Brommer verkocht, maar nieuwe eigenaar haalt 'm niet op

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:45

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Topicstarter
Ik heb al een tijdje een Vespa Si bromfiets, maar omdat ik hier al een poos niks mee deed, heb ik besloten om 'm te verkopen.

Goed, dus ik heb samen met mijn pa een advertentie op zo'n advertentiesite gemaakt. Na een aantal weken lang geen reactie te hebben gehad, belde er uiteindelijk toch iemand die de brommer graag wilde overnemen. We hebben telefonisch een afspraak met deze meneer gemaakt en hij is netjes langsgekomen. We zijn samen met de beste man naar het postkantoor gegaan om de brommer over te laten schrijven. Na het overschrijven meldde hij dat hij niet meteen de brommer mee zou kunnen nemen, maar dat hij hem de dag erna op zou komen halen met een busje. Hij heeft wel meteen de kentekenplaat meegenomen.

We hadden een afspraak gemaakt voor de volgende dag, maar de beste man is niet langsgekomen. We hebben geprobeerd te bellen, maar er wordt niet opgenomen. Inmiddels zijn we ruim een maand verder en deze man heeft nog steeds geen contact met ons opgenomen en hij is zelf ook niet breikbaar. Het kan natuurlijk zijn dat hij plotseling ziek is geworden of dat hij vanwege andere omstandigheden de telefoon niet op kan nemen, dus daar hebben we ook rekening mee gehouden.

Vanochtend ging mijn pa toch nog maar eens proberen te bellen. Er werd niet opgenomen. Omdat we het vermoeden hadden dat hij gewoon niet op nam, omdat hij het nummer van mijn pa kent, heeft hij met het toestel van mijn moeder gebeld. En er werd zowaar opgenomen! Mijn pa vroeg of hij de brommer nog op wilde halen en daarna werd meteen de hoorn erop gegooid. Lekker vreemd allemaal. 8)7

Daarna heeft mijn vader contact opgenomen met de politie en morgen gaan we daar even langs om ons verhaal te doen. Die geloofden er natuurlijk in eerste instantie helemaal niks van dat iemand geld betaald voor alleen een kentekenplaat en vervolgens de brommer niet op komt halen, maar morgen gaan we het nogmaals uitleggen. Ik ben benieuwd wat daar uit gaat komen.

Heeft iemand anders dit ook al eens meegemaakt? Zo ja, hoe is dit afgelopen? Het is sowieso vreemd dat 'ie alleen het kenteken mee heeft genomen, maar hier kan hij toch verder niks mee? Het kenteken staat al op zijn naam, dus als hij dat kenteken op een andere brommer plakt, komen ze toch bij hem uit.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-07 17:00
Je zegt dat je kenteken plaat is overgeschreven.

http://www.rijksoverheid....oertuig-wil-verkopen.html

Als dat goed is gelukt dan ben jij niet meer verantwoordelijk voor het kenteken.

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 14-09-2012 14:07 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-07 13:07
En het kopen van jouw bromfiets was niet goedkoper dan het aanvragen van een nieuwe kentekenplaat? :P Wat een raar verhaal zeg. Zoiets heb ik nog nooit gehoord. Ik ga dit zeker volgen!

Trek je (oude) kenteken eens na en kijk of de overschrijvingsdatum wel is bijgewerkt:
https://ovi.rdw.nl/

[ Voor 23% gewijzigd door Exception op 14-09-2012 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-07 20:16

Rmg

Hoe wazig 8)7

Hij heeft dus betaald en het kenteken staat op zijn naam?

Ik kan echt niets bedenken waarom iemand dat zou doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Topicstarter
sdk1985 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 14:07:
Je zegt dat je kenteken plaat is overgeschreven.

http://www.rijksoverheid....oertuig-wil-verkopen.html

Als dat goed is gelukt dan ben jij niet meer verantwoordelijk voor het kenteken.
Ja, ik heb gewoon een vrijwaringsbewijs gekregen, dus de brommer staat niet meer op mijn naam.
Exception schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 14:07:
En het kopen van jouw bromfiets was niet goedkoper dan het aanvragen van een nieuwe kentekenplaat? :P Wat een raar verhaal zeg. Zoiets heb ik nog nooit gehoord. Ik ga dit zeker volgen!

Trek je (oude) kenteken eens na en kijk of de overschrijvingsdatum wel is bijgewerkt:
https://ovi.rdw.nl/
De datum van tenaamstelling is volgens die site is 16-8-2012, dus dat klopt wel.

[ Voor 34% gewijzigd door Rhannie op 14-09-2012 14:11 ]

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

Kan je nou nog een (nieuwe?) kenteken registreren op je brommer of gaat dat nu niet meer?

[ Voor 5% gewijzigd door Rmg op 14-09-2012 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Laatst online: 15-07 17:00
Rhannie schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 14:09:
[...]

Ja, ik heb gewoon een vrijwaringsbewijs gekregen, dus de brommer staat niet meer op mijn naam.
Wel vreemd dat deze persoon dan wel het kenteken ophaalt en niet de brommer. Als hij al iets illegaals van plan was met het kenteken (overzetten op andere brommer) dan had hij beter je brommer kunnen ophalen en vervolgens ergens dumpen :+ .

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dycati
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-07 11:40
De nieuwe eigenaar gebruikt het kenteken en frame nummer en laat deze instansen in ander frame
waarschijnlijk een vespa lx 50 aangezien hiervoor vaak vespa si word gebruikt aangezien framenummer
bijna identiek zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• army
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-01-2023

army

The root of a lot of evil

Ik kan me wel een paar redenen bedenken en het beste kan je even contact opnemen met je rechtsbijstandsverzekering en ook bij de politie nogmaals aangifte doen van een voertuig dat op jou terrein is achtergelaten wat niet van jou is.

"I don't have hard drives. I just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers." — ikkenai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-07 13:07
dycati schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 14:12:
De nieuwe eigenaar gebruikt het kenteken en frame nummer en laat deze instansen in ander frame
waarschijnlijk een vespa lx 50 aangezien hiervoor vaak vespa si word gebruikt aangezien framenummer
bijna identiek zijn.
Wat is daar dan het voordeel van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:30

-tom-562

Oliesjeik

Heb je het geld? Zoja, brommer strippen en in onderdelen verkopen. Vang je uiteindelijk 2x zoveel :)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dycati
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-07 11:40
dat hij dan legaal gewoon kan rondrijden op een gestolen vespa lx50 ? want framenummer en kenteken plaat
zijn op papier gewoon legaal..

