Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Asus n76 in buitenland bestellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op zoek naar de ideale computer kwam ik op de lenovo y580, maar in de winkel vond ik hem toch niet zo mooi. Wel mooi vond ik de asus n76, maar deze heeft een GT630 en bovendien is hij lastig te vinden. In mijn zoektocht vond ik een laptop met de perfecte specificaties:

ASUS N76VZ-DS71
Intel Quad Core i7-3610QM (2.3GHz) Processor,
17.3" Full HD (1920 x 1080) LED Display,
8GB DDR3 1600MHz Memory,
1TB 7200RPM Hard Drive,
Blu-ray Burner,
NVidia GeForce GT 650M 2GB GDDR3 Graphics Card,
Microsoft Windows 7 Home Premium 64 Bit, USB 3.0 /
Bluetooth V4.0 /
B&O Icepower Audio Ready, Instant On
2mp camera

Hij kost net 1050 euro incl verzenden, maar moet uit de usa komen.

Andere optie is in duitsland:

Asus N76VZ-V2G-T1011V i7-3610M 16GB/1TB +256GB SSD GT650M

Deze kost 1349, maar moet ik in duitsland ophalen.

Wat raden jullie aan? Heeft iemand ervaring met het bestellen van computers in amerika?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:11

D4NG3R

kiwi

:)

Als je een computer oid uit de VS wilt halen gaat je dat grof geld kosten. Aangezien er nog importkosten bij komen, en er over dit totale plaatje ook nog eens 19% (Binnenkort 21%) belasting gaat.

Zo goed als het zelfde, alleen de HDD s trager: pricewatch: Asus N76VZ-V2G-T1023V. Echter meende ik dat de 17" modellen 2 HDD's ondersteunen. Dus je kan er zo een SSD bij pleuren (Aangezien 1350 euro je nog geen probleem lijkt te zijn heb je nog zat ruimte over voor een degelijke SSD).

[ Voor 86% gewijzigd door D4NG3R op 13-09-2012 23:49 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Ah, die had ik nog niet gezien. Ik dacht dat ze hier alleen met de 630 verkrijgbaar waren. Thanks.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 23:44:
Hij kost net 1050 euro incl verzenden, maar moet uit de usa komen.
Ik vraag me dan af welke berekening je hebt gebruikt. Want de hoeveelheid euro's is niet gelijk aan de dollarprijs maal de eurokoers..

De N76 is een prima apparaat, maar expensive. €300 a €400 omlaag heb je namelijk de inspiron 17R SE. De N76 is beter, maar het prijsverschil is wel erg groot voor wat kleine verschillen in features (features. De specs zijn ongeveer gelijk). Terwijl als je nog €300 bij legt, je de M17x hebt. Dan krijg je niet alleen nog meer features dan de N76, maar ook een 2x zo snelle grafische kaart.

Bij de N56 heb je dat probleem niet. Waarom €260 meer betalen voor de 2 inch grotere N76?

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 23:44:
Op zoek naar de ideale computer kwam ik op de lenovo y580, maar in de winkel vond ik hem toch niet zo mooi.
Function over form! Stap eens over jezelf heen, wees verstandig en neem de Y580.

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Omni schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 11:48:
[...]

Function over form! Stap eens over jezelf heen, wees verstandig en neem de Y580.
het oog wil natuurlijk ook wat. ;)

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Topicstarter
Voor alle heren hier: ik ben een vrouw ;-)
Naast dat ik een computer met de beste specificaties mogelijk wil (binnen mijn budget), moet hij er ook een beetje interessant uit zien. Voor mijn werk heb ik een Lenovo Thinkpad en de Y580 ziet er net zo saai uit....
De reden voor de N76 is aan de ene kant omdat ik nu ook een 17" heb en het makkelijk vind voor fotobewerken en er kan een extra harde schijf in. Daarnaast is de N56 meestal niet goedkoper met dezelfde specs.

Dell is ook een optie, maar kost me uiteindelijk hetzelfde, want er is geen leuke deal, maar heeft schijnbaar een slechtere bouwkwaliteit.

Verwijderd

De inspiron 17R SE kost € 893 met i7, GT 650m en wat geklooi met kortingsbonnen. €300 goedkoper dan de N76 als ik even snel de pricewatch in duik. De N76 heeft wel een extra harde schijf, maar als je slim bent vervang je die meteen door een pricewatch: Samsung 830 series 128GB bijvoorbeeld.

De N76 is wel beter, maar ook een stek duurder.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is dat er geen kortingsbonnen zijn voor Dell op dit moment. Ik verwacht dat de extra BTW straks alles nog duurder maakt, dus ik wil in de komende weken bestellen. Als Dell niet met een korting op de proppen komt voor die tijd ga ik voor de betere N76 denk ik.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 20:45
Er zijn genoeg kortingsbonnen momenteel; zelfs bij Dell zelf staan ze gewoon op de site :). Daarnaast verwacht ik dat Darkstone weer met z'n mooie Excel sheet op de proppen zal komen!

