Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Ik gebruik zelf trouwens Grabit, die al geprobeerd?
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Kun je op www.speedtest.net de Beta van Amsterdam proberen? Ik heb een 200/200 en daar kan ik wel het max halen.Rock81 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 17:49:
Die werkt idd wel lekker ja.
Haal mijn snelheid met vlag en wimpel zeg maar
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Ja hoor.The Wizard schreef op donderdag 13 september 2012 @ 08:37:
[...]
Kun je op www.speedtest.net de Beta van Amsterdam proberen? Ik heb een 200/200 en daar kan ik wel het max halen.
Onderstaand resultaat speedtest.net met beta amsterdam server.
Resultaat is al wel beter als met andere servers maar scheelt toch wel met reggefiber.
Paar keer achter elkaar getest resultaat blijft gelijk met onderstaande afbeelding.

Onderstaand reggefiber beta resultaat.
Zoals je ziet scheelt de download nogal wat.

Zit je zelf ook bij WISPER ?
Zo ja, wat zijn jou ervaringen tot nu toe ?
Ik heb ook redelijk wat aan mijn modem hangen maar gebruik het toch nooit allemaal tegelijk.Barre73 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 00:24:
IK ben zelf van mening dat dit soort snelheden zeker echt de moeite waard zijn maar of ze bedoeld zijn voor 1 apparaat? Lijkt me niet.. twee of drie HD/3D tv's tegelijk aan en ook nog met 150Mbit downloaden, dat lijkt me een betere toepassing dan het downloaden met >200Mbit per seconde via 2 of drie verschillende servers.
Ik gebruik zelf trouwens Grabit, die al geprobeerd?
Dus de snelheid is wel een beetje overkill.
Grabit heb ik nog niet geprobeerd zal kijken of die me kan bevallen.
[ Voor 30% gewijzigd door Rock81 op 13-09-2012 11:31 ]
Morgen wordt eea als het goed is aangesloten!
[ Voor 93% gewijzigd door MartijnDutch op 13-09-2012 21:55 ]
Ik heb een keer contact moeten hebben met de helpdesk ivm wat SIP problemen, en ik moet zeggen dat je snel en deskundig te woord wordt gestaan. Ook het annuleren van mijn TV-order ging vlekkeloos.
Zoals hierboven al gemeld heb ik besloten om voor televisie 'terug' te gaan naar Ziggo, dit in verband met de analoge TV. Enige nadeel daarvan is dat als je geen internet van Ziggo afneemt allerlei extra diensten ook niet beschikbaar zijn.
Dan heb je een netwerkprinter.
Tis alleen vrij nutteloos aangezien de modem in de meterkast hangt.
Voor TV stap ik volgend jaar denk ik ook weer terug naar Ziggo.
Voegt niet veel extra's toe multivisie, ook het volume verschil ervaar ik als vervelend.
Of ze moeten volgend jaar met een beter zenderpakket komen, maar dat zien we dan wel weer.
[ Voor 42% gewijzigd door Rock81 op 25-10-2012 20:39 ]
http://speedtest.wisper.nl/
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Each year, the Rainforest is responsible for over 3000 deaths from accidents, attacks or illnesses. There are over 700 things in the rainforest that cause cancer. Join the fight now and help stop the Rainforest before it's too late
[ Voor 4% gewijzigd door RadioAir op 13-11-2012 19:59 ]
Binnen 3 dagen zou ik licht moeten hebben en kan ik ook eindelijk glasvezel internet gebruiken
I live in darkness , i exist in the shadow
Ik ben sinds september aangesloten en nog nooit een ander op gekregen. Dat doen providers ook bijna nooit ze willen alleen de mogelijkheid behouden voor topologie wijzigingen.reminder schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 17:56:
Ik ben zelf aan het overwegen om ook een abonnement af te sluiten. Ben even benieuwd hoe vast de dynamische IP's van Wisper zijn? (Op de website geven ze aan leases van 1 uur te gebruiken maar mijn ervaring bij Ziggo, waar ook gebruikt gemaakt word van dynamische IPs, dat deze niet tot nauwelijks wijzigen...)
* cpu erg krap, vpn snelheid max iets van 15 mbit en dan hangt het alles op. Ook toepassingen op het modem draaien wat mogelijk is schiet dus niet op
* usb snelheid waardeloos
* instabiel. Regelmatig een reboot of zelfs factory reset nodig omdat anders de snelheid inzakt tot ca 60 mb(en de cpu weer volop bezig is met zichzelf)
Wel komt er zo nu en dan een nieuwe firmware uit dus wellicht is die instabiliteit snel voorbij. Wat betreft de cpu helaas pindakaas. Heb mijn vader zo ver gekregen dat hij ook wisper nam met het idee een site to site vpn te creëren maar helaas dus max 15 mbit throughput en dat is veel te weinig voor hd stream
Aangezien ik reggefiber niet rechtstreeks kan bellen kaart ik het bij de helpdesk van wisper aan.
Die geven tot nu toe bar weinig feedback ( de schuld ligt bij reggefiber en men geeft het door... ) maar ook van terugbellen komt het niet echt..
Er is vanuit hun nu 1 keer terug gebeld maar gezien mijn problematiek zou ik het op z'n plaats vinden als ze wat actiever zouden zijn daarin...
Vanmorgen een harde belofte gehad dat ze zouden terugbellen... ik ben benieuwd...
Update : en er is niet terug gebeld....