Dit word vaker gedaan in scooterwereldje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 21:06
-tom-562 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 14:13:
Heb je het geld? Zoja, brommer strippen en in onderdelen verkopen. Vang je uiteindelijk 2x zoveel :)
Dan ben je dus aan het helen lijkt me? Brommer is immers niet meer van de TS.

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ibidem schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 14:14:
[...]

Wat wil je anders doen? De nieuwe eigenaar heeft blijkbaar geen behoefte om het ding op te halen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• army

army

dycati schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 14:14:
dat hij dan legaal gewoon kan rondrijden op een gestolen vespa lx50 ? want framenummer en kenteken plaat

Oa ja en als het fout gaat heeft iemand altijd nog een een soortgelijke gestaan waar de schuld op kan worden afgeschoven.
-tom-562 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 14:15:
[...]

Wat wil je anders doen? De nieuwe eigenaar heeft blijkbaar geen behoefte om het ding op te halen
Je rechtsbijstandsverzekering zal hem hoogstwaarschijnlijk aanschrijven en een periode geven om zijn object op te halen en als deze termijn verstreken is het object officieel laten vernietigen.

[ Voor 33% gewijzigd door army op 14-09-2012 14:19 ]

"I don't have hard drives. I just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers." — ikkenai

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Laatst online: 15-07 19:08

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

-tom-562 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 14:15:
[...]

Maakt toch niets uit. Het is je eigendom niet en als hij de brommer binnen enkele weken toch komt ophalen moet TS die kunnen geven.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Brommer staat niet meer op jouw naam, wel op jouw erf.

Volgens mij mag je 'm gewoon aan de straat zetten als je er echt vanaf wilt, het is niet jouw verantwoordelijkheid.

Eventueel dus de politie bellen dat iemand zijn brommer op jouw erf heeft "geparkeerd" en dat hij er al een maand staat.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

VasZaitsev schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 14:23:

Volgens mij mag je 'm gewoon aan de straat zetten als je er echt vanaf wilt, het is niet jouw verantwoordelijkheid.

Eventueel dus de politie bellen dat iemand zijn brommer op jouw erf heeft "geparkeerd" en dat hij er al een maand staat.
Idd, zo zou ik het doen. Stuur hem een SMS, bel hem op en spreek zijn voicemail in, en geef hem een week de tijd om hem op te halen, anders zet je de brommer "op straat" ;)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Hoe dan ook, dit soort dingen even in nauwe samenwerking met de politie regelen, gezien die gaan over het weghalen van voertuigen van jouw auto, maar ook voor de RDW registratie van je voertuig. Inderdaad is feitelijk het voertuig van die persoon, maar misschien dat het handig is de politie over e.e.a. te informeren.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295814

VasZaitsev schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 14:23:

Vanwaar zo cryptisch? Misschien lees ik het verkeerd, maar je wilt m aan de straat zetten, en anders de politie bellen dat iets bij jou staat wat niet van jou is. Gezien deze insteek :) en misschien denk ik dan te moeilijk.....Maar kun je dan niet gewoon de politie opbellen met dezelfde vraag als dat je op het forum gooit? Namelijk, dit is er gebeurd en wat moet ik ermee?

ipv allerlei doom scenario's hier de revu te laten passeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

Heb je z'n mail adres? Mail hem dat (of sms desnoods) :

je hem over een week aan de straat zet en de wouten belt dat er een brommer voor de deur staat zonder kentenken

Dat hij hem of binnen een week komt halen

of

dat hij toegeeft dat hij de onderdelen niet hoeft en dus van jou zijn, zodat jij ze kan verpatsen.

Volgens mij blijf je dan binnen de wet :+ ( of je moet er aanstoot aangeven dat iemand nu waarschijnlijk 'legaal' op iemand anders z'n gejatte brommer rondrijd, dan zou ik hem aan de straat zetten en de politie bellen met "hey er staat hier een brommer zonder kenteken" Bij de volgende rollerbank controle zal dan waarschijnlijk eruit komen dat hij op een geschorste brommer rondrijd )

[ Voor 33% gewijzigd door Rmg op 14-09-2012 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

omdat hij toegeeft? dat is toch niks, hij heeft de papieren en jij de onderdelen, hij hoeft op zijn beurt maar naar de 'wouten' te stappen en jij bent de sigaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-07 13:20
Weet je het adres niet? (omgekeerd zoeken op telefoonnummer).
Brief sturen dat hij nog 1 week heeft en dat je hem daarna bij de vuilstort aflevert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Gezien je toch even langs de politie gaat, gewoon met hun overleggen. Ik weet nu niet of het zo handig is te gaan lopen kloten met een brommer zonder kenteken die niet op jouw naam staat, mocht je worden aangehouden. Het beste is gewoon eerst met de politie een oplossing treffen!

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jjbstolk schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 14:48:
Weet je het adres niet? (omgekeerd zoeken op telefoonnummer).
Brief sturen dat hij nog 1 week heeft en dat je hem daarna bij de vuilstort aflevert!
Je kan ook nog altijd aannemelijk maken dat ie van jou is. Omdat ie nooit is afgehaald. waarom dan gelijk naar de vuilstort? Ik zou gewoon even aan de politie vragen wat de bedoeling is, en als je dat niet wilt, is een belletje naar de RDW toch ook zo gedaan, die weten het antwoord ook wel op die vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:49

GaMbiNo

1337

Rmg schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 14:37:
Volgens mij blijf je dan binnen de wet :+ ( of je moet er aanstoot aangeven dat iemand nu waarschijnlijk 'legaal' op iemand anders z'n gejatte brommer rondrijd, dan zou ik hem aan de straat zetten en de politie bellen met "hey er staat hier een brommer zonder kenteken" Bij de volgende rollerbank controle zal dan waarschijnlijk eruit komen dat hij op een geschorste brommer rondrijd )
Dit vind ik toch de mooiste oplossing. Laat de politie hem maar meenemen. Aan het framenummer kan de politie wel uitzoeken van wie de brommer nu is. Als het bijbehorende kenteken vervolgens geschorst wordt rijdt hij alsnog op een illegale brommert. Zijn plannetje mislukt en jij van de brommer af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik zou hem in onderdelen verkopen, en als die koper ooit toch nog komt dan hij is gewoon gejat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Laatst online: 15-07 19:08

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Ik weet niet hoe het zit met 2e hands goederen, maar er is een koopovereenkomst.
Hoe je het ook draait of keert, als TS hem gewoon op straat zet of weer verkoopt, doet die aan contractbreuk.

Wat de correctste manier is in Nederland is mij onbekend. Maar in België is de eerste stap de koper in gebreken te stellen. Hij komt namelijk zijn voorwaarde van de koop niet na (ophalen van goederen). Sowieso hem gewoon op straat zetten zal je, althans in België, je zuur kunnen opbreken als de koper plots lastig zou doen.

