Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe laptop, Studie + Thuis

Pagina: 1
Acties:

• Khundrag
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
Hey iedereen van tweakers!

Ik heb de afgelopen dagen eens goed rondgekeken bij alle topics en net als iedereen zijn ieders eisen anders.
Zelf ben ik een student applicatieontwikkelaar en aangezien mijn laptop toch wel wat ouder aan het worden is en mij zo nu en dan in de steek laat. Moet ik er maar aan gaan geloven dat ik maar eens een nieuwe laptop moet gaan kopen.

Nu eerst maar eens het lijstje met de punten:
  • Wat ga je met je laptop doen?
De bedoeling voor nu is dat ik een laptop wil hebben waar ik goed mee kan programmeren, programma's als photoshop en fireworks wil ik ook gebruiken.
Tevens het wel bekende 'game' probleem, ik speel nu Guild wars 2 en dat zou ik ook graag goed willen doen op een laptop.
  • Wat mag je laptop gaan kosten?
tja het 'budget' zelf het liefst voor rond de 700/750 euro.
  • Ben je van plan veel mee te slepen?
Ik moet hem elke dag mee naar school dus dat is wel elke dag slepen. dus een 15,6 is toch wel het beste. het gewicht maakt mij verder niet veel uit, hij staat toch meer op de tafels dan in mijn rugtas.
  • Heb je nog bepaalde eisen?
Zelf ben ik nu in het bezig van een acer, als iemand een mooi argument heeft waarom ik wel een acer zou moeten nemen dan is dat altijd welkom en anders liever niet.

Nu ben ik zelf ook fanatiek bezig geweest met het zoeken naar een laptop.
wat mij opviel bij de andere topics is dat ik nergens de medion erazer of akoya serie heb gezien?
Is daar een reden voor?
  • Medion Akoya P6631 voor een prijs van 719 euro
  • Medion Akoya P6633 voor een prijs van 729 euro
Beide laptops zijn uitgerust met een full hd breedbeeld TFT blacklight scherm.
Aangezien in de meeste topics wordt verteld dat het "beter" is een om een scherm met een resolutie van 1920x1080 te hebben dan 1366 x 768.

En dan onder de "gaming laptops" staan ook nog deze:
  • Medion Erazer X6811 voor een prijs van 699 euro
  • Medion Erazer X6815 voor een prijs van 669 euro
Allebei zonder hd scherm.

Ik wil wel een laptop hebben die sowieso 3 jaar mee kan gaan. zodat ik ook voor mijn vervolg studie op het hbo nog wat aan mijn laptop zal hebben.

Ik hoop dat ik hiermee genoeg informatie heb gegeven.

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-11 01:13
Hier zie je een post van Darkstone voor het verschil tussen de resoluties, dat maakt in ieder geval duidelijk waarom 768p nogal onhandig is: Meerwaarde Full HD laptop scherm.(Full HD scherm vs specs)

[ Voor 56% gewijzigd door MacorgaZ op 12-09-2012 17:42 . Reden: linkje erbij ]

Bambu Lab P1S Combo

• Khundrag
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
Ik zie het, full HD scherm is toch wel meer van toepassing denk ik. Aangezien ik er ook lang mee wil doen.
Alleen zelf heb ik nu ook gewoon 768p en ik ondervind nu nog geen problemen met het werken op school. En ik zie ook een medion, die heb ik vast over het hoofd gezien.

• Jerooney
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-11-2020
Tja, als je 1080p wil met dit budget, dan heb je maar 1 keuze: de Dell Inspiron 15R SE. Ik heb zelf die van 899 euro met Intel i7, met 750 euro als maximum kan je alleen de Inspiron met i5.

Verwijderd

Ik heb zelf een Medion X6821 laptop gekocht een maand of 2 geleden. Naar mijn mening was,hoe je het ook draait of keert, een laptop met dergelijke specs negers goedkoper. Zelfs niet met korting.

De laptop werd op een klein weekje geleverd (4 werkdagen). Hoewel de performatie super was vond ik het echt zo'n een verschrikkelijk lelijk ding dat voor ik de laptop een eerste keer opstartte ik al wist dat ik hem zou terugsturen. We weten dat dergelijke laptops erg zwaar zijn, maar dat had ik toch wel onderschat.

Wat ze bij Medion doen is de 15.6" laptops in dezelfde casing steken dan de 17" laptops met als gevolg lelijke (blinkende) randen van 2 à 3 centimeter. Het oog wil toch ook wat?

Gelukkig kan je de laptop binnen de 10 dagen gewoon gratis mag terugsturen naar Medion, no questions asked. Dat heb ik dan ook gedaan en 3 weken later stond het geld ook gewoon terug op mijn rekening.

De Akoya's zijn visueel 'mooier' en hebben een afgewerktere, solidere feel. Ik zag er laatst een bij Makro te koop staan dus daar kan je er eventueel eentje gaan bekijken. (In Media markt zag ik laatst ook een Medion desktop btw)

Verwijderd

Er zit nogal een verschil tussen de low-end en de high-end medions. High-end varianten, die met die mega bezels.. zijn op MSI's gebaseerd. Prima dingetjes, maar alleen voor een bodemprijs wat de X6821 imo niet is: €300 omlaag en je hebt de Y580, €100 omhoog en je hebt de M17x met 2x zo snelle grafische kaart.

Dan de low-end modellen. Die in de topicstart zijn duurder dan de inspiron. De inspiron is zeker niet geweldig, maar er is simpelweg geen andere keus als je niet meteen €900/930 wilt uitgeven.
Pagina: 1