Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Asus K53 of Asus X54

Pagina: 1
Acties:

• Xochiquetzal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-04 14:37
Ik gebruik mijn werklaptop ook privé, maar gezien de koeling (denk ik) stuk is, crasht ie om te haverklap wegens oververhitting. Zo irritant! Dus ik wil (het liefst vanavond nog) een nieuwe privé laptop bestellen. Ik heb bij pricewatch al wat criteria ingevoerd en kom nu uit op deze twee: De Asus K53 en X54. Oftewel AMD of Intel.

Wie kan mij onderbouwingen geven, waarom ik de een boven de ander zou verkiezen?
Pricewatch vergelijk

Wat ik er mee doe... Niet bijzonder veel. Wat RPG's (Skyrim, Fallout, etc), DVDtjes en online filmpjes kijken(live stream, YouTube), internetten, Flash games (Facebook), en verder gebruik ik MS Office (Word, excel, powerpoint, etc) bijzonder veel.

Ik ben er al echt heel lang uit en weet niet wat de huidige stand van zaken is. Laatste keer was AMD net uit de kinderschoenen, van de kinderziektes af en minstens net zo goed als Intel, maar dan veel goedkoper. Was nog in de Athlon/Duron tijd. Hoe het nu staat met grafische kaarten, zou ik ook niet weten.

De grootste verschillen, die ik graag beargumenteerd zou willen zien:

CPU: AMD A6-3420M vs Intel Pentium Dual Core B950
MoBo: AMD A70M Fusion vs Intel Mobile HM65
Snelheid: 1,5GHz vs 2,1GHz
Vid: Radeon HD6520G vs Intel HD Graphics

Of maakt dat voor mijn soort gebruik eigenlijk niet uit? Want (alleen) dan zou ik de prijs de doorslag laten geven. Oja en het zou handig zijn, met het oog op de nabije toekomst, dat de laptop zeg maar volgend jaar ook nog ruim voldoet aan de specificatie-eisen van eventueel nieuwe RPGs. Zou zonde zijn als er een opolger of uitbreiding op The Elder Scrolls komt en ik kan hem niet draaien. :)

Alvast bedankt!

[ Voor 10% gewijzigd door Xochiquetzal op 17-09-2012 20:30 ]

Verwelkom wat je niet kunt vermijden.

Verwijderd

Als je ook maar iets met games wilt doen, zijn beide eigenlijk geen optie. De ~hd2000 die in de x54 zit is niet verreweg niet sterk genoeg voor skyrim, zelfs op de laagste details. Zelfde geldt voor de A6, maar die komt al dichter in de buurt. Het beste zou eigenlijk zijn om voor een pricewatch: Asus K55A-SX007V te gaan. Deze heeft een processor en videokaart die allebei jouw keuzes ver achter zich laat. De i5 hierin maakt echt gehakt van beide processoren, juist in de simpelere en lichtere applicaties. Ook is de hd4000 aanzienlijk beter dan beide videokaarten, en deze zou net skyrim aan moeten kunnen op low details. Helemaal goed voor jouw wensen.

• Xochiquetzal
Ah oké! Top, bedankt voor die tip. Die is wel ietsje duurder, maar valt nog binnen het budget.Even snel een vergelijk tussen de K55A en X54C...
Hij is ook sneller, zie ik.
Heeft wel maar 4 GB geheugen, waar de andere twee er 8 hebben. Maar wat is daar nu effectief (merkbaar) het verschil in?
Verschil in prijs is (als ik kijk naar waar ik hem zou halen) € 92,- zijn...
Maar ja... winnende argument is natuurlijk dat ik op die X54 niet fatsoenlijk Skyrim kan spelen...

Verwijderd

8gb vs 4gb maakt echt praktisch geen verschil, het is alleen van belang voor zware applicaties als vm's. Voor jouw gebruik is 4gb echt ruim genoeg. En stel dat je er ooit nog iets echt zwaars mee gaat doen, kun je altijd nog kijken of je er zelf ram bij kan zetten. Is vaak wel mogelijk.

Verwijderd

Je hebt niets aan 8GB als de processor net zo snel is als mijn 3 jaar oud bak ;). Eigenlijk is er maar een argument om meteen 16GB in je laptop te stoppen: het kost echt niets. Dat er nog laptops bestaan met 4GB verbaast me wel een beetje, maar je kan er altijd meer bijzetten.