Maar ik vermoed dat het gewoon makkelijker is om eventjes met de politie te praten, al dan niet een PV opstellen en hen vragen eens contact op te nemen met de koper.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-07 18:09

Paulus0013

pom pom

Een rekening vanwege opstalkosten, daar al aan gedacht?
Wellicht icm met een van bovenstaande zaken, verrekening met de fysieke brommer ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Topicstarter
Het liefst zou ik 'm gewoon inleveren bij de politie. Ik ga sowieso niet de brommer nogmaals verkopen of in onderdelen verkopen, want dan zit je hoe dan ook fout als de eigenaar de brommer alsnog wil komen halen.

Morgen gaan we even bij de politie informeren wat we hier verder mee kunnen doen.
-tom-562 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 14:13:
Hij heeft inderdaad al betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-06 00:32
kun je hem niet naar de politie bureau brengen waar je je verhaal verteld hebt?
en gewoon daar neer zetten of op slot en sleutel aan de politie geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:29
Wat ik zou doen is eigenlijk heel simpel. De koper aanschrijven met een ingebrekestelling. In dit geval dus dat je de brommer nog hebt en als hij verzuimd de brommer binnen een redelijke tijd (2 weken) af te halen dat de brommer simpelweg weer op jouw naam komt te staan. Of dat je inderdaad stallingskosten rekent.

Daarna contact opnemen met de RDW en aangeven wat er is voorgevallen. De RDW zal je hierin het beste kunnen adviseren of doorverwijzen naar de politie.

In ieder geval zou ik voorlopig de brommer gewoon houden, anders kun je inderdaad gezeik krijgen dat je z'n eigendom hebt vernietigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-06-2024

Big Womly

Live forever, or die trying

Beste is op straat te zetten. De politie kan niet constateren dat die brommer nog op jouw erf staat, vermits dat een privé-eigendom is. Daarvoor moet een deurwaarder dat komen vaststellen. Als je hem op de openbare weg plaatst is het de politie die het afhandeld..

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
alex3305 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 16:14:
Wat ik zou doen is eigenlijk heel simpel. De koper aanschrijven met een ingebrekestelling. In dit geval dus dat je de brommer nog hebt en als hij verzuimd de brommer binnen een redelijke tijd (2 weken) af te halen dat de brommer simpelweg weer op jouw naam komt te staan. Of dat je inderdaad stallingskosten rekent.

Daarna contact opnemen met de RDW en aangeven wat er is voorgevallen. De RDW zal je hierin het beste kunnen adviseren of doorverwijzen naar de politie.

In ieder geval zou ik voorlopig de brommer gewoon houden, anders kun je inderdaad gezeik krijgen dat je z'n eigendom hebt vernietigd.
Dit dus. Het is nooit slim om zomaar de spullen van een ander te molesteren, en dat doe je wel als je hem in onderdelen verkoopt of ergens langs de weg laat staan rotten. In dit soort vissig ruikende zaakjes ben je het beste af als jou op geen enkele wijze enige blaam treft en op jouw eigen gedrag niets aan te merken valt. Anders is het al snel 'ja ok, maar die verkoper is ook niet echt lekker, die pleurt die brommer gewoon weg terwijl hij niet meer van hem is'.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

alex3305 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 16:14:
Wat ik zou doen is eigenlijk heel simpel. De koper aanschrijven met een ingebrekestelling.
Wat is hier makkelijker aan dan even een belletje doen naar het politie bureau? Stel nou dat de koper wel een kwaaie is, en dan zit jij er mee. Wat is daar simpel aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Is die brommer niet gewoon een antieke, dus goedkoop in verzekering? Ze hebben pas allemaal dingen omgegooid bij de verzekeringen en bepaalde brommers zijn een stuk duurder geworden. Kan best voorstellen dat de beste man gewoon dat kenteken gebruikt om goedkoop mee rond te rijden.

Klinkt dus gewoon als verzekeringsfraude en daarom wilt ie je niet meer spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kestemodon
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-07 16:53
In België geldt dat als een voertuig op een privé-terrein staat zonder nummerplaat, het sluikstorten is.
Als er een nummerplaat op hangt, ben je in België de sigaar. Wat je dan ook doet dan wordt het diefstal ( bij het verwijderen van het voertuig) of vernieling van goederen ( bij uit elkaar halen).
Dus de politie bellen en vragen om hem mee te nemen is in België mogelijk, indien er geen nummerplaat op hangt.

Of dit in Nederland ook zo is, is een andere vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:29
Anoniem: 295814 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 16:17:
[...]

Wat is hier makkelijker aan dan even een belletje doen naar het politie bureau? Stel nou dat de koper wel een kwaaie is, en dan zit jij er mee. Wat is daar simpel aan?
Lees ook even de rest van mijn post wil je. Precies wat nare man ook aangeeft, je kunt er maar beter van zijn dat jou niets te verwijten valt in zulke zaken. Leuk als een verkoper na een jaar of wat ineens bij je aanklopt om zijn brommer op te halen en je hebt 'em niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, daar ging het niet om, jij zegt simpel, en komt daarna met een 'ingebrekstelling' dat komt op mijn over als iets officieels, en iets waar een leek moeite voor moet doen.

Dat is niet simpel, en zeker niet nr. 1 op mijn lijstje van dingen die ik zou moeten doen. Jij hebt een vrijwaringsbewijs liggen maar die gast komt m niet ophalen. Wat zou jij dan moeite doen? vraag eerst eens wat er van je verwacht word (aan RDW en anders politie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Rhannie schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 16:05:

[...]

Is het geen vals geld?

[ Voor 45% gewijzigd door Señor Sjon op 14-09-2012 16:39 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

army schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 14:12:
Ik kan me wel een paar redenen bedenken en het beste kan je even contact opnemen met je rechtsbijstandsverzekering en ook bij de politie nogmaals aangifte doen van een voertuig dat op jou terrein is achtergelaten wat niet van jou is.
Leuk idee, maar wil je ermee bereiken? Dat hij hem alsnog op komt halen?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Topicstarter
Megamind schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 16:17:
Is die brommer niet gewoon een antieke, dus goedkoop in verzekering? Ze hebben pas allemaal dingen omgegooid bij de verzekeringen en bepaalde brommers zijn een stuk duurder geworden. Kan best voorstellen dat de beste man gewoon dat kenteken gebruikt om goedkoop mee rond te rijden.

