Nee, dan heb je het echt niet begrepen. Het is geen eindeloos filosoferen, het is een legitiem middel om iemand te bewegen zijn aankoop eindelijk op te komen halen. Als meneer niet uit zichzelf voornemens is zich aan zijn afspraken te houden moet het maar op een andere manier gebeuren. Anders blijf je tot in de oneindigheid zitten met een brommer waar je niets mee kan.
Overigens vind ik het heel aangenaam dat de politie dit zo aangegeven heeft, maar ik twijfel of het houdbaar is voor de rechter, mocht de koper echt moeilijk gaan doen.
jrborest schreef op maandag 17 september 2012 @ 16:24:
@Camacha: Je hebt gelijk dat je de brommer niet zonder vergoeding van kosten behoeft op te slaan, maar als de koper die kosten niet (vrijwillig) voldoet, dan zul je ook daarvoor naar de rechter moeten stappen. In dat geval staat het je voor die tijd niet vrij om - bijvoorbeeld - de brommer maar aan de openbare weg te zetten (laat staan met de sleutels in het contactslot). Je zult er, net zolang tot een rechter anders oordeelt of totdat partijen anders afspreken, als een goed huisvader voor moeten zorgen.
Wat wel kan is dat de stallingskosten de verkoopprijs gaan overstijgen. De brommer wordt pas vrijgegeven bij het voldoen van de stallingskosten en blijft tot die tijd bij de verkoper staan. Indien de nieuwe eigenaar dat niet wil kan de brommer als betaling in natura worden beschouwd waarvan de waarde makkelijk genoeg al vaststaat.
jrborest schreef op maandag 17 september 2012 @ 16:24:
Die bewaarkosten hoeven niet altijd hoog te zijn. Als je 'm namelijk kunt opslaan in je schuur, dan zijn die kosten minimaal (of misschien zelfs wel nihil). Als je 'm niet zelf kunt opslaan, dan mag je 'm ook laten opslaan. Het lijkt mij dat een box bij CityBox of zo ook niet zo duur hoeft te zijn. Wat ik er maar mee wil zeggen: reken je niet rijk.
Vergis je niet wat een eigen schuur kost. Alles telt mee: OZB, bouw, onderhoud, stookkosten et cetera. Je mag gewoon een gangbaar stallingstarief rekenen en degenen die daar bekend mee zijn zullen weten dat dat meestal niet goedkoop is.
Mensen denken altijd dat ruimte goedkoop is, maar als je wat moet opslaan schrik je je kapot wat zoiets kost. Vergeet ook niet dat iemand zo'n scooter mogelijk verkoopt omdat er juist ruimte vrijgemaakt moet worden en die ruimte niet zomaar beschikbaar is.