Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een beetje onderzoek gedaan hier op het forum en had een mooi systeem gevonden
(met mijn "kennis")

wat ik wil doen met het systeem:

Gamen natuurlijk
Ik speel de volgende games:
Counterstrike Source
Counterstrike Go!
MW2/BFf3
arma2 (dayz mod)

en ik kijk graag films.

ook doe ik een grafische opleiding dus ik wil zoiezo het hele adobe pakket
kunnen draaien.

qua prijs is het perfect ik zou nog wel 50euro over hebben voor meschien extra ram
en ik zou er graag een aantal jaren mee vooruit willen
#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire HD 7870 GHz Edition OC 2GB GDDR5€ 222,99€ 222,99
1Aerocool Strike-X Case€ 54,95€ 54,95
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 88,50€ 88,50
1Iiyama ProLite X2377HDS-B1 Zwart€ 154,90€ 154,90
1LG GH24NS90 Zwart€ 14,57€ 14,57
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,90€ 26,90
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 201,90€ 201,90
1XFX Pro 550W€ 53,95€ 53,95
1Samsung 830 series 128GB€ 88,10€ 88,10
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 36,45€ 36,45
1Asrock Z77 Pro4-M€ 80,30€ 80,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.023,51

maar de vraag was dus is dit een mooi systeem voor mij?

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2012 10:41 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 02:15:
de producten staan hier boven want ik wist niet goed hoe ik de wenslijst er in kreeg:P
Klik onderaan je wenslijst op Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/if/icons/rml.png Genereer RML en knip en plak de code die je dan krijgt hier in je topic.

Gebruik dan even de edit knop ( Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif ) om je topicstart aan te passen; dat is beter dan een nieuwe reactie plaatsen.

Verder ben je in je vorige topic gewezen op 't DAA beleid; daarin lees ik, onder andere, het volgende:
Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen.
Dus als je toch aan 't editten gaat, doe dat dan ook meteen even (en hou je topic dan even langs voorgenoemd beleid, want er missen nog wel wat puntjes). Overigens staat daarin ook beschreven hoe je die wenslijst in je topic krijgt (met die Genereer RML-knop dus).

[ Voor 50% gewijzigd door RobIII op 20-09-2012 02:30 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Het enige wat ik me nog afvraag is of je wilt overklokken? Je mist daarnaast nog Windows, muis, toetsenbord en speakers.

Verder vind ik persoonlijk de behuizing een beetje cheap voor de rest van het gebeuren. Je hebt namelijk bijna allemaal dure hardware gemixt met goedkope. Ook vraag ik me af of de videokaart geen overkill is voor wat je wilt gaan doen. Een 7770 is misschien wel iets minder qua prestaties, maar wel zeker de helft goedkoper.

Verwijderd

Topicstarter
ik geloof dat je daar wel gelijk in heb maar ik wilde toch een beetje toekomst proof zijn
buiten de windows en toetsenbord en muis dat heb ik allemaal dus daar maak ik me geen zorgen om

en ja waarschijnlijk wil ik oc'en
alex3305 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 03:08:
Het enige wat ik me nog afvraag is of je wilt overklokken? Je mist daarnaast nog Windows, muis, toetsenbord en speakers.

Verder vind ik persoonlijk de behuizing een beetje cheap voor de rest van het gebeuren. Je hebt namelijk bijna allemaal dure hardware gemixt met goedkope. Ook vraag ik me af of de videokaart geen overkill is voor wat je wilt gaan doen. Een 7770 is misschien wel iets minder qua prestaties, maar wel zeker de helft goedkoper.

Verwijderd

Topicstarter
hoe bedoel je dat ik het moet onder bouwen ik kan wel gaan praten de sli voor de sdd met de hdd maar dan praat ik chinees voor mezelf dus vandaar
RobIII schreef op donderdag 20 september 2012 @ 02:22:
[...]

Klik onderaan je wenslijst op [afbeelding] Genereer RML en knip en plak de code die je dan krijgt hier in je topic.

Gebruik dan even de edit knop ( [afbeelding] ) om je topicstart aan te passen; dat is beter dan een nieuwe reactie plaatsen.

Verder ben je in je vorige topic gewezen op 't DAA beleid; daarin lees ik, onder andere, het volgende:

[...]

Dus als je toch aan 't editten gaat, doe dat dan ook meteen even (en hou je topic dan even langs voorgenoemd beleid, want er missen nog wel wat puntjes). Overigens staat daarin ook beschreven hoe je die wenslijst in je topic krijgt (met die Genereer RML-knop dus).

• jochem4207
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Mid allround systeem

Misschien kan je wat uit mijn topic halen (de pc staat ook in me wenslijst maar dan met 2*23 inch scherm)

Wat ik ook heb begrepen wil je gaan overklokken dan de 3570 , anders gewoon de 3550.

Verder hoor ik van vele vrienden dat corsair veel instabiliteit met zich mee brengt , gebruik daarom kingston kreeg ik als advies.

Je topic kan misschien nog wel wat uitgebreider ;) (zie mijne)

[ Voor 8% gewijzigd door jochem4207 op 20-09-2012 10:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
hey ebdankt voor je reactie ik ben nu aan het lezen op je topic
jochem4207 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 10:46:
Mid allround systeem

Misschien kan je wat uit mijn topic halen (de pc staat ook in me wenslijst maar dan met 2*23 inch scherm)

Wat ik ook heb begrepen wil je gaan overklokken dan de 3570 , anders gewoon de 3550.

Verder hoor ik van vele vrienden dat corsair veel instabiliteit met zich mee brengt , gebruik daarom kingston kreeg ik als advies.