Klinkt dus gewoon als verzekeringsfraude en daarom wilt ie je niet meer spreken.
Het is inderdaad al een wat oudere brommer. Een WA-verzekering kostte mij nog geen 30 euro per jaar voor die brommer.
Nee, het is echt geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Rhannie schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 16:43:
[...]

Het is inderdaad al een wat oudere brommer. Een WA-verzekering kostte mij nog geen 30 euro per jaar voor die brommer.

[...]

Nee, het is echt geld.
Heeft ie ook het framenummer bekeken? Denk dat dat nummer nu al in een andere brommer zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 21:33

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dan doet hij niet erg zijn best om dat te verhullen. Ik bedoel, als hij de brommer meegenomen had, de plaatjes er langs de weg afgeschroefd had en hem daarna gedumpt had in een bos (of in plain sight op het station) dan was er nu niks aan de hand geweest...

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197141

Onderdelen eraf schroeven en frame ergens langs de weg zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:21

Patriot

Fulltime #whatpulsert

En uiteindelijk komt het tot een zaak, en dan denkt 'ie: Waarom kies ik nou net de enige mensen in Nederland uit die dat ding niet gewoon weer claimen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Anders gewoon bij het politiebureau stallen, dan wordt ie vanzelf wel naar binnen gehaald :P

Als de eigenaar nog langs komt om de brommen te halen, "welke brommer?" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven1191
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-05 14:57

steven1191

Play fair, live longer.

Ibidem schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 14:14:
[...]

gezien de scooter achtergelaten is kan het ook zijn dat hij hem ter onderdelen heeft aangeboden. hierbij is het op je eigen terrein dus jou voertuig gezien het een achtergelaten object is.
Met andere woorden laat het framenummer registreren als sloop.. dan heb je EN die jongen als hij illegaal rijd, EN heb je eventueel nog geld gekregen voor oude onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven1191
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-05 14:57

steven1191

Play fair, live longer.

OF je geeft aan dat er een scooter gedumpt is in jou tuin, zonder kenteken en met schade. denken ze vast aan een inbraak de voorgaande dagen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Megamind schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 16:44:
[...]

Heeft ie ook het framenummer bekeken? Denk dat dat nummer nu al in een andere brommer zit ;)
Ik ben niet bekend met brommers, maar dat framenummer staat toch ook op het kentekenbewijs? En dat heeft de koper.
Het klinkt logisch dat-ie nu op een gestolen brommer met deze papieren rondrijdt. Maar: waarom zou-ie dan niet alsnog het ding zelf meenemen om bewijs te laten verdwijnen? Want dit zaakje stinkt, dat zal de politie ook vinden, en een aantekening bij kenteken/papieren laat hem bij de eerste brommercontrole door de mand vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

dycati schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 14:14:

Dus geld uitgeven aan een brommer die je vervolgens niet gebruikt, want je wilt graag op een gestolen brommer rijden 7(8)7?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Heb je het verschil tussen de brommers al eens gezien? Gok dat het vrij weinig was wat die brommer nog opgeleverd heeft.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

BtM909 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 17:05:
[...]

Dus geld uitgeven aan een brommer die je vervolgens niet gebruikt, want je wilt graag op een gestolen brommer rijden 7(8)7?
Klinkt inderdaad heel logisch :+

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• army

army

AW_Bos schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 16:42:
[...]

Leuk idee, maar wil je ermee bereiken? Dat hij hem alsnog op komt halen?
Nee, want ophalen gaat die persoon nooit meer doen hoogstwaarschijnlijk. Wat wel interessant is, is hoe jij hier ongeschonden uitkomt en dat er een dossier tegen die persoon wordt aangelegd. Dit zal hoogstwaarschijnlijk niet de eerste en laatste keer zijn dat hij/zij dit doet.

Als tweede mag je geen objecten verplaatsen die niet van jou zijn officieel en het op straat zetten of verkopen of dumpen van dat ding is dus een risico. Daarom contact met je rechtsbijstandsverzekering die hoogstwaarschijnlijk de persoon zal aanschrijven om het object op te komen halen en anders na datum X als verbeurt te verklaren. Hier zullen hoogstwaarschijnlijk een aangifte van bij de politie willen/moeten hebben. Hierna zou je het object kunnen laten vernietigen zodat het officieel uit roulatie is of van een nieuw serienummer kunnen laten voorzien zodat hij weer uniek is.

Het gevaar wat er nu is, is dat de andere brommer als gestolen wordt opgegeven en daarna wordt er een misdrijf mee gepleegd. Dan hoeft ik niet uit te leggen hoe het wordt als er bij jou in je schuur een brommer staat die matched qua uiterlijk en serienummer. Dat zijn gezellige gesprekken, maar niet voor jou tenzij je de nodige maatregelen hebt genomen. Daarom ook gewoon even contact met je rechtsbijstandsverzekering en je kan voldoende problemen voorkomen. Ow en de volgende keer dat ding op straat overhandigen en als hij hem daar laat staan is het zijn probleem. Het zijn de details waar die gasten gebruik van maken en vele trappen erin helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hooglander1 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 17:11:
Heb je het verschil tussen de brommers al eens gezien? Gok dat het vrij weinig was wat die brommer nog opgeleverd heeft.
Ja, dus een barrel "kopen" en een nieuwe stelen. Dat klinkt al wat logischer :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

BtM909 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 17:19:
[...]

Ja, dus een barrel "kopen" en een nieuwe stelen. Dat klinkt al wat logischer :P
Als je voor (ik roep maar wat) €150,- de kans een héél stuk verkleint dat je gejatte Vespa t.w.v. €3000,- wordt teruggepakt is het de investering wel waard zeg maar.

Beetje cru om het een investering te noemen, maar op zich is de redenering van een dergelijke dief wel logisch.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HitDyl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-07 12:38
Volgens mij kan je uitsluiten dat hij hem voor het kenteken gekocht heeft om die vervolgens op een gestolen scooter te gebruiken want het kenteken nummer is gewoon gekoppeld aan merk en model, dus je kan geen kenteken van een oude barrel op een gloednieuwe vespa plakken

correct me if i'm wrong

[ Voor 6% gewijzigd door HitDyl op 14-09-2012 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
HitDyl schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 17:53:
Volgens mij kan je uitsluiten dat hij hem voor het kenteken gekocht heeft om die vervolgens op een gestolen scooter te gebruiken want het kenteken nummer is gewoon gekoppeld aan merk en model, dus je kan geen kenteken van een oude barrel op een gloednieuwe vespa plakken

correct me if i'm wrong
Een framenummer opnieuw erinzetten is niet echt lastig. Had het wel een stuk makkelijker geweest als hij het originele frame had meegenomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HitDyl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-07 12:38
Megamind schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 17:58:
[...]