• Xochiquetzal
Bedankt, die laatste 2 reacties zijn ook erg nuttig! Dat wist ik dus niet!
Plan is om de laptop morgenmiddag te gaan halen (eerder lukt niet), dus ik kijk voor die tijd nog even of hier nog extra info staat. Nogmaals bedankt!

[ Voor 50% gewijzigd door Xochiquetzal op 17-09-2012 22:31 ]

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

Wat is uberhaupt het budget? Op alle tot nu toe voorgestelde laptops kun je écht niet gamen.

Kijk eens goed in het NBBG basisnotebook topic. Hier staan opties tussen die ongeveer gelijk zijn qua budget maar veel betere allroundspecificaties hebben. Een processor is minder belangrijk dan een GPU als je nog een beetje leuk Skyrim wilt spelen.

Opties:
pricewatch: MSI CX70 0ND-016NL
GT640M en Sandy Bridge Core i3 (wel 17" en 1600*900 reso)

pricewatch: HP Pavilion dv6 6cC65sd
HD7690M (15", maar helaas 1366*768 reso)

pricewatch: Asus A75DE-TY026V
HD7670M (wel 17", maar 1600*900 reso)

pricewatch: Asus R700DE-TY016V
HD7670M (ook 17" en 1600*900 maar nog net iets goedkoper)

Met al deze laptops kom je al een héél stuk verder in games dan met louter de HD4000.

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

• Xochiquetzal
Pfff... dat maakt het allemaal nóg moeilijker :(

Ik wil eigenlijk geen 17", omdat het ding in de huiskamer staat en dan vind ik 17" te groot. We hebben nu al 2 laptops op tafel staan. Eigenlijk wil ik die dingen naar boven hebben, maar daar hebben we nog geen bureaus...
En HP... Daar heb ik geen goed gevoel bij. En hoor ik geen goede dingen over. Budget is € 560,-

Mijn man heeft een Asus K53S en daar kan prima op gegamed worden. Maar dat ligt dan aan de GeForce die erin zit? Want als dat zo is, dan begin ik even opnieuw en filter ik op GeForce kaarten....

• Omni
  • Niet online

Omni

Xochiquetzal schreef op maandag 17 september 2012 @ 19:51:
Oja en het zou handig zijn, met het oog op de nabije toekomst, dat de laptop zeg maar volgend jaar ook nog ruim voldoet aan de specificatie-eisen van eventueel nieuwe RPGs. Zou zonde zijn als er een opolger of uitbreiding op The Elder Scrolls komt en ik kan hem niet draaien. :)
Met het oog op deze opmerking en de systeemvereisten van Skyrim:
Minimum System Requirements

CPU: dual core 2GHz
RAM: 2GB
HDD: 6GB hard disk space
GFX: DX9c video card with 512MB RAM
OTHER: Internet Access for Steam activation

Recommended System Requirements

CPU: quad-core Intel/AMD
RAM: 4GB
HDD: 6GB hard disk space
GFX RAM: DX9 video card with 1 GB
GFX: GTX 260/Radeon 4890 or higher
Audio: DX compatible sound card
Kun je eigenlijk alleen maar laptops kiezen uit deze filter, wil je nog een béétje mee kunnen komen. Meer is er nieuw niet, tweedehands wel. Maar daar moet je wel voor open staan.

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

• Xochiquetzal
Omni schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 11:40:
[...]

Met het oog op deze opmerking en de systeemvereisten van Skyrim:

[...]

Kun je eigenlijk alleen maar laptops kiezen uit deze filter, wil je nog een béétje mee kunnen komen. Meer is er nieuw niet, tweedehands wel. Maar daar moet je wel voor open staan.
Kijk, en daar ben je me een beetje kwijt. Als ik kijk naar dat filter, zijn er een hoop GPU's niet aangevinkt, die tussen de andere staan. Bijvoorbeeld:
Radeon HD7730M wel, Radeon HD7850M niet.
GeForce GT540M en GT630M wel, GeForce GT550M en GT640 niet.

• Omni
  • Niet online

Omni

Xochiquetzal schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 12:44:
[...]
Kijk, en daar ben je me een beetje kwijt. Als ik kijk naar dat filter, zijn er een hoop GPU's niet aangevinkt, die tussen de andere staan. Bijvoorbeeld:
Radeon HD7730M wel, Radeon HD7850M niet.
GeForce GT540M en GT630M wel, GeForce GT550M en GT640 niet.
Die staan niet aangevinkt omdat je die toch niet tegenkomt voor >560 EUR.

