Meerwaarde Full HD laptop scherm.(Full HD scherm vs specs)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Hallo,

Ik ben op zoek naar een laptop die binnen mijn budget van 720 euro valt.

Nou heb ik wel een aantal gevonden die mij interesseren, alleen is het zo dat ik binnen mijn budget verplicht ben tussen kiezen van een Full HD scherm en gemiddelde specs, of geen Full HD en goede specs.

Nou weet ik dat je met een Full HD scherm meer bureaublad ruimte hebt, maar tot hoeverre is dit een belangrijke meerwaarde?

Ik heb bijvoorbeeld een Medion gevonden met de volgende specs:

Processor: Intel® Core i5-3210 processor
Kloksnelheid: 2,5 GHz
Geheugen: 4 GB
Geheugentype: DDR3 1333 MHz
Harde schijf capaciteit: 500 GB
Schermgrootte: 39,6 cm (15,6")
Aspect ratio: 16:9
Resolutie: 1366x768 pixels
Type beeldscherm: Mat scherm
LED backlight: Ja
Videokaart: NVIDIA® GeForce GT650M met 2 GB GDDR3 videogeheugen
2x USB 3.0 aansluiting
http://www.medion.com/nl/...porateteaser_start-1-left

Zoals je kunt zien heeft deze laptop een aardige gpu en cpu, echter is de resolutie matig.

Daarnaast heb ik een sony gevonden met de volgende specs:

Processornaam
Intel® Core™ i5-2450M-processor
Grootte geheugen (GB) 4
Capaciteit vaste schijf (GB)640
Snelheid vaste schijf (tpm)5400
Full HD
Resolutie
1920 x 1080
Naam grafische kaart
NVIDIA® GeForce® GT 540M GPU
Grootte RAM-videogeheugen
1 GB
http://www.sony.nl/product/vaio-f-serie/vpcf24l1e

Zoals je kunt zien zijn de specs redelijk, maar bij lange na niet zo goed als de medion. Echter is de resolutie wel Full HD.

Ik twijfel dus hier of ik voor een hogere resolutie moet gaan of voor betere specs.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Studie:
Ik volg een IT studie, dus er zullen veel compilers op geïnstalleerd worden. Daarnaast doe ik ook een klein beetje aan 3d modelleren en foto/videoshoppen. Verder gebruik ik uiteraard office producten en dergelijke.

Buiten studie:
Veel youtube, Films kijken, Muziek spelen/maken. Webbrowsen. Spelletjes spel ik heel weinig, eigenlijk bijna niet. Af en toe fifa oid. Ook al zal ik niet vaak spelletjes op spelen is goede specs toch mooi meegenomen. Stel voor dat ik in de toekomst de nieuwe gta 5 wil spelen, dan zou ik het natuurlijk niet erg vinden om het te kunnen draaien op mijn laptop, dit hoeft natuurlijk niet op alle hoogste graphics.

Wat mag je laptop gaan kosten?
In principe is mijn budget 700 euro, maar als ik een aanzienlijk betere laptop voor 20-30 euro meer kan krijgen, dan wil ik mijn budget wel aanpassen.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Aangezien ik de laptop dagelijks meeneem naar mijn studie, wil ik niet een al te zware/grote laptop. Echter is mijn huidige laptop bijna 3 kilo, dus ik ben wel wat gewend. Accu duur zolang mogelijk natuurlijk maar is niet noodzakelijk, op school is er overal wel een stopcontact dus dat is op zich geen probleem. Enkel als ik het in de OV wil gebruiken kan een goede accu van pas komen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb heel slechte ervaringen met HP, binnen 3 jaar heb ik twee hp laptops kapot gekregen, terwijl mijn oude asus na 6 jaar nog steeds perfect werkt.

De twee HP's die ik had werden beide erg warm en maakte veel lawaai.

Echter kan HP nu verbeterd zijn, en heb ik gewoon pech gehad met HP's. Als andere mensen wel goede ervaringen met HP hebben, dan kunnen ze dat best wel aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-09 17:37
Een Dell misschien een optie?

Op het eerste gezicht vallen alle configuraties die je hier ziet buiten je budget, maar in het Shopping-forum is enorm veel te vinden over Dell kortingsbonnen...

Deze laptops zijn op grafisch gebied niet het meest geweldig... (AMD RADEON) maar zeker niet slecht en Full-HD. Verder zijn de processor, RAM en HDD erg netjes voor een laptop binnen jouw budget. Daarnaast is men het over het algemeen eens over het feit dat de bouwkwaliteit van Dell goed is.

Wat mij betreft is een resolutie van minimaal full-HD een vereiste. Je geeft aan dat je veel compilers zult installeren, ik neem dan aan dat je ook een beetje een IDE draait, en dan is ruimte op je scherm gewoon heel belangrijk. Verder is het naast elkaar plaatsen van twee word-docs ook erg handig en kan je bijvoorbeeld ook Word en een PDF met opdrachten naast elkaar open hebben staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De HD 7730m is sneller dan de GT 540m hoor.

Voor het scherm:
een kleine demonstratie
1080p forum768p forum1080p frowsen
768p bowsenAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JE9fmiQRJNGccuLn0LCcP0p1/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kMfp4MBj2g3h4oG9ajinLKmo/thumb.png

Ik zit zelf in het 4e jaar van TI. En geloof me, een resolutie van 1080p is het miminale wat je wilt. Met 768 verticale pixels kan je simpelweg niet fatsoenlijk devven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
bdalenoord schreef op maandag 10 september 2012 @ 22:03:
Een Dell misschien een optie?

Op het eerste gezicht vallen alle configuraties die je hier ziet buiten je budget, maar in het Shopping-forum is enorm veel te vinden over Dell kortingsbonnen...