Een framenummer opnieuw erinzetten is niet echt lastig. Had het wel een stuk makkelijker geweest als hij het originele frame had meegenomen...
Je kan wel een framenummer veranderen, maar daarmee blijft bij rdw nog steeds staam dat het merk en model bijvoorbeeld geen vespa is

• PerfektOne
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-06 23:24

PerfektOne

Striving for Perfektion

Ik zie nergens een bevestiging dat de ts betaald is door de koper, dus wssnlijk heeft hij het kenteken en framenummer nodig gehad om een gestolen scooter "legaal" te maken.

XBOX Live Gamertag: PerfektOne

Anoniem: 99190

Avance schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 04:28:
Ik zie nergens een bevestiging dat de ts betaald is door de koper, dus wssnlijk heeft hij het kenteken en framenummer nodig gehad om een gestolen scooter "legaal" te maken.
Rhannie schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 16:05:
Het liefst zou ik 'm gewoon inleveren bij de politie. Ik ga sowieso niet de brommer nogmaals verkopen of in onderdelen verkopen, want dan zit je hoe dan ook fout als de eigenaar de brommer alsnog wil komen halen.

Morgen gaan we even bij de politie informeren wat we hier verder mee kunnen doen.

[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Avance schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 04:28:
Zou het??...

Of de koper spaart brommer kenteken platen en had dit "uitzonderlijke" geval nog niet in de vitrinekast staan.. :+

Misschien handig als je eerst het gehele topic leest voordat je "reageert"..

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-07 23:54

FaceDown

Storende factor.

army schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 17:14:
[...]

Nee, want ophalen gaat die persoon nooit meer doen hoogstwaarschijnlijk. Wat wel interessant is, is hoe jij hier ongeschonden uitkomt en dat er een dossier tegen die persoon wordt aangelegd. Dit zal hoogstwaarschijnlijk niet de eerste en laatste keer zijn dat hij/zij dit doet.

Als tweede mag je geen objecten verplaatsen die niet van jou zijn officieel en het op straat zetten of verkopen of dumpen van dat ding is dus een risico. Daarom contact met je rechtsbijstandsverzekering die hoogstwaarschijnlijk de persoon zal aanschrijven om het object op te komen halen en anders na datum X als verbeurt te verklaren. Hier zullen hoogstwaarschijnlijk een aangifte van bij de politie willen/moeten hebben. Hierna zou je het object kunnen laten vernietigen zodat het officieel uit roulatie is of van een nieuw serienummer kunnen laten voorzien zodat hij weer uniek is.

Het gevaar wat er nu is, is dat de andere brommer als gestolen wordt opgegeven en daarna wordt er een misdrijf mee gepleegd. Dan hoeft ik niet uit te leggen hoe het wordt als er bij jou in je schuur een brommer staat die matched qua uiterlijk en serienummer. Dat zijn gezellige gesprekken, maar niet voor jou tenzij je de nodige maatregelen hebt genomen. Daarom ook gewoon even contact met je rechtsbijstandsverzekering en je kan voldoende problemen voorkomen. Ow en de volgende keer dat ding op straat overhandigen en als hij hem daar laat staan is het zijn probleem. Het zijn de details waar die gasten gebruik van maken en vele trappen erin helaas.
Rechtsbijstandvzekering? Gast.... gewoon de ding uit elkaar halen en in onderdelen verkopen. De rest naar de mileustraat of ijzerhandel. Je hebt moeite genoeg gedaan om er vanaf te komen, en die eigenaar komt echt niet meer opdagen. Zo kun je er tenmiste nog een slaatje uit slaan. En nee het is geen heling, want de brommer is niet gestolen.
Vergelijk het met iemand die een aanbetaling doet en vervolgens niet terug komt. Dan verkoop je het object ook aan iemand anders en aanbetaling is van jou. Nu is het alleen iets ingewikkelder omdat de brommer niet op jouw naam staat, en je hem dus niet in 1 stuk kan verkopen.

Groetjes, FaceDown.

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-07 17:05
FaceDown schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 10:30:
[...]
En nee het is geen heling, want de brommer is niet gestolen.
Maar de brommer waar het kenteken nu op zit wel...

• Osxy
  • Laatst online: 07:06

Osxy

Holy crap on a cracker

FaceDown schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 10:30:
[...]

Rechtsbijstandvzekering? Gast.... gewoon de ding uit elkaar halen en in onderdelen verkopen. De rest naar de mileustraat of ijzerhandel. Je hebt moeite genoeg gedaan om er vanaf te komen, en die eigenaar komt echt niet meer opdagen. Zo kun je er tenmiste nog een slaatje uit slaan. En nee het is geen heling, want de brommer is niet gestolen.
Het is heling aangezien de brommer niet meer van hem is en door hem vervolgens te verkopen (in delen of geheel) ben je dus iets aan verkopen wat niet van jou is.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Raling schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 10:39:
[...]

Maar de brommer waar het kenteken nu op zit wel...
A) dat is een aanname en B ) dat is niet het probleem van TS want de brommer is niet van hem (hij heeft een vrijwaringsbewijs). Mochten ze al bij hem aan de deur komen, dan is overleggen van dit vrijwaringsbewijs voldoende om aan te tonen dat de brommer niet in zijn bezit is.

Groetjes, FaceDown.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Osxy schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 10:44:
[...]

Het is heling aangezien de brommer niet meer van hem is en door hem vervolgens te verkopen (in delen of geheel) ben je dus iets aan verkopen wat niet van jou is.
Dan weet je niet wat heling is.

Heling is het afnemen, verkopen of verhandelen van hetgeen iemand anders gestolen heeft.  (Wikipedia)

De brommer is niet gestolen, hij is simpelweg verkocht. En de verkoper heeft indirect aangegeven hem niet meer te hoeven door hem niet op te halen en contact actief te weigeren.
Mensen hier kunnen wel wat common sense gebruiken, ipv overal juridische problemen in te zien die er niet zijn.
De kan is groot dat de koper een crimineel is. Wat gaat hij doen? Aangifte van diefstal? :D

Groetjes, FaceDown.

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

FaceDown schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 10:51:
[...]

Dan weet je niet wat heling is.

Heling is het afnemen, verkopen of verhandelen van hetgeen iemand anders gestolen heeft.  (Wikipedia)

De brommer is niet gestolen, hij is simpelweg verkocht. En de verkoper heeft indirect aangegeven hem niet meer te hoeven door hem niet op te halen en contact actief te weigeren.
Mensen hier kunnen wel wat common sense gebruiken, ipv overal juridische problemen in te zien die er niet zijn.
De kan is groot dat de koper een crimineel is. Wat gaat hij doen? Aangifte van diefstal? :D
Jawel want de brommer is niet van hem. Ieder geval in mijn ogen valt het onder diefstal door dat ding weer te gaan gebruiken voor welk doel dan ook.
Zolang je de koper niet een officiële eind datum hebt gegeven voor de ingebrekestelling gaat het hele verhaal niet op.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Osxy schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 10:58:
[...]

Jawel want de brommer is niet van hem. Ieder geval in mijn ogen valt het onder diefstal door dat ding weer te gaan gebruiken voor welk doel dan ook.
Zolang je de koper niet een officiële eind datum hebt gegeven voor de ingebrekestelling gaat het hele verhaal niet op.
Als je het juridisch sluitend wil hebben kun je dat doen ja, even een briefje aangetekend versturen. En als de koper niet reageert, wat hij uiteraard niet gaat doen, dan dat ding in onderdelen verpatsen.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Topicstarter
De politie heeft ons teruggebeld. Volgens de politie hebben wij voldoende moeite gedaan om de koper zover te krijgen om die brommer op te komen halen. Ze gaven aan dat ik met die brommer gewoon mag doen wat ik wil, omdat de koper dat ding blijkbaar niet wil hebben. Hier krijg ik ook nog een schriftelijke bevestiging van van de politie.

Hiermee lijkt het dus afgelopen te zijn. :)

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

FaceDown schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 11:14:
[...]

Als je het juridisch sluitend wil hebben kun je dat doen ja, even een briefje aangetekend versturen. En als de koper niet reageert, wat hij uiteraard niet gaat doen, dan dat ding in onderdelen verpatsen.
En dat is toch wel aan te raden, je weet tegenwoordig niet hoe dingen kunnen lopen. Je kan dus beter zorgen dat jou geen blaam treft.

@hierboven, dat is ook een mooie oplossing. Top.

[ Voor 5% gewijzigd door Osxy op 15-09-2012 11:22 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dan zit je nu alleen met een motorvoertuig zonder kenteken. Het lijkt me dat je dan bij de RDW toch wel weer wat moet regelen om legaal iets met dat ding te doen (of je moet 'm uit elkaar halen om de onderdelen te verkopen natuurlijk).

• RemcoDelft
Rhannie schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 11:22:
De politie heeft ons teruggebeld. Volgens de politie hebben wij voldoende moeite gedaan om de koper zover te krijgen om die brommer op te komen halen. Ze gaven aan dat ik met die brommer gewoon mag doen wat ik wil, omdat de koper dat ding blijkbaar niet wil hebben. Hier krijg ik ook nog een schriftelijke bevestiging van van de politie.
Hebben ze ook nog iets van een aantekening gemaakt bij dat kenteken, zodat ze als ze hem ooit aanhouden het ding uitvoerig kunnen controleren?

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Topicstarter
RemcoDelft schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 11:36:
[...]

Hebben ze ook nog iets van een aantekening gemaakt bij dat kenteken, zodat ze als ze hem ooit aanhouden het ding uitvoerig kunnen controleren?
Jep.

Dat ding in onderdelen verkopen gaat overigens ook niet heel veel opleveren. Het enige van waarde dat erop zit is een Homoet krul uitlaat. En zelfs voor die uitlaat heb ik destijds maar 10 euro betaald. Alles wat vervangen is aan dat ding, is inmiddels ook alweer 7 jaar oud. Maar dat apparaat rijdt nog wel prima. :P

Misschien dat iemand dat ding nog wel hebben als crossbrommer of zo.

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-05 13:50
zou hem met iemand ruilen voor een kratje bier ofzo, kan hij er een beetje lol mee hebben, ben jij van die brommer af. mischien bij een boerderij/kwekerij in de buurt ofzo, op eigen terrein kan dat altijd natuurlijk

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Wat een moeilijk gedoe allemaal. Stuur hem gewoon een SMS/voicemail dat als hij de brommer niet binnen een week komt ophalen dat je hem dan aan de straat zet.
Rechtsbijstand, politie, wtf!
Als je niks hoort schroef je hem uit elkaar, en verkoop je hem in onderdelen en de rest breng je naar het grofvuil.

Vaak bu'j te bang!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En als er dan wat gebeurd met dat ding en de verkoper gaat moeilijk doen dan zit de TS met gezeik.
Gewoon verstandig dat je jezelf even laat informeren en je indekt tegen eventueel gezeik. Kost nu een klein beetje moeite, maar kan veel gezeik later schelen.

• Rmg

Rmg

Rhannie schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 11:59:
[...]

Jep.

Dat ding in onderdelen verkopen gaat overigens ook niet heel veel opleveren. Het enige van waarde dat erop zit is een Homoet krul uitlaat. En zelfs voor die uitlaat heb ik destijds maar 10 euro betaald. Alles wat vervangen is aan dat ding, is inmiddels ook alweer 7 jaar oud. Maar dat apparaat rijdt nog wel prima. :P

Misschien dat iemand dat ding nog wel hebben als crossbrommer of zo.
Is het mogelijk om hem te registreren? en voor hoeveel wil je er vanaf :+

• Megamind
TERW_DAN schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 13:20:
En als er dan wat gebeurd met dat ding en de verkoper gaat moeilijk doen dan zit de TS met gezeik.
Gewoon verstandig dat je jezelf even laat informeren en je indekt tegen eventueel gezeik. Kost nu een klein beetje moeite, maar kan veel gezeik later schelen.

Duidelijker kan toch niet? Daarnaast heeft de koper geen poot om op te staan, hij is immers overgeschreven.

• LiquidT_NL
Moet wel zeggen dat ik nogal ben geschrokken van de reacties van mensen die denken dat je zomaar dat ding uit elkaar mag gaan schroeven of op straat flikkeren, alsof ze 100% zeker weten dat dat geen enkel gezeik oplevert... Het zijn wel "adviezen" die je aan mensen geeft!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

steven1191 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 16:56:
OF je geeft aan dat er een scooter gedumpt is in jou tuin, zonder kenteken en met schade. denken ze vast aan een inbraak de voorgaande dagen. :)
Waarom zou je onzinverhalen gaan vertellen dat er een scooter gedumpt is in je tuin (waarbij ze kunnen achterhalen dat je zelf de vorige eigenaar was). De TS heeft niks verkeerd gedaan en geen reden om rare verhalen of scenario's te gaan verzinnen die niet gebeurd zijn.