Oude filter: 8 producten gevonden
Nieuwe filter: ook 8 producten

[ Voor 45% gewijzigd door Omni op 18-09-2012 13:36 ]

• Xochiquetzal
Hey is deze geworden: Asus X53SD-SX209V
Met een GeForce 610M. Maar die komt niet voor in deze lijst van GPU requirements voor Skyrim... Ik heb ook geen idee met welke GPU hij vergelijkbaar is... Wel een check gedaan op Can you run it en hij zei dat alles oké was. De verkoper (yeah I know) zei ook dat deze grafische kaart voldeed. Vanavond ga ik er voor zitten en gaan we het uitproberen.

Oja, hij was eigenlijk € 600,-, dus buiten mijn budget, maar ik heb er wat af kunnen lullen... Moest ook nog een laptoptas hebben, dus die erbij gekocht. Was uiteindelijk 575,- kwijt incl.laptoptas t.w.v. € 25,-

[ Voor 15% gewijzigd door Xochiquetzal op 18-09-2012 16:23 ]

• Omni
  • Niet online

Omni

Ik vraag mij toch af waarom je hier een topic maakt om je vervolgens iets te laten verkopen in de winkel. :?

Je hebt namelijk een miskoop gedaan (gesteld dat het 599 was) want die laptop heeft een Sandy-Bridge ipv Ivy-Bridge CPU met een HD3000. De GT610M is bovendien minder goed dan zelfs de HD4000. Op allerlei vlakken doet hij onder voor de eerder voorgestelde alternatieven.

Verwijderd

En voor €599 heb je ook al de inspiron met 1080p scherm.

Dat je korting kreeg is ook niet zo gek. Je kon een jaar geleden de K53SV kopen met precies dezelfde CPU en 1.8x snellere GPU voor een lagere prijs.. De GT610m is zo ongeveer de laagste grafische kaart die je kan kopen.

• Omni
  • Niet online

Omni

Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:43:
En voor €599 heb je ook al de inspiron met 1080p scherm.
Gaan de kortingen inmiddels al zo ver? Als iedereen daarvan wist zou Dell bijna geen winst meer maken.

Verwijderd

Op dit moment wel, maar ik denk dat de prijs volgende week/maand minder gunstig is.

• Xochiquetzal
Omni schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:26:
Ik vraag mij toch af waarom je hier een topic maakt om je vervolgens iets te laten verkopen in de winkel. :?
Nou ja, ik heb heel veel gehad aan de reacties in dit topic, met name dat dat ik me niet moet blindstaren op CPU, maar moet kijken naar GPU.

Daarnaast had ik een topic geopend met de vraag 'welke van deze twee' en het antwoord was: Geen van deze.
Ik moest echt vandaag een nieuwe laptop hebben, dus ben ik naar de winkel gegaan. De twee hierboven voorgestelde laptops hadden ze daar niet. Daarnaast gaven zowel mijn man (thuis, die was niet mee) als de verkoper aan een sterke voorkeur voor Intel te hebben. Nu blijk ik thuis te zijn gekomen met bijna exact dezelfde laptop als mijn man, maar dan met een betere GPU (die van hem heeft een GeForce 540M) en bij hem draait Skyrim probleemloos. Ik zie het probleem dus niet zo.

Als het écht een miskoop is geweest, dan kan ik morgen nog terug (DENK ik). Daarna kan niet meer.

[ Voor 4% gewijzigd door Xochiquetzal op 18-09-2012 19:07 ]

Verwijderd

De GT 540m is dus een stuk sneller dan de GT 610m. Marketing 101.

• Xochiquetzal
Damn... En hoe weet je dat?
Ik heb echt geen idee hoe dat werkt met die nummertjes. Als ze daar nou eens een logica in zouden bakken... Je zou denken: Hoe hoger het getal, hoe beter de performance?
:(

Ook die serienummers... X, K... Hoe moet een leek daar nou wijs uit?

Morgen dus teruggaan zeg je?

Ok... het is me nu duidelijk dat je naar het TWEEDE getal moet kijken. Dus de 540 en de 610.

Alleen nog 1 vraagje hierover. Die 540 van mijn man is 1 GB en de 610 is 2 GB. Wat maakt dat uit, dan?

