lage doorvoersnelheid usb op router

Pagina: 1
Acties:

• Stefan1987
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-07 20:17
Ik heb sinds een jaar de Linksys e3000 router. Deze ondersteunt nas en ftp via de usb-poort op de router. Ik haal met deze usb-poort alleen nooit boven de 2 mb/sec. Dit vind ik redelijk zonde, aangezien ik een gigabit netwerk heb liggen. Ik verwacht niet 100 mb/sec te gaan halen, maar 10 moet toch wel mogelijk zijn? Hebben meer mensen hier problemen mee? (of beter nog: oplossingen voor?).
Ik heb de nieuwste firmware erop staan.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Dat is wel vaker bij dit soort "features" en kan je weinig aan doen. Wat heb je op de USB poort aangesloten ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Stefan1987
nero355 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:08:
Dat is wel vaker bij dit soort "features" en kan je weinig aan doen. Wat heb je op de USB poort aangesloten ??
16 gb usb-sticks. 3 soorten geprobeerd, alle drie hetzelfde euvel. Ik ben bang dat de chipset in de router gewoon niet snel genoeg is, maar ik hoop dat er een eventuele oplossing is...

• Carrein
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-01-2016
De CPU van een router kan veel data schrijven niet aan, en zit snel tegen het maximum. Valt vrij weinig aan te doen...

Probeer anders eens met een HDD ipv een USB-stick? USB-sticks zijn vaak ook niet al te snel...

• Stefan1987
Carrein schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:39:
De CPU van een router kan veel data schrijven niet aan, en zit snel tegen het maximum. Valt vrij weinig aan te doen...

Probeer anders eens met een HDD ipv een USB-stick? USB-sticks zijn vaak ook niet al te snel...
Het zijn usb-sticks die op mijn pc met schrijven 15 mb/sec halen, maar zal er eens externe hd eens op aansluiten.