Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Raid 0 instellen van 2x ssd lukt mij niet

Pagina: 1
Acties:

• sdw441
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 14-09-2012
Ik heb twee solide state disk gekocht en wil deze gaan d.m.v. Raid 0 koppelen om de opslag en leessnelheid te vergroten.
ik heb deze geprobeerd in het bios in te stellen maar dit lukt niet goed :(
je kan ze namelijk wel als raid instellen maar er wordt nergens om het raid nummer (soort raid) gevraagd.

het systeem bestaat uit:
twee maal Corsair 120GB SSD SATA600 Force GT
Moederboard Asus P8H77-V iH77 SATA600 RAID USB3,0

kan iemand mij helpen met mijn probleem :?

• len-art
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 16-04 12:09
Wat heb je precies gedaan? Heb je in de bios de stata alleen op raid gezet er verder niets of heb je ook echt raid- array geprobeerd aan te maken door bijv op f2 te klikken tijdens het booten van het bord?

• sdw441
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 14-09-2012
ik heb alleen in de bios de SATA mode Selectie op Raid gezet
na deze reactie geprobeerd op F2 gedrukt tijdens opstarten
maar dit resulteert dat ik gewoon weer in het bios kom.

• Jism
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Als je (Soft)raid enabled via je bios moet na het biosscherm (Dus richting booten toe) iets met een controller in beeld komen. Via dat menu zou je dan kunnen kiezen wat voor raid je wilt hebben.

M'n magische bol werken.

• Joenino
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 18-04 16:06
RTFM probleem. Pagina 4-34 van je handleiding staat het stap voor stap uitgelegd.

Define R5 - Asus Maximus VII Ranger - I7 4790k @ 4,7 GHz/1.275v - 16 GB ram - Asus Strix 970 @ 1478 boost 7800 mem - 250GB Samsung Evo 840 - 3 x Samsung 860 EVO 250 GB

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 13:17

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Via het biosscherm kan je de controller normaliter in komen.

Maaruhm: samsung ssd raid0

Niet doen.

Zoek je mensen om mee te gamen, of om gewoon mee rond te stoeien? Kom gerust langs in ons Discord kanaal.

• Sneeuwpop123
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 10:21
Na het booten van de bios geen f2, maar <ctrl> + i. Dan kom je bij je raidinstellingen, als je in je bios raid0 hebt aangezet. Althans, bij mijn asus bord werkt het op deze manier.
Maar SSD in Raid0 om je leessnelheid te verhogen... Raid0 geeft bij ssd minimale performance winst. Het heeft naar mijn idee alleen zin als je constant bestanden van >1gb wil overzetten.

Sneeuwpop123 wijzigde deze reactie 13-09-2012 09:15 (34%)

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 14:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ook al zit een RAID controller op een moederbord, het blijft een I/O controller die opslagmedia aanstuurt. Dat hoort nog altijd thuis in Opslagmedia & I/O Controllers.

Move PMG -> OM

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True