[ Voor 25% gewijzigd door Xochiquetzal op 18-09-2012 23:14 ]

Verwijderd

De positie van de getallen is belangrijk. De GT540m is een kaart uit de 500 generatie, met modelnummertje 40. Dus een mid-low range kaart. De GT610m is een kaart uit de 600 generatie, maar de 10 staat voor de meest low-end kaart die je kan kopen.

Vooral bij nvidia is dat belangrijk, de chips worden om de haverkap gerabrand. Een visuele indicatie:

GT 420m / 425m = GT 525m / GT 540m = GT630m (midrange)
GT 410m / 415m = GT 520m = GT610m. (low end)

Ergo, de GT610m is gebaseerd op precies dezelfde chip als de GT 410m, en op het moment dat nvidia de GT 520m op de markt bracht, die trager is dan de GT 420m, wordt het al helemaal onduidelijk.. Marketing: niet op letten. Pak altijd benchmarks erbij. Voor de leek geeft http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html een snelle indicatie, en http://www.notebookcheck....raphic-Cards.13849.0.html als je iets nauwkeurigers wil.

Het scheelt overigens niet enorm veel (tussen de GT 610m en de intel 4000), het is gewoon trieste misleiding. De GT630/540/525/425/420m (allemaal dezelfde chip) zijn consistent 50 tot 100% sneller dan de GT 610m volgens de paar benchmarks die ik even snel heb bekeken.

Nog visueler:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/v0oXEX2HVxJwQrHxLJt1YHXS/full.png

Als de winkel heeft gezegd dat je met een GT 610m prima skyrim kan spelen, dan lijkt dat mij een goede grond om terug te gaan...
Xochiquetzal schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 23:00:
Alleen nog 1 vraagje hierover. Die 540 van mijn man is 1 GB en de 610 is 2 GB. Wat maakt dat uit, dan?
Dat maakt geen zak uit. Niet voor niets kan je nog desktopkaarten kopen die 10x zo snel zijn als de GT 610m met 'slechts' 1GB RAM.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2012 23:17 ]

• Xochiquetzal
Bedankt voor de info.... Ik was net tegelijkertijd mijn bericht hierboven aan het aanpassen:
Ok... het is me nu duidelijk dat je naar het TWEEDE getal moet kijken. Dus de 540 en de 610.

Die benchmark sites heb ik gezien maar kan er niet veel wijs uit... Mijn man zit er net naar te kijken en zegt net dat ie bang is dat ik gelijk heb (jij dus).

Het wordt me allemaal wel een stukje duidelijker zo... Ook goed om te weten van die laatste digits, dan kan ik daarmee morgen die verkoper mee om de oren slaan.

• Xochiquetzal
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 23:12:

Nog visueler:
[afbeelding]

Als de winkel heeft gezegd dat je met een GT 610m prima skyrim kan spelen, dan lijkt dat mij een goede grond om terug te gaan...
Dat visuele helpt mij enorm. Die grond om terug te gaan, had ik inderdaad zelf ook al bedacht. Ik heb niet voor niets 'skyrim' laten vallen. Ik las net ook al op een site "The 610 is a entry level mobile graphics cards that has very little performance and if you're planing to use graphic intensive applications or games then its a no go."

Ik had zelf al hier gekeken, maar de 610 staat daar niet bij. De 410M wel. Die is vergelijkbaar, zeg jij? Daarvan staat in die tabel: "These cards will have trouble running the game, if they run it at all. The game probably won't be very enjoyable on any of these." *sob*

Mja, marketing... Vroegâh stonden er nog geeks in de winkel, die je gedegen advies gaven. Tegenwoordig gaat het niet meer om klanttevredenheid, maar om verkopen, verkopen, verkopen. :/
Misleiding is in dit geval wel een goed woord....

Damn, ik ben er al veel te lang uit... 10 jaar geleden bouwde ik mijn eigen PC, alle onderdelen zelf uitgezocht en gekocht, los. Alles zelf geïnstalleerd, etc. Sindsdien niet meer op de hoogte gebleven van alle veranderingen en ben veranderd in een complete dummy op dit gebied. Lang leve tweakers, die hier nog enig inzicht in kunnen verschaffen...

Oja, die verkoper ging naar CanYouRunIt om aan te tonen dat dat met die laptop prima ging. Nu kende ik ook heel die site niet, dus ik dacht: Zal wel. |:(

En even voor mijn eigen administratie (als ik morgen dit topic er bij haal op mijn telefoon, als ik in de winkel sta):
GTX is the fastest of the four.
GTS is next.
GT is next.
No cool letters is slowest.