Gewoon de politie bellen met het verhaal zoals het gebeurd is en waarschijnlijk zullen die dan al wel een vermoeden hebben waarom (inderdaad dat het framenummer en kenteken nu op een andere brommer zitten, wel slecht uitgevoerd dan trouwens van de koper. Neem dan in ieder geval de hele brommer mee in plaats van alleen het kenteken waarbij je kan verwachten dat er problemen ontstaan als je vervolgens de verkoper gaat negeren).

Netjes opgelost. Dan kun je hem dus wel in onderdelen verkopen of aan iemand die een cros/onderdelen brommer nodig heeft (hij heeft immers geen kenteken meer)

Ik vraag me wel af wat de politie er nu nog meer mee doet. Ze weten nu dat als ze dat kenteken zien rondrijden dit niet kan kloppen omdat die brommer niet is opgehaald en kentekenloos is. Is dat geregistreerd?
HitDyl schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 18:10:
[...]

Je kan wel een framenummer veranderen, maar daarmee blijft bij rdw nog steeds staam dat het merk en model bijvoorbeeld geen vespa is
Het zal wel gebruikt worden voor een duurdere Vespa.

[ Voor 38% gewijzigd door Marzman op 15-09-2012 13:47 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• LiquidT_NL
Marzman schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 13:41:

Ik vraag me wel af wat de politie er nu nog meer mee doet. Ze weten nu dat als ze dat kenteken zien rondrijden dit niet kan kloppen omdat die brommer niet is opgehaald en kentekenloos is. Is dat geregistreerd?
Ben ik ook benieuwd naar. Kan de eigenaar eens checken of het kenteken als gestolen is opgevraagd? (https://ovi.rdw.nl/)

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Wel mooi zo'n bief van de politie. Misschien kun je 'm weer via de RDW op naam laten zetten? Kun je 'm dan nog een keer verkopen. :)
LiquidT_NL schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 13:38:
Moet wel zeggen dat ik nogal ben geschrokken van de reacties van mensen die denken dat je zomaar dat ding uit elkaar mag gaan schroeven of op straat flikkeren, alsof ze 100% zeker weten dat dat geen enkel gezeik oplevert... Het zijn wel "adviezen" die je aan mensen geeft!
Jij schrikt nogal gauw blijkbaar :) Soms moet je gewoon je gezond verstand gebruiken in plaats van alles precies volgens de letter van de wet proberen te doen. Het gaat hier om een brommer van 100 euro of iets meer misschien. Wie gaat daar in godsnaam nu uren in steken om maar zeker te zijn dat er later niemand boos wordt? Hij heeft een vrijwarings bewijs, koper komt niet opdagen, gooit de telefoon erop --> Case closed. Niet te moeilijk doen.

Groetjes, FaceDown.

• ViperXL
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-02 00:34
Het kan wel zo zijn dat je er mee mag doen wat je wil maar een kenteken kun je nu niet overschrijven omdat jij simpelweg niet meer de kentekenhouder bent. Je bent "inmiddels" (volgens de politie) wel weer eigenaar van de Vespa maar geen kentekenhouder dus als je een nieuw kenteken wil kan dat ook nog weer problemen opleveren. RDW moet het framenummer verwijderen met kentekenbewijs en moet een nieuw framenummer in de vespa of hij wordt hergebruikt na verwijderen van kentekengegevens.

Kentekenhouder is niet automatisch eigenaar van een voertuig. Staat ook op het kentekenbewijs.

Als je hem in onderdelen gaat verkopen heb je dit probleem niet muv het frame zelf. Blijft hoe dan ook irritant.
Wellicht dat je dit alles, mocht je de Vespa zelf nog een keer willen verkopen, via RDW kunnen afhandelen als je de brief van de politie hebt.

[ Voor 0% gewijzigd door ViperXL op 15-09-2012 13:59 . Reden: typo's ]

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

CT-NetService schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 13:59:
Het kan wel zo zijn dat je er mee mag doen wat je wil maar een kenteken kun je nu niet overschrijven omdat jij simpelweg niet meer de kentekenhouder bent. Je bent "inmiddels" (volgens de politie) wel weer eigenaar van de Vespa maar geen kentekenhouder dus als je een nieuw kenteken wil kan dat ook nog weer problemen opleveren. RDW moet het framenummer verwijderen met kentekenbewijs en moet een nieuw framenummer in de vespa of hij wordt hergebruikt na verwijderen van kentekengegevens.

Kentekenhouder is niet automatisch eigenaar van een voertuig. Staat ook op het kentekenbewijs.

Als je hem in onderdelen gaat verkopen heb je dit probleem niet muv het frame zelf. Blijft hoe dan ook irritant.
Wellicht dat je dit alles, mocht je de Vespa zelf nog een keer willen verkopen, via RDW kunnen afhandelen als je de brief van de politie hebt.
Ik was lekker eerder ;) Maar zo zou ik het ook proberen, want als je het kentekenbewijs kwijt bent kun je via de RDW ook een nieuw kenteken opvragen. Zou hier ook moeten kunnen. Bovendien kost het je veel minder moeite dan dat ding in stukken te verpatsen, en levert het je weer centjes op :*)

Groetjes, FaceDown.

• RemcoDelft
FaceDown schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 14:01:
[...]
Ik was lekker eerder ;) Maar zo zou ik het ook proberen, want als je het kentekenbewijs kwijt bent kun je via de RDW ook een nieuw kenteken opvragen. Zou hier ook moeten kunnen. Bovendien kost het je veel minder moeite dan dat ding in stukken te verpatsen, en levert het je weer centjes op :*)
Een nieuw kenteken aanvragen lijkt me de kans op gezeik in de toekomst alleen maar vergroten. Ik zou een slijptol pakken, het frame in kleine stukjes maken, en langs de weg zetten voor het grofvuil.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ding op kenteken zetten kost 60 euro ofzo, ik weet niet wat de vraagprijs was van de brommer maar als dat 50 euro was kan het ook al de rare "koop" verklaren. Ik denk ook niet dat hij op kenteken 60 euro meer op zal brengen als nu (gezien het gedrag van de koper)

/▌

• ViperXL
FaceDown schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 14:01:
[...]

Dat bedoel ik dus te zeggen, je kan geen nieuw kenteken aanvragen omdat je niet de kentekenhouder bent. Probeer de RDW duidelijk te maken dat jij wel de eigenaar bent maar dat het op iemand anders zijn naam staat. Neem de brief mee, met het verhaal dat dit framenr als copy is gebruikt voor een gestolen voertuig en dan kunnen ze mss iets voor je betekenen via de afdeling VRD die dan contact zal zoeken met politie.