Je topic kan misschien nog wel wat uitgebreider ;) (zie mijne)

• jochem4207
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Geen probleem , hoe meer informatie je zelf hebt verzameld en aangeeft , des te meer helpen ze je hier de goeie richting op. (Dat merk ik eigenlijk op alle forums)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 10:41:
hoe bedoel je dat ik het moet onder bouwen ik kan wel gaan praten de sli voor de sdd met de hdd maar dan praat ik chinees voor mezelf dus vandaar
Onderbouwen: waarom heb je gekozen voor een Processor X en niet Processor Y? Waarom heb je gekozen voor cooling X en niet cooling Y? Waarom heb je gekozen voor X GB geheugen en niet Y GB?

Als je aangeeft, bijvoorbeeld, "Ik heb gekozen voor 2GB geheugen want ik doe toch niets anders dan een beetje notepad en paint" dan is dat een onderbouwing en hoeven mensen niet met de "tip" te komen er maar "voor de zekerheid" 16GB in te stoppen. Dat neemt niet weg dat je daar niet alsnog commentaar, tips, aanmerkingen op krijgt, maar dan is voor degenen die je proberen te helpen wel duidelijk waarom je met dat lijstje op de proppen komt. Dat je, gaandeweg dit topic, door tips e.d. je lijstje bijstelt is natuurlijk 't doel van 't topic (lees: je systeem op basis van 't advies hier nog beter afstemmen op je wensen), maar het is wel handig om in ieder geval al te weten waarom je gaat voor een Radeon i.p.v. een <weet_ik_veel>. Als je daar een goede reden voor hebt is 't namelijk voor de rest duidelijk dat ze niet met <weet_ik_veel> op de proppen hoeven te komen. Scheelt weer (onnodige) moeite die anderen in je topic moeten steken ;)

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 20-09-2012 12:08 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
ooh ja dat begrijp ik volkomen maar waarom ik deze onderdelen heb gekozen is meer omdat het wrd aanbevolen ik zou ook geen idee hebben als je bijv. vraag is de u sneller dan de y kijk als ik het allemaal zou weten zou ik het er zo op gezet hebben maar vergeet niet dat er mensen zijn die geen balle verstand hebben van hardware dus als je niet weet ken je het ook niet onderbouwen ik zou bij god niet weten hoeveel voltages of iets er in een pc moet
RobIII schreef op donderdag 20 september 2012 @ 12:07:
[...]

Onderbouwen: waarom heb je gekozen voor een Processor X en niet Processor Y? Waarom heb je gekozen voor cooling X en niet cooling Y? Waarom heb je gekozen voor X GB geheugen en niet Y GB?

Als je aangeeft, bijvoorbeeld, "Ik heb gekozen voor 2GB geheugen want ik doe toch niets anders dan een beetje notepad en paint" dan is dat een onderbouwing en hoeven mensen niet met de "tip" te komen er maar "voor de zekerheid" 16GB in te stoppen. Dat neemt niet weg dat je daar niet alsnog commentaar, tips, aanmerkingen op krijgt, maar dan is voor degenen die je proberen te helpen wel duidelijk waarom je met dat lijstje op de proppen komt. Dat je, gaandeweg dit topic, door tips e.d. je lijstje bijstelt is natuurlijk 't doel van 't topic (lees: je systeem op basis van 't advies hier nog beter afstemmen op je wensen), maar het is wel handig om in ieder geval al te weten waarom je gaat voor een Radeon i.p.v. een <weet_ik_veel>. Als je daar een goede reden voor hebt is 't namelijk voor de rest duidelijk dat ze niet met <weet_ik_veel> op de proppen hoeven te komen. Scheelt weer (onnodige) moeite die anderen in je topic moeten steken ;)

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:52

Bolletje

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 12:57:
ooh ja dat begrijp ik volkomen maar waarom ik deze onderdelen heb gekozen is meer omdat het wrd aanbevolen ik zou ook geen idee hebben als je bijv. vraag is de u sneller dan de y kijk als ik het allemaal zou weten zou ik het er zo op gezet hebben maar vergeet niet dat er mensen zijn die geen balle verstand hebben van hardware dus als je niet weet ken je het ook niet onderbouwen ik zou bij god niet weten hoeveel voltages of iets er in een pc moet

[...]
Het beleid is daar anders vrij duidelijk in:
Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze. Niemand is geboren met die kennis; neem andere topics door, kijk naar de BBG en lees reviews. Zo leer je er zelf ook het meeste van.
Kijk, is niet erg dat je iets niet weet, maar je stelt de vraag of dit systeem goed voor je is. Dat kunnen we moeilijk weten als jij niet beter aangeeft wat belangrijk voor je is met je eigen onderbouwing.

Om bijvoorbeeld nog iets te geven, wat mensen met een matig niveau van hardware ook kunnen: "Ik heb voor deze videokaart gekozen omdat ik bij review X zag dat hij mij tenminste 60 FPS zou opleveren met de volgende settings bij BF3."

Of "De behuizing vind ik zelf zeer mooi door het rood-zwart-kleurenschema. Dat met die LEDjes vind ik wel fraai. Ik ben van plan in de toekomst nog de computer uit te breiden met twee harde schijven, vandaar dat ik deze gekozen heb."

RobIII geeft dat ook al duidelijk aan.

Ik raad je trouwens aan je zinnen iets zorgvuldiger te formuleren; ik heb moeite met het lezen er van. Dat helpt anderen dan ook met advies geven.
Pagina: 1