[ Voor 9% gewijzigd door Xochiquetzal op 18-09-2012 23:48 ]

Verwijderd

De GT 610m is exact dezelfde chip als de GT 410m, maar dan wat hoger geklokt. Je ziet dat ze bij de skyrim wiki precies dezelfde fout maken als jou: de kaarten staan kriskras door elkaar, en de GT 520m staat hoger dan de GT 420m...

• Xochiquetzal
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 23:54:
De GT 610m is exact dezelfde chip als de GT 410m, maar dan wat hoger geklokt. Je ziet dat ze bij de skyrim wiki precies dezelfde fout maken als jou: de kaarten staan kriskras door elkaar, en de GT 520m staat hoger dan de GT 420m...
Da's denk ik een kwestie van automatisch omgekeerd sorteren. Het gaat erom in welke kolom ze daar staan en die staan in dezelfde kolom, namelijk bij "These cards should run Skyrim, with the right tweaks you could probably get them to look as good as the console version. The farther you get down the list the closer you are to low end."

Waar heb jij jouw mooie grafische weergave vandaan? Die lijkt me heel handig...

Maar goed, als ik dat filter van Omni toepas EN ik gooi er nog een keer Asus tegenaan, dan kom ik op deze twee
R700DE-TY016V en A75DE-TY026V
Beide met een Radeon HD7670M.
Verschil in CPU (AMD A6-4400M of A8-4500M)
Verschil in CPU snelheid (2,7GHz of 1,9GHz)
Prijsverschil € 20,-

Jij adviseert ook om voor een van deze te gaan?

• Omni
  • Niet online

Omni

Ik zou voor de A75DE met quad-core processor gaan. Dit is grappig genoeg de laptop die ik een collega onlangs aan heb geraden. Die laptop biedt namelijk plaats voor nog een extra harde schijf, zodat je er bijvoorbeeld nog een SSD in kunt plaatsen die je laptop véél sneller maakt.

Verwijderd

De 2e link uit Verwijderd in "Asus K53 of Asus X54".

Volgens notebookcheck zijn de GT540m en 7670m ongeveer even snel. Dat wist ik nog niet eens. Weer wat geleerd. Het is mij echter onbekend in hoeverre de CPU invloed heeft op de performance. Ik weet alleen voor intel goede bronnen te vinden (zoals http://www.notebookcheck....ance-Part-II.57170.0.html). Hoe ver AMD voorloopt op CPU gebied, zo ver loopt AMD achter op het gebied van de CPU: een i5 is gewoon veel sneller in rekenen. Maar bij gamen verwacht ik dat dat minder van belang is.

• Xochiquetzal
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 00:29:
Maar bij gamen verwacht ik dat dat minder van belang is.
Geen idee. Maar het is me inmiddels wel duidelijk dat bij gamen de GPU van veel groter belang is. Thanks.

• Omni
  • Niet online

Omni

AMD loopt voor op APU gebied.

GPU gebied mwah, dat wisselt af.

CPU gebied zijn ze in ieder geval in het mid-high end segment nergens.

• Xochiquetzal
Maakt nog niet veel verschil uit.... Oké, wel beter dan wat ik had gekocht, maar ik word niet blij van dat oranje en rood...
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/1dzr5u.png

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Anders toch ff door sparen en voor een Dell Inspiron 15R se gaan?
Wil je kwaliteit zal je het toch moeten betalen lijkt me helaas.

De GT540 kan je nog wel vaak overklokken met MSI afterburner bijv.
Soms kan de processor nog net wel het extra doorslag geven, weet niet welke systemen daar zijn gebruikt, dat is weer jammer.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• Xochiquetzal
Klopt... Maar ik ga er in elk geval eerst een nachtje over slapen en dan morgen terug naar de winkel. En dan zien we wel verder...

Kan dan ook wel weer een tijdje duren, gezien ik op het punt van bevallen sta en dus waarschijnlijk de komende twee weken amper de deur uit kom... ;)

Vandaag ook de haast...

[ Voor 40% gewijzigd door Xochiquetzal op 19-09-2012 00:54 ]

Verwijderd

Quad schreef op woensdag 19 september 2012 @ 00:51:
Anders toch ff door sparen en voor een Dell Inspiron 15R se gaan?
De vraag is of je die volgende maand nog wel zo goedkoop kan krijgen.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Nice! Gefeliciteerd alvast ;-).

