Dat jij niet begrijpt hoe reclame werkt is niet mijn schuld. Voor het geval je ondanks je sarcasme openstaat voor wat nieuwe kennis: Ten eerste is het een lokkertje, dat er voor zorgt dat hun andere producten, waar wel winst op wordt gemaakt, beter verkopen. Ten tweede zit er spul in dat ze niet meer regulier kunnen verkopen - RMA's met beschadigde verpakking, ontbrekende handleiding, krasje, dat soort dingen. Mijn NAS had bijvoorbeeld een beschadigde verpakking.Brad Pitt schreef op zondag 30 september 2012 @ 01:59:
[...]
Excuses, ik dacht dat iBood een bedrijf was met winstbejag. Nooit geweten dat ze op elke box die ze verkopen een kleine dan wel een MEGA verlies zouden incalculeren. Vrij apart, maar jij zal uiteraard helemaal gelijk hebben met je jarenlange ervaring. My bad, zal de volgende keer ook een box bestellen en deze met een paar honderd winst dooverkopen
De Box is voor iBood een makkelijke manier om van dat soort dingen af te komen en ondertussen een lekkere hype te creëren die voor meer klanten zorgt. Het zou ze meer direct geld opleveren om die items één voor één via Marktplaats te verkopen, maar gezien de hoeveelheden zou ze dat veel tijd kosten en ze zouden die hype rond de Box verliezen. Dus ja, ze calculeren inderdaad per Box een verlies in, in tegenstelling tot Bestoffer4u.