Deze laptops zijn op grafisch gebied niet het meest geweldig... (AMD RADEON) maar zeker niet slecht en Full-HD. Verder zijn de processor, RAM en HDD erg netjes voor een laptop binnen jouw budget. Daarnaast is men het over het algemeen eens over het feit dat de bouwkwaliteit van Dell goed is.

Wat mij betreft is een resolutie van minimaal full-HD een vereiste. Je geeft aan dat je veel compilers zult installeren, ik neem dan aan dat je ook een beetje een IDE draait, en dan is ruimte op je scherm gewoon heel belangrijk. Verder is het naast elkaar plaatsen van twee word-docs ook erg handig en kan je bijvoorbeeld ook Word en een PDF met opdrachten naast elkaar open hebben staan...
Het enige wat ik op de inspiron reeks kan toepassen is die epp korting. Dat is maar 5%. Goedkoopste inspiron is 800 met 5% korting is dat 760 euro. Is wel iets boven mijn budget. Kan ik beter wachten tot dat er kortingbonnen voor de inspiron reeks komen? Je krijg er nu wel een gratis printer bij, ik heb het niet nodig, maar misschien kan ik het wel doorverkopen.

Maar op zich is het wel een goede tip van jou, alleen weet ik niet of het beter is om nu te kopen of te wachten tot dat er kortingsbonnen komen(Waarvan ik niet weet hoelang het duurt voordat er kortingsbonnen beschikbaar komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2012 @ 22:59:
De HD 7730m is sneller dan de GT 540m hoor.

Voor het scherm:
een kleine demonstratie
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Ik zit zelf in het 4e jaar van TI. En geloof me, een resolutie van 1080p is het miminale wat je wilt. Met 768 verticale pixels kan je simpelweg niet fatsoenlijk devven.
Dat is inderdaad veel verschil, ik heb besloten dat full hd een vereiste is, desnoods betaal ik wel iets meer. Het zal een betere investering zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inspiron 15R SE met epp, Shopkorting en kortingsbon = € 679 met i5, € 723 met i7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2012 @ 23:18:
inspiron 15R SE met epp, Shopkorting en kortingsbon = € 679 met i5, € 723 met i7.
Ik kan geen kortingsbon vinden voor inspiron laptops, welke kortingsbon bedoel jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aargh. I forgot. Je hebt inderdaad geen kortingsbonnen meer voor de inspirons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2012 @ 23:21:
Aargh. I forgot. Je hebt inderdaad geen kortingsbonnen meer voor de inspirons.
Jammer, ben ik net te laat. Weet je/heb je een indicatie om de hoeveel dagen/weken/maanden ze nieuwe kortingsbonnen vrijgeven? Dan weet ik of wachten zin heeft of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elke woensdagavond. Maar de acties lopen vaak meerdere werken. Op dit moment heb je het bijzonder ongunstige gratis printer in plaats van de kortingsbonnen. Al een week of 3? 4?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2012 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
https://shop.lenovo.com/S...8A4F13F27A84F5F5622D1AC7A.

850 dollar/665 euro voor een i7 + gtx660m?

Helaas is het volgens mij alleen voor usa. Maar hoe kan het dat het daar zo goedkoop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

• De dollarprijs is ex. VAT.
• Er komt ook nog BTW op.
• En ook nog verzendkosten. En handelingskosten. Waar je weer BTW over moet betalen :P
• het model wat jij linkt heeft een 768p prutspaneel.

Als je maximale specs voor minimale prijs wilt, dan had je vorige maand de inspiron 17R SE moeten bestellen. i7, 1080p scherm en GT 650m (= GTX 660m) voor een measy €804.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 00:27:
• De dollarprijs is ex. VAT.
• Er komt ook nog BTW op.
• En ook nog verzendkosten. En handelingskosten. Waar je weer BTW over moet betalen :P
• het model wat jij linkt heeft een 768p prutspaneel.

Als je maximale specs voor minimale prijs wilt, dan had je vorige maand de inspiron 17R SE moeten bestellen. i7, 1080p scherm en GT 650m (= GTX 660m) voor een measy €804.
Tja, met slechts een jaar garantie. Merken als Asus, HP en Lenovo doet dat een stuk beter, die bieden gewoon standaard meer garantie. Bij Dell moet je daarvoor diep in de buidel tasten. Zegt mijns inziens wel iets over het vertrouwen dat Dell in de eigen producten heeft of dat ze consument onnodig veel geld uit de zak willen kloppen voor iets dat andere merken standaard bieden. Tja, dat heeft mij altijd, en nog steeds, bij Dell weggehouden. De hardware kan verder prima zijn hoor maar voor dergelijke bedragen wil je als consument wel iets meer zekerheid hebben. Er is wel een Europese norm voor garantie maar recht hebben is nog steeds niet hetzelfde als recht krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De minimale garantietermijn is een half jaar in nederland.
De dell garantie (onsite) is beter dan wat de andere merken aanbieden.
Er wordt niet altijd moeilijk gedaan over het 2e of zelfs 3e jaar.

Het is inderdaad jammer dat dell slechts 1 jaar officieel aanbied. Totdat merken als asus onsite garantie gaan aanbieden vind ik dat niet echt een sterk argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HitDyl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-08 10:07
Gezien je studie zal 1366x768 zeer onaantrekkelijk zijn.
Ik heb een 1366x768 voor mijn studie en heb er spijt van tot op de dag van vandaag omdat hij niet valt te combineren met mijn studie door de lage resolutie en ik thuis mijn desktop gebruik. Maar dingen als photoshop vereisen naar mijn idee minimaal 1680x1050. Die werk ruimte is erg belangrijk.

Voor alledaagse dingen als internetten mailen word document schrijven etc voldoet de resolutie wel.
Pagina: 1