Paar dingen om over na te denken?
pricewatch: Medion Akoya P6631 Laptop
€565,- Core i3 2310, GT540m
pricewatch: Acer Aspire V3-571G-53214G50M
€600,- Core i3 3210 GT630m
pricewatch: MSI CX640DX-810NL
€560,- Core i5 2350 GT540m

Onder deze prijsselectie.

@Darkstone, ik weet wel zeker dat ze duurder worden (BTW verhoging).

nggyu nglyd

• Xochiquetzal
Dank je :)
Ze deden gelukkig helemaal niet moeilijk. De jongen stond er zelf van te kijken, want hij was schijnbaar overtuigd van de correctheid van CanYouRunIt. :)
Maar goed, uiteindelijk € 50,- bijbetaald voor de Acer Aspire M3 M3-581TG-32364G52Mn

Vergelijk.
Betere grafische kaart.
Mindere processor, maar dat maakt niet uit voor gamen, heb ik uit dit draadje begrepen.
Opslagcapaciteit klopt niet in de tabel. Is ook voor deze 500GB.
Is wel een SSD i.p.v. een 'bewegende' HDD van 5400rpm. Weet niet of dat veel uitmaakt. Behalve het gewicht. ;)
Maar goed... ben blij dat mijn man mee is gegaan, want die heeft gisteravond dus wel al die benchmarks uit zitten pluizen en had een goed verhaaltje. En die laptoptas t.w.v. € 27,95 heb ik er alsnog gratis bijgekregen, dus valt nog wel mee...

Zo, nu even installeren en zo en dan kan ik morgen rustig bevallen. d:)b

• BramVroy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-11 09:50
20Gb SSD en daarbij nog 500Gb hoor, dus aan het gewicht zal je niets merken. (Het zal iéts zwaarder zijn dan een gewone 500Gb HDD.)

Processor is niet onbelangrijk - daar lijk je van overtuigd te zijn - maar GPU's zijn in de meeste games wel belangrijker. Opgepast: in RTS (strategy) is een CPU vaak wél even belangrijker of zelfs belangrijker dan de GPU.

[ Voor 8% gewijzigd door BramVroy op 19-09-2012 15:08 ]

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

De 20GB SSD is caching SSD (hier meer info: http://nl.hardware.info/r...d-snelheid-voor-hdd-prijs).

Data komt nog steeds op je HardDisk maar tijdelijke bestanden worden geplaatst op je SSD, als je vaak Windows reboot zal je merken dat het snel opstart e.d.

nggyu nglyd

• Xochiquetzal
BramVroy schreef op woensdag 19 september 2012 @ 15:07:
20Gb SSD en daarbij nog 500Gb hoor, dus aan het gewicht zal je niets merken. (Het zal iéts zwaarder zijn dan een gewone 500Gb HDD.)
Oh, niet goed gelezen, dan ;)
BramVroy schreef op woensdag 19 september 2012 @ 15:07:
Processor is niet onbelangrijk - daar lijk je van overtuigd te zijn - maar GPU's zijn in de meeste games wel belangrijker. Opgepast: in RTS (strategy) is een CPU vaak wél even belangrijker of zelfs belangrijker dan de GPU.
Nee, ben ik niet overtuigd van, maar wel voor wat ik ermee doe... Ik ben snel uitgekeken op strategy games, dus daar zal ik niet snel wat van kopen. Doe ik wel een keer op mijn mans laptop dan of zo ;)
Nee, ik heb niet echt veel rekenkracht nodig. Denk dat 80% van mijn tijd wel aan gewoon een beetje surfen en suffe klikspelletjes zal zijn. En verder dus was office zut. En een paar uurtjes (6?) per week RPG games...

Enige strategy game die ik ooit leuk vond was Warcraft, met die orkjes die zok zok zeiden :) Maar dat was meer vanwege de orkjes. Ik verloor toch steeds. :)

Maar goed, ik ben er dus uit... En ondanks dat de laptop die ik gekocht heb, niet hier genoemd is, ben ik wel heel blij met alle info die jullie hebben gegeven. Ik heb er echt veel van geleerd. Al is het maar naar welke websites ik moet gaan voor die benchmarks. :)

Pagina: 1