• Suave
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Hallo,

Ik wil nu een 32inch tv kopen voor max 400 euro.

Zelf vind ik dit wel een goede http://www.bcc.nl/panasonic-txl32e5e.html

Weet iemand misschien of er een betere is in die prijscategorie?

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Wat zijn je wensen? en waarop heb je nu je keuze gemaakt?

39

• Suave
  • Niet online
FullHD, veel goede dingen gehoord over Panasonic en 100Hz

Verwijderd

Dit al doorgenomen? [FAQ] Welke TV moet ik kopen?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-11 13:58

FeaR

In GoT we trust

LCD, Plasma & Projectie > Consumentenelektronica Aankoopadvies aangezien het om een aankoopadvies gaat. Al blijft de TS wel erg mager.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Suave
  • Niet online
Mijn wensen zijn het liefst: 100Hz of hoger (weet niet of 200 en 400 Hz invloed hebben, sommige zeggen van niet. Denk zelf iets scherper beeld bij sportbeelden maar weet dit niet zeker)
Budget max 400-450 euro.
Internet-tv enzo hoeft niet, dit heeft geen toegevoegde waarde voor mij.

Wat is de best mogelijke 32" tv voor die prijs?

• Da-WiZZy0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-11 12:07
Suave schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 11:48:
Mijn wensen zijn het liefst: 100Hz of hoger (weet niet of 200 en 400 Hz invloed hebben, sommige zeggen van niet. Denk zelf iets scherper beeld bij sportbeelden maar weet dit niet zeker)
Budget max 400-450 euro.
Internet-tv enzo hoeft niet, dit heeft geen toegevoegde waarde voor mij.

Wat is de best mogelijke 32" tv voor die prijs?
Als het je alleen maar om beeldkwaliteit gaat, waarom ga je dan niet gewoon vergelijken bij de winkel? Dit is toch vrij persoonlijk en verder kun je kijken naar reviews waarbij de beeldwaarden zijn opgemeten.

Overigens is het nog een verschil of je echt 100Hz wilt of de marketing Hz :)

• Suave
  • Niet online
Da-WiZZy0n schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 15:25:
[...]

Als het je alleen maar om beeldkwaliteit gaat, waarom ga je dan niet gewoon vergelijken bij de winkel? Dit is toch vrij persoonlijk en verder kun je kijken naar reviews waarbij de beeldwaarden zijn opgemeten.

Overigens is het nog een verschil of je echt 100Hz wilt of de marketing Hz :)
Wat bedoel je met dat laatste?

• Da-WiZZy0n
Suave schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 15:26:
[...]

Wat bedoel je met dat laatste?
Dat d.m.v. een techniek (bijv. Clear Motion Rate van Samsung) het effect gecreëerd wordt 'alsof' het scherm een hogere refresh rate heeft en ze adverteren dan ook met deze nepwaarde. Het werkt wel hoor tot op zeker niveau, maar kan soms ook nadelige bij-effecten hebben, zoals af en toe wat schokkerig beeld.

Zie: http://www.techlicious.co...-of-inflated-lcd-tv-specs

• Suave
  • Niet online
Hoe kan ik hier dan per tv achter komen wat de daadwerkelijke Hz is?

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:40
Specificaties opzoeken en de technieken erachter.

• Suave
  • Niet online
Ok ik ben erachter gekomen welke punten het belangrijkst zijn:

Zo goed mogelijk beeld, zwart moet ook goed zwart zijn
100 Hz minimaal
Geluid moet goed/zeer goed zijn
Wordt gebruikt voor films en gamen en sport

3D hoeft niet, internet en uitzending gemist enzo hoeven ook niet.

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:59
  • zwart echt zwart --> (neo) plasma. LED heeft al een betere zwartwaarde daN LCD
  • geluid van alle platte TV's is slecht tot zeer slecht. Zeker in de 400 euro klasse. Bijna elk PC speakersetje (zelfs 2.0) heeft een beter geluid dan een TV.
Nadeel van plasma is dat het vanaf 42 inch begint, dus fors groter dan wat jij zoekt.

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:03
Pas met de 100,200,400 hz wel goed op. Wanneer een TV 100 Hz claimt te hebben is het in jouw prijsklasse ook geregeld gewoon 50 hz met scanning backlight o.i.d . Dit is heel wat anders dan echt 100 hz.

Al die Hz'en hebben wel effect maar het is voornamelijk marketing (meer Hz is beter)

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Suave schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 16:40:
Hoe kan ik hier dan per tv achter komen wat de daadwerkelijke Hz is?
Lastig. Ik heb al eens bij Tweakers neergelegd dat ze naast de geadverteerde Hz ook het aantal Hz van het paneel zelf erbij zouden moeten zetten. Hebben ze tot nog toe niets aan gedaan en dat is jammer want het is toch zeker wel belangrijk om erbij te zetten.

De E5E die jij aangeeft, is voor het geld wat jij hebt, toch wel een van de beste televisies. Het IPS paneel wat ze gebruiken in dit model, geeft goede kleuren.

Echter zit er een nadeel aan. Wanneer je vanaf een hoek naar de televisie kijkt, zul je merken dat zwart meer richting grijs toe gaat en dat is jammer. Hier heb je wel minder last van wanneer je 's avonds kijkt.

Als je echt een goede televisie wilt met mooie kleuren, zou je beter naar plasma kunnen kijken. Samsung en LG hebben een paar goedkope modellen van 42" / 43" die interessant zijn. Die gaan veel beter met zwart om, hebben ontzettend goede kleuren en als je ze ook nog eens goed instelt, heb je geen last van motion blur (vervaging) of motion judder (schokkend beeld).

• Da-WiZZy0n
Dimens schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 16:00:
[...]
Lastig. Ik heb al eens bij Tweakers neergelegd dat ze naast de geadverteerde Hz ook het aantal Hz van het paneel zelf erbij zouden moeten zetten. Hebben ze tot nog toe niets aan gedaan en dat is jammer want het is toch zeker wel belangrijk om erbij te zetten.
Wat kan Tweakers hieraan doen als de fabrikant dit niet prijsgeeft?

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Da-WiZZy0n schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 10:25:
[...]

Wat kan Tweakers hieraan doen als de fabrikant dit niet prijsgeeft?
Je kunt het bij de fabrikant altijd opvragen.
Pagina: 1