Ik heb advies nodig bij het kiezen van de goede onderdelen van mijn nieuwe systeem.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn doel van dit systeem is dat ik over 2-3 jaar makkelijk kan upgraden. Ik wil wat snelheid in dit systeem d.m.v. een ssd. Ook wil ik hier verlopig mee kunnen gamen. Dus zeg maar als "battlefield 4" uitkomt dat ik hem nog op medium of hogere settings kan spelen.
* gamen is absoluut niet de belangrijkste bezigheid maar wil het wel gewoon zonder problemen kunnen doen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 950 euro zonder randapparatuur (een scherm is leuk er bij maar op dit moment heb ik er genoeg).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Geluidskaart : creative geluidskaartje
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Advies betreft keuzes van SSD, en andere onderdelen. Ik wil graag geen kat in de zak kopen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb een voorkeur voor intel processor en asus mobo. Dit omdat dit mij vaak verteld word dat dit stabieler is en het voelt vertrouwder. Ik draai er nu ook al tijden stabiel op.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Kast mag niet hoger zijn dan 65 cm omdat hij dan niet onder mijn bureau past. Liever ook niet dieper dan 60cm omdat hij dan veel gaat uitsteken. Geluidsniveau liefst zo laag mogelijk maar dit moet niet te veel de prestaties onderdrukken. Energie verbruik heb ik geen wensen voor.
3. Eigen onderzoek.
Tuurlijk heb ik eigen onderzoek gedaan. Ik ben naar Alternate en Mycom geweest voor advies.
Daar kreeg ik 2 verschillende lijstjes natuurlijk:
Alternate
Mobo : Asrock z77 Pro 4 €117,90
Voeding : Corsair CMPSU-850TXv2 €122,-
Geheugen : Corsair Vengeance Ddr 3 8gb 1600mhz €55,-
Proccesor : I5-3570K €219,-
SSD : 120gb OCZ agility 3 €99,-
hdd : 320gb 7200rpm seagate €67,-
Dvd brander : Samsung 22x €15,-
Videokaart: Sapphire 1gb HD7770 €117,-
Behuizing : Cooler Master 310 ATX €35,-
SSD bracket : €10,-
Bouwkosten : €55,-
Totaal : €912,-
Mycom:
Mobo : Asus p8z68-V/GEN 3 €148,98
Voeding : OCZ modXstream Pro 700watt €76,98
Geheugen: corsair vengeance DDR 3 1600 mhzPricewatch €50,-
Processor : Intel i5-3550 €188,-
SSD : OCZ agility 3 Pricewatch €92,95
HDD : Western digital Caviar blue 500gb €67,95
Dvd brander : LG Dvr DL 24x € 27,-
Videokaart : Sapphire Radion HD 7770 1GB Pricewatch € 120,98
Behuizing: Cooler master centurion 690 ii advanced €87,98
Bouwkosten : €70,-
Totaal : €925,78
Kleine uitleg bij mijn keuze.
Ik ben eerst bij alternate geweest toen bij mycom dus waren me eisen net wat anders.
Behuizing : De kasten verschillen erg omdat ik het eerst niet belangrijk vond. Maar het lijkt me wel handig dat je kast ook groot genoeg is om uit te breiden.
HDD : De HDD die er bij zit is voor mij niet belangrijk zoveel opslag gebruik ik niet dus 320GB of 500GB is prima.
Moederbord : Bij mycom hadden ze alleen asus moederborden omdat ze zeiden dat het een stuk stabieler en beter was. Dus heb ik daar voor een groter moederbord gekozen dan bij alternate.
Processor: Ik kreeg van lokale pc winkel te horen dat het verschil tussen een i5-3550 en i5-3570 minimaal is en zo zeer heb ik de kracht niet nodig dus heb ik voor i5-3550 gekozen bij mycom. Voeding wil ik graag vanaf 700W hebben omdat ik zeker weet dat ik even voor uit kan in de toekomst.
Dvd brander: Dvd brander is niet belangrijkt hij moet gewoon werken
Asssemblage Bij alternate rekenen ze €55 euro bouwkosten en bij Mycom €70,- Ik durf dit niet zelf te doen omdat ik hier geen ervaring mee heb en dan verbuig je misschien iets bij je proccesor?
Zelf vind ik het lijstje van Mycom zelf het beste eruit zien.
Ik heb zoveel mogelijk links als ik kon toegevoegd. Alternate gaf me op de factuur geen product nummers en prijs dus het kan ietsje afwijken.