Het kan zijn dat ze het huidige framenr opnieuw gebruiken en oude kentekenhouder weggooien OF je brommer moet opnieuw registratie ondergaan met nieuw framenummer (het vroegere schouwen).

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Topicstarter
LiquidT_NL schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 13:52:
[...]

Ben ik ook benieuwd naar. Kan de eigenaar eens checken of het kenteken als gestolen is opgevraagd? (https://ovi.rdw.nl/)
De brommer is niet als gestolen geregistreerd.

• ViperXL
Rhannie schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 14:15:
[...]

De brommer is niet als gestolen geregistreerd.
Waarom zou het kenteken als gestolen geregistreerd staan dan? Als jij nieuwe kentekenplaat hebt voor je gestolen scooter wil je toch juist niet dat hij als gestolen gemarkeert staat. Ok, het type klopt niet, merk wel. Onoplettende agent kijkt er misschien overheen maar als er gestolen bij staat wordt je aangehouden en checken ze alles.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Als gestolen registreren zou niet logisch zijn, er is niks gestolen voor zo ver bekend. Integendeel zou je zelfs kunnen zeggen :p Ik denk ook dat de koper niet zo lang de geregistreerde zal zjin bij het kenteken en dat de laatste te naam stelling binnenkort wel weer zal veranderen.

Maar ze kunnen het kenteken wel flaggen zodat het goed uitgezocht kan worden als ze het in het wild tegenkomen. Contact opnemen met de koper door de politie zal weinig opleveren, zolang hij geen gestolen brommer laat zien kunnen ze hem niks maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 15-09-2012 14:36 ]

/▌

• LiquidT_NL
CT-NetService schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 14:20:
[...]

Waarom zou het kenteken als gestolen geregistreerd staan dan? Als jij nieuwe kentekenplaat hebt voor je gestolen scooter wil je toch juist niet dat hij als gestolen gemarkeert staat. Ok, het type klopt niet, merk wel. Onoplettende agent kijkt er misschien overheen maar als er gestolen bij staat wordt je aangehouden en checken ze alles.
Ik was gewoon nieuwsgierig, verder dacht ik er niets achter ;)
FaceDown schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 13:59:

Jij schrikt nogal gauw blijkbaar :) Soms moet je gewoon je gezond verstand gebruiken in plaats van alles precies volgens de letter van de wet proberen te doen. Het gaat hier om een brommer van 100 euro of iets meer misschien. Wie gaat daar in godsnaam nu uren in steken om maar zeker te zijn dat er later niemand boos wordt? Hij heeft een vrijwarings bewijs, koper komt niet opdagen, gooit de telefoon erop --> Case closed. Niet te moeilijk doen.
Ik schrik niet gauw blijkbaar, maar lekker op je eigen houtje doen, voornamelijk het ding uit elkaar halen voor onderdelen, zijn gewoon ontzettend onverstandig. Dit soort dingen moet je ALTIJD regelen met de politie om gezeik te voorkomen. Het gaat inderdaad om een brommer van 100 euro, daarom zou het juist zuur zijn allemaal gezeur hier over te hebben achteraf. Het punt is, als die kerel plots wel moeilijk gaat doen, zit je met de gebakken peren.

En ik snap dan wel dat mensen zeggen "gebruik je gezond verstand, niet te moeilijk doen", maar daarbij ontbreken dan wel de nodige kanttekeningen dat dit mogelijk gezeik kan opleveren als de koper hem terug wilt.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

LiquidT_NL schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 14:36:

[...]

En ik snap dan wel dat mensen zeggen "gebruik je gezond verstand, niet te moeilijk doen", maar daarbij ontbreken dan wel de nodige kanttekeningen dat dit mogelijk gezeik kan opleveren als de koper hem terug wilt.
Waarom? Dat is dan toch zijn probleem? Wat denkt hij nou, dat hij z'n brommer zonder problemen wekenlang in opslag kan laten staan? Ik zou daar dus niet te moeilijk over doen.

Groetjes, FaceDown.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

FaceDown schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 16:03:
[...]

Waarom? Dat is dan toch zijn probleem? Wat denkt hij nou, dat hij z'n brommer zonder problemen wekenlang in opslag kan laten staan? Ik zou daar dus niet te moeilijk over doen.
Leuk dat jij daar niet te moeilijk over doet, als hij gaat klagen dat je hebt gecasht terwijl je de brommer in onderdelen aan een ander hebt verkocht en de politie gelooft dat omdat je de hen niet hebt geïnformeerd, dan ben je mogelijk de Sjaak. Sowieso dus handig om even informatie in te winnen over wat wel en wat niet mag. Strikt genomen zou die rare vent zijn brommer alsnog kunnen claimen namelijk, wel handig om zeker te weten vanaf wanneer dit niet meer kan. Prima dat je zelf het risico zou nemen, maar het is wel handig om dat kleine risico niet te vergeten als je een advies geeft aan een ander.

Al is een maand wel erg lang natuurlijk. Miscommunicatie o.i.d. is dan natuurlijk wel uitgesloten.

Maar goed, dat is nu dus zeker. :)

[ Voor 19% gewijzigd door bwerg op 15-09-2012 17:15 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:58

auto660

1991 240 GL Brick

DM! (Heb wel interesse in de brommer :) )

Excusus voor de offtopic

[ Voor 25% gewijzigd door auto660 op 15-09-2012 17:28 ]

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
TS kan met de brommer doen wat hij wil. Voor overdracht is levering vereist, dat is nooit gebeurd. TS is dus nog eigenaar. De koper heeft zijn op levering prijsgegeven door rechtsverwerking.

• Megamind
Wat gebeurd er met een bank bij bv een warenhuis die je wel betaald maar niet komt ophalen? Ik neem aan dat daar wel regels voor zijn?

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

GlowMouse schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 17:34:
Voor overdracht is levering vereist, dat is nooit gebeurd. TS is dus nog eigenaar.
Maar de vreemde meneer heeft wel voor die overdracht betaalt, waar hij een probleem van zou kunnen maken als er geen duidelijkheid van de politie zou zijn geweest.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:58

auto660

1991 240 GL Brick

bwerg schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 17:48:
[...]

Maar de vreemde meneer heeft wel voor die overdracht betaalt, waar hij een probleem van zou kunnen maken als er geen duidelijkheid van de politie zou zijn geweest.
Dan heb ik problemen aan mijn broek want ik heb zonet de brommer gekocht :*) !

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

auto660 schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 20:43:
[...]

Dan heb ik problemen aan mijn broek want ik heb zonet de brommer gekocht :*) !
Ik zou 'm niet ophalen als ik jou was. :+

Groetjes, FaceDown.

Pagina: 1 2 Laatste