&A en ik alleen de koeler kreeg bij mijn geheugen :)

Nuttig ? Nee...
Leuk ? Ja !!

Pagina: 1