PHP / Javascript Variables

Pagina: 1
Acties:
  • 454 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje. Ik wil een for loop groter laten worden als er op een button word geklikt.

Ik zal een voorbeeld laten zien.

Javascript:

<script>
var aantal = 0;

function plus()
{
aantal++;
}
</script>

Html / PHP

<?php
for($i = 0; $i < $aantal; $i++)
{
echo '<input type="textbox" value="test" />';
}
?>

<input type="button" onclick="javascript:plus()" />

De bedoeling is:

Als op de button word geklikt moet er telkens 1 bij aantal opgeteld worden. Dit word al gedaan. alleen de variabele van aantal staat in javascript.

dit kan NIET met een form want hij staat al in een andere form.

het is dus de bedoeling dat als de gebruiker op de knop duwt er elke keer 1 textbox bij komt (echo)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

PHP is server-side (wordt dus op de server uitgevoerd) en Javascript is client-side (wordt dus later pas door de browser uitgevoerd). Je kunt daar door met PHP wel JS beïnvloeden maar anders om niet.

Wat je wil is met Javascript een clone maken van de <input>.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 14:10
Zo werkt dat dus niet he, PHP is serverside, javascript clientside, die kunnen niet zomaar met elkaar praten.
Als je je textbox wil kopieren, moet je dat met javascript doen.

Je kan bijvoorbeeld een div maken waar je textboxen in staan, en 1 basis div hebben, en dan jquery.clone gebruiken (http://api.jquery.com/clone/) of met append zelf het item toevoegen.
Wat OkkE zegt dus.

[ Voor 4% gewijzigd door Barryvdh op 14-09-2012 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb al een andere oplossing gevonden.

Heb gewoon een textbox en met een javascript functie onblur. Daarin vul je het aantal in. Als je eruit klikt past hij het aan.

toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:29
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 11:04:
Heb al een andere oplossing gevonden.

Heb gewoon een textbox en met een javascript functie onblur. Daarin vul je het aantal in. Als je eruit klikt past hij het aan.

toch bedankt.
Je zou ook gewoon een functie kunnen maken met jQuery die jQuery('{id}').HTML('<input type="textbox" value="test" />) doet. Dan voeg je gewoon aan de HTML een textbox toe, vet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:31

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Juist. Dit is wel een beetje basaal. Wil je de Quickstart en ons Webdesign, Markup & Clientside Scripting Beleid eens goed nalezen voor je weer een topic opent? Daarnaast zou ik het ook op prijs stellen wanneer je in het vervolg code tags gebruikt.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.