Heren,
Ik heb het volgende probleem en ik kom er niet meer uit. Daarom deze ''cry for help''
Wat heb ik staan:
Reciever: Onkyo TX-NR809
Beamer: JVC DLA HD1
TV: Sony KLD NX710
Media: HDI Dune HD
Console: Xbox360
Kabels:
2x Sony HDMI 1.5m
Nedis HQSS High-Speed HDMI 15M --> Link van kabel op Forum Tweakers.
Koning 2m standaard kabel.
Waar zit wat:
Tussen mijn versterker en mijn beamer ligt de 15m HDMI kabel. De media-speler heeft de Sony HDMI kabel en op de Xbox daar zit de Koning kabel op aangesloten. Mijn Tv heeft ook een Sony HDMI Kabel.
Mijn probleem:
Als ik via mijn beamer de Xbox 360 wil gebruiken stoort mijn beeld. (Groene, blauwe en soms rode puntje/pixels springen over het gehele beeld, ziet er uit alsof het sneeuwt.)
Het beeld is wel gewoon te zien en zeer scherp.
Maar als ik film kijk via de media-speler heb ik deze storing NIET. Simpel zou je zeggen, kabel kaduuk van de Xbox 360
.....
Maar nu komt het mooie als ik de kabels zoals hierboven beschreven laat zitten en dan niet via de beamer speel maar via de TV heb ik dus GEEN storing in het beeld en werkt alles naar behoren!.
Dus zou je denken dat het aan de 15m HDMI kabel ligt maar deze werkt prima met de media-speler. (Gemeten bandbreedte met de film ''Avengers'' was ~30/45 Mbps)
Wat al uitgevoerd:
1. Kabel van de Xbox 360 vervangen met die van de media-speler --> Geen effect.
2. Kabel van de Xbox 360 vervangen met die van de media-speler en de ook in de HDMI poort van de media-speler plaatsen -- Geen effect.
3. Alles m.b.t. HDMI uit mijn versterker gehaald en versterker gereset, dan alleen Xbox 360 aangesloten --> Geen effect.
4. Geen recente wijzigingen in kabels, meubels (kabel breuk etc), ook niks verplaatst.
Wie o Wie
Ik ben het even kwijt en weet niet meer waar ik het moet zoeken ..
Iemand een idee ?!?!
EDIT:
Zat diep in gedachten (Zeer rustig op werk
) En bedenk me net dat mijn media-speler op 1080/24(Hz)P afspeelt en de Xbox360 zit natuurlijk op 60Hz.
De media-speler heeft dan in feite veel minder bandbreedte te versturen dan de Xbox360.
Mmmzzzz...... kan iemand dit beamen ?
Ik heb het volgende probleem en ik kom er niet meer uit. Daarom deze ''cry for help''
Wat heb ik staan:
Reciever: Onkyo TX-NR809
Beamer: JVC DLA HD1
TV: Sony KLD NX710
Media: HDI Dune HD
Console: Xbox360
Kabels:
2x Sony HDMI 1.5m
Nedis HQSS High-Speed HDMI 15M --> Link van kabel op Forum Tweakers.
Koning 2m standaard kabel.
Waar zit wat:
Tussen mijn versterker en mijn beamer ligt de 15m HDMI kabel. De media-speler heeft de Sony HDMI kabel en op de Xbox daar zit de Koning kabel op aangesloten. Mijn Tv heeft ook een Sony HDMI Kabel.
Mijn probleem:
Als ik via mijn beamer de Xbox 360 wil gebruiken stoort mijn beeld. (Groene, blauwe en soms rode puntje/pixels springen over het gehele beeld, ziet er uit alsof het sneeuwt.)
Het beeld is wel gewoon te zien en zeer scherp.
Maar als ik film kijk via de media-speler heb ik deze storing NIET. Simpel zou je zeggen, kabel kaduuk van de Xbox 360
Maar nu komt het mooie als ik de kabels zoals hierboven beschreven laat zitten en dan niet via de beamer speel maar via de TV heb ik dus GEEN storing in het beeld en werkt alles naar behoren!.
Dus zou je denken dat het aan de 15m HDMI kabel ligt maar deze werkt prima met de media-speler. (Gemeten bandbreedte met de film ''Avengers'' was ~30/45 Mbps)
Wat al uitgevoerd:
1. Kabel van de Xbox 360 vervangen met die van de media-speler --> Geen effect.
2. Kabel van de Xbox 360 vervangen met die van de media-speler en de ook in de HDMI poort van de media-speler plaatsen -- Geen effect.
3. Alles m.b.t. HDMI uit mijn versterker gehaald en versterker gereset, dan alleen Xbox 360 aangesloten --> Geen effect.
4. Geen recente wijzigingen in kabels, meubels (kabel breuk etc), ook niks verplaatst.
Wie o Wie
Ik ben het even kwijt en weet niet meer waar ik het moet zoeken ..
Iemand een idee ?!?!
EDIT:
Zat diep in gedachten (Zeer rustig op werk
De media-speler heeft dan in feite veel minder bandbreedte te versturen dan de Xbox360.
Mmmzzzz...... kan iemand dit beamen ?
[ Voor 6% gewijzigd door Fusion_XT op 14-09-2012 11:47 ]