Verwijderd

Er zijn geen kortingsbonnen op dit moment voor inspiron. Alleen epp en cashback.

• alex3305
Sorry verkeerd gelezen. Ik dacht dat je de XPS 17 bedoelde namelijk. Anyway ik zou in zo'n situatie gewoon een leuke en mooie laptop uitzoeken met een goed 17 inch scherm en daar dan zelf wat leuke upgrades inbouwen of laten bouwen. Bijvoorbeeld 8GB geheugen en een (extra) SSD. Verder zou ik in het geval van de TS niet per se kijken naar zoiets als een dikke videokaart om te gamen. Want dat is geloof ik ook niet het geval.

Verwijderd

Dan nog kom je volgens mij uit bij de inspiron en N76, omdat er simelweg niets in een lager segment is met een acceptabel scherm. Al zit ik er graag naast.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, daar kwam ik ook op uit en zonder een mooie aanbieding op de Inspiron lijkt de N76 een betere keuze.
Bedankt in ieder geval voor jullie hulp.
Nog 1 klein vraagje: wat merk je voor dingen als video kijken en fotobewerken van het verschil tussen de 630 en 650 videokaart?

Verwijderd

Geen verschil. De grafische kaart heeft alleen nut bij games.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 14:12:
Ignore alle adviezen uit dit topic; we hebben geen idee wat je bedoelt ;)

Ik weet niet welk videobewerkingspakket je wilt gaan gebruiken, maar als dat Premiere is dan is de graka zeker van belang. Lees even nVidia Cuda voor Adobe Premiere Pro CS5 door. In het kort: je hebt minimaal ca 800MB geheugen op de graka zelf nodig en het liefst van het type DDR5 (hoewel dat denk ik geen optie is). Als je niet met Premiere gaat werken, dan heeft deze post geen enkele waarde :P

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik werk met fotoshop en lightroom

Verwijderd

Op zich zijn er wel applicaties die de GPU gebruiken. Maar dat is meestal vrij marginaal. Het is ook nog verrassend moeilijk om te vinden hoeveel verschil het maakt tussen verschillende grafische kaarten.

Bij nader inzien zijn er overigens wel kortingsbonnen voor de inspiron.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2012 21:17 ]

• alex3305
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 21:13:
Op zich zijn er wel applicaties die de GPU gebruiken. Maar dat is meestal vrij marginaal. Het is ook nog verrassend moeilijk om te vinden hoeveel verschil het maakt tussen verschillende grafische kaarten.

Bij nader inzien zijn er overigens wel kortingsbonnen voor de inspiron.
Zie je wel :>.

Bij Photoshop kan het zeker wel enig verschil maken, echter is dat pas wanneer je flink met vectoren en heftige filters aan de gang gaat. Ook heeft het natuurlijk weinig nut op een kleine(re) afbeelding, maar begint het bij grotere afbeeldingen pas mee te tellen.

Wat Photoshop wel kan is de interface in ieder geval met de grafische kaart renderen. Dan loopt het allemaal net wat soepeler, vooral met een tekentablet. Echter kan ik je ook vertellen dat dit zelfs soepel gaat op een Intel geïntegreerde grafische chip. Met andere woorden, dit kost niets en alles wat je nu (nieuw) koopt is goed genoeg.

Lightroom doet geloof ik dezelfde grafische acceleratie als Photoshop. Verder ook niet ontzettend spannend.

Verwijderd

Topicstarter
Goed om te horen. Ik kan nu makkelijker kiezen, want ik was/ben ontzettend aan het twijfelen.

@Darkstone
Bedankt voor de code. Ik ga eens kijken hoe laag ik kan komen bij Dell.

Verwijderd

Topicstarter
Met de 75,- kortingsbon + 50,- korting op de site + EPP + shopkorting komt de experion 17r se met 2 snelle harde schijven van 750gb op een slordige 860,- ipv 1099,-
Knoop doorgehakt en gekocht!
Bedankt voor alle hulp.

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

SSD's zijn snelle harde schijven, deze niet.

Met uitzondering van deze reden:
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 14:12:
...begrijp ik overigens niet waarom je de 17R SE hebt gekocht als je het uiterlijk belangrijk vindt, want het is een lelijk apparaat.

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

Verwijderd

Topicstarter
Omdat het met alle kortingen zo veel verschil maakt dat ik het voor mijzelf niet kan verantwoorden. Toen er amper verschil was in prijs ging ik voor de N76.
En ik weet dat ssd's snel zijn, maar ik heb het over gewone harde schijven ;-)
Op termijn zet ik er zelf een ssd in.

• alex3305
Of nog veel slimmer, je vervangt gewoon meteen al een van de harde schijven door een SSD en doet de andere in een mooie externe behuizing. Dan heb je meteen een extra backup :).

Verwijderd

Topicstarter
Goed idee! Ga ik inderdaad doen.
Pagina: 1