Ook winkel advies kan ik goed gebruiken
Ik heb advies nodig betreft alle onderdelen. Zelf tot nu toe alleen nog maar kant en klare pc's gehad. Ik las over de SSD dat deze lang niet de beloofde snelheid haalt. Welke SSD is wel goed en haalt wel hoge snelheden? Alle vragen beantwoord ik zo snel mogelijk. Al is er iets niet volgens het DAA beleid hoor ik het graag. Tips voor leesbaarheid zijn ook welkom
Met vriendelijke groet Jochem4207
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn doel van dit systeem is dat ik over 2-3 jaar makkelijk kan upgraden. Ik wil wat snelheid in dit systeem d.m.v. een ssd. Ook wil ik hier verlopig mee kunnen gamen. Dus zeg maar als "battlefield 4" uitkomt dat ik hem nog op medium of hogere settings kan spelen.
* gamen is absoluut niet de belangrijkste bezigheid maar wil het wel gewoon zonder problemen kunnen doen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 950 euro zonder randapparatuur (een scherm is leuk er bij maar op dit moment heb ik er genoeg).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Geluidskaart : creative geluidskaartje
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Advies betreft keuzes van SSD, en andere onderdelen. Ik wil graag geen kat in de zak kopen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb een voorkeur voor intel processor en asus mobo. Dit omdat dit mij vaak verteld word dat dit stabieler is en het voelt vertrouwder. Ik draai er nu ook al tijden stabiel op.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Kast mag niet hoger zijn dan 65 cm omdat hij dan niet onder mijn bureau past. Liever ook niet dieper dan 60cm omdat hij dan veel gaat uitsteken. Geluidsniveau liefst zo laag mogelijk maar dit moet niet te veel de prestaties onderdrukken. Energie verbruik heb ik geen wensen voor.
3. Eigen onderzoek.
Tuurlijk heb ik eigen onderzoek gedaan. Ik ben naar Alternate en Mycom geweest voor advies.
Daar kreeg ik 2 verschillende lijstjes natuurlijk:
Alternate
Mobo : Asrock z77 Pro 4 €117,90
Voeding : Corsair CMPSU-850TXv2 €122,-
Geheugen : Corsair Vengeance Ddr 3 8gb 1600mhz €55,-
Proccesor : I5-3570K €219,-
SSD : 120gb OCZ agility 3 €99,-
hdd : 320gb 7200rpm seagate €67,-
Dvd brander : Samsung 22x €15,-
Videokaart: Sapphire 1gb HD7770 €117,-
Behuizing : Cooler Master 310 ATX €35,-
SSD bracket : €10,-
Bouwkosten : €55,-
Totaal : €912,-
Mycom:
Mobo : Asus p8z68-V/GEN 3 €148,98
Voeding : OCZ modXstream Pro 700watt €76,98
Geheugen: corsair vengeance DDR 3 1600 mhzPricewatch €50,-
Processor : Intel i5-3550 €188,-
SSD : OCZ agility 3 Pricewatch €92,95
HDD : Western digital Caviar blue 500gb €67,95
Dvd brander : LG Dvr DL 24x € 27,-
Videokaart : Sapphire Radion HD 7770 1GB Pricewatch € 120,98
Behuizing: Cooler master centurion 690 ii advanced €87,98
Bouwkosten : €70,-
Totaal : €925,78
Kleine uitleg bij mijn keuze.
Ik ben eerst bij alternate geweest toen bij mycom dus waren me eisen net wat anders.
Behuizing : De kasten verschillen erg omdat ik het eerst niet belangrijk vond. Maar het lijkt me wel handig dat je kast ook groot genoeg is om uit te breiden.
HDD : De HDD die er bij zit is voor mij niet belangrijk zoveel opslag gebruik ik niet dus 320GB of 500GB is prima.
Moederbord : Bij mycom hadden ze alleen asus moederborden omdat ze zeiden dat het een stuk stabieler en beter was. Dus heb ik daar voor een groter moederbord gekozen dan bij alternate.
Processor: Ik kreeg van lokale pc winkel te horen dat het verschil tussen een i5-3550 en i5-3570 minimaal is en zo zeer heb ik de kracht niet nodig dus heb ik voor i5-3550 gekozen bij mycom. Voeding wil ik graag vanaf 700W hebben omdat ik zeker weet dat ik even voor uit kan in de toekomst.
Dvd brander: Dvd brander is niet belangrijkt hij moet gewoon werken
Asssemblage Bij alternate rekenen ze €55 euro bouwkosten en bij Mycom €70,- Ik durf dit niet zelf te doen omdat ik hier geen ervaring mee heb en dan verbuig je misschien iets bij je proccesor?
Zelf vind ik het lijstje van Mycom zelf het beste eruit zien.
Ook winkel advies kan ik goed gebruiken
Ik heb advies nodig betreft alle onderdelen. Zelf tot nu toe alleen nog maar kant en klare pc's gehad. Ik las over de SSD dat deze lang niet de beloofde snelheid haalt. Welke SSD is wel goed en haalt wel hoge snelheden? Alle vragen beantwoord ik zo snel mogelijk. Al is er iets niet volgens het DAA beleid hoor ik het graag. Tips voor leesbaarheid zijn ook welkom
Met vriendelijke groet Jochem4207