_________________________________________________________________________________________
Hallo Mede-Tweakers!
Ik raakte net zoals mijn Mede-Tweaker "Detmer" zeer geinspireerd door de deskmod van "L3P".
Toen ik zag op wat voor manier "Detmer" dit wist op te lossen was ik verkocht!
Ik moest en zou een deskmod maken van een ikea tafel!
En toen kwam ik hem tegen op marktplaats, een IKEA RAMVIK net zoals de tafel die "Detmer" heeft gebruikt. Deze tafel kon ik voor weinig op de kop tikken. Dus al snel had ik een afspraak staan om een tafel op te halen.
Nou eenmaal aangekomen in leiden (om 23:30 uur, woensdag avond) hadden "Ericie" (mede-tweaker) en ik deze tafel bemachtigd.
_________________________________________________________________________________________

Zoals aangekocht en eenmaal in de schuur gestalt:

De meeste Desk Mods worden aan de muur gehangen, dit is voor mij heel onhandig!
Dit is dan ook de reden dat ik van plan ben mijn deskmod op poten te zetten.
Zie hier de blue prints:

En hier de blue print van de poot:

Gezien ik momenteel niet beschik over Photoshop is het gemaakt in Paint.
Sorry voor mijn slechte paint skills dus!

Om te beginnen moet er natuurlijk uiteindelijk hardware in de Desk komen!
Helaas heb ik niet een uitmuntend groot budget dus heb ik 2de hands hardware in kunnen kopen.
Ik het een Moederbord en Core 2 Extreme qx6700 over kunnen nemen van een mede-tweaker!
Ook heb ik wat ramgeheugen (value-ram) hierbij gekregen.
Helaas ga ik niet akkoord met het gebruiken van value-ram en wil ik egt ramgeheugen natuurlijk!
Dit is zijn de volgende specificaties van wat er in de desk komt:
CPU: Intel Core 2 Extreme, 2,66ghz Quad-Core
CPU Cooler: Coolermaster (een mooie hoge
Motherboard: Gigabyte P35 DESP
Geheugen: 4gb Dominator 1066mhz (word later uitgebreid naar 8gb)
Videokaart: ATI Radeon HD4890xxx 1gb
Voeding: 500 watt (merk nog onbekend)
Hardeschijf: 500gb 7200RPM + 320gb 7200RPM
Ook heb ik een kleine bestelling gedaan bij Highflow.nl!
Het betreft hier 4x een xigmatek ventilator met Witte ledjes
Gelijk ook 2 balkjes Neon (wit) gehaald en koelpasta gezien dit natuurlijk ook nodig is.
Ook heb ik een Scythe Kaze Master Fan Controller aan kunnen schaffen via een mede tweaker.
Deze zal ook in de mod verwerkt worden, zoals te zien op de blue prints.
Zie hier een foto van de hardware & de bestelling:

En behalve bestellen hebben we natuurlijk niet stil gezeten!
Gezien ik de tafel gisteren heb op kunnen halen heb ik vandaag de tijd genomen deze uit elkaar te halen en alvast lichtelijk aan te passen.
Gezien de tafel bestaat uit 2 lades en een paar planken heb ik dit helemaal uit elkaar geschoefd en daarna een bak gecreeerd waar de computer in zal komen.
Zie hier de volgende foto's:

Dit weekend wil ik verder aan de slag gaan met de bak om deze klaar te maken voor de hardware en eventueel al wat erin te monteren!
Ik hou jullie op de hoogte!
Update 3:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/38987175