[ Voor 7% gewijzigd door shicomm op 06-12-2012 19:01 . Reden: Update ]
Alphen a/d RijnBarre73 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 19:01:
@shicomm: Welke woonplaats betreft dit?
Neem telefonisch contact met ons op via (088) 006 37 10, of stuur een e-mail naar support@reggefiber.nl.
Waarom zou je Reggefiber niet kunnen bellen? Hun aannemer heeft ergens een kruising gemaakt en had dat probleem al binnen een paar dagen moeten oplossen.
Het 0172 nummer gaf iig geen thuis ; ik heb al contact met de aannemer en wisper heeft aangegeven al meerdere tickets bij reggefiber te hebben ingeschoten.Barre73 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 19:06:
...
Waarom zou je Reggefiber niet kunnen bellen?
Ik ga dat 088 nummer proberen.
Op 1 november is het spul m'n appartement ingetrokken ; toen was al bekend dat er een kruising zat.Hun aannemer heeft ergens een kruising gemaakt en had dat probleem al binnen een paar dagen moeten oplossen.
De stoep is sindsdien 3 (!) keer open geweest voor aanpassingen.
Als ik 1 van de graafmedewerkers mag geloven zou het "kruising probleem " gisteren moeten zijn verholpen ( bijna 5 weken later dus... )
Ik heb echter nog altijd geen licht op de fiber staan..
Ik word er onderhand ook echt gillend gek van...
[ Voor 8% gewijzigd door shicomm op 06-12-2012 19:13 ]
Het had nog wat voeten in de aarde maar na weken lange frustratie is het dan eindelijk verholpen..

Dit word een slaaptekort...
@MartijnDutch
In mijn ervaring verlaagd SPI de troughput van een router vaak drastisch en met de huidige glasvezelsnelheden zal dat dus alleen nog maar erger zijn. Helpt het mogelijk als je SPI uitschakelt?

Doet het netjes hoor!

Heeft iemand trouwens ervaring met de multibox met harddisk? Nu hier UPC mediabox met harddisk recorder en die kan soms best luidruchtig zijn, soms bijv op een zondag ochtend als je lekker wat koffie aan het drinken bent en het verder stil is, gaat dat ding ineens aan om een update uit te voeren, aardig wat geluid, en niet alleen van de HDD.
PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.
Ik heb niet gekeken, kan dit wel eventjes doen wanneer ik weer thuis ben. Maar de router ondersteunt wel DMZ, dus je kan je eigen router eraan vasthakenShadowAS1 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 22:17:
Zie er goed uitzou iemand mij kunnen vertellen of die vigor in bridge-modus te zetten is, of dat er een eigen router te gebruiken is, zo nee, welke functies zijn dan toegankelijk in die vigor? En tot hoeveel apparaten trekt ie?
Netjes, hoe kom je eigenlijk aan een ping van 3ms?Phoenix_the_II schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 12:56:
Zojuist oplevering gehad van mijn glasvezel
[afbeelding]
Doet het netjes hoor!![]()
![]()

Gezien glas net zo 'snel' gaat als koper moet het eigenlijk amper uit maken volgens mij. Ik heb met dezelfde server en Ziggo 10ms met een laagste van 8.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
[ Voor 72% gewijzigd door Phoenix_the_II op 26-01-2013 09:42 ]
Ik heb net ff gekeken, maar van Wisper krijg je alleen een user mode password voor de modem, dus kan je dit niet instellen. Ben de modem aan het brute forcen met een password lijstje van 300000, maar dat gaat maar met 1.7 pogingen/secondeShadowAS1 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 22:17:
Zie er goed uitzou iemand mij kunnen vertellen of die vigor in bridge-modus te zetten is, of dat er een eigen router te gebruiken is, zo nee, welke functies zijn dan toegankelijk in die vigor? En tot hoeveel apparaten trekt ie?

En wat kun je dan in die 'user mode' ?Phoenix_the_II schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 17:02:
[...]
Ik heb net ff gekeken, maar van Wisper krijg je alleen een user mode password voor de modem, dus kan je dit niet instellen. Ben de modem aan het brute forcen met een password lijstje van 300000, maar dat gaat maar met 1.7 pogingen/seconde. Oftewel, 2 daagjes bezig hiermee dus.
PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.
https://docs.google.com/f...DAZ0_R1NETTR3NDBiSTg/view
Oh en de brute force password listje heeft gefaald

[ Voor 19% gewijzigd door Phoenix_the_II op 01-02-2013 10:29 ]
Ik wil SIP disablen, niet SPIMatthijs8 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 23:34:
@MartijnDutch
In mijn ervaring verlaagd SPI de troughput van een router vaak drastisch en met de huidige glasvezelsnelheden zal dat dus alleen nog maar erger zijn. Helpt het mogelijk als je SPI uitschakelt?
Dat is geen bruteforce maar een dictionary attack. Ik zal een echte bruteforce eens een weekje laten lopen op de passwd file, maar als het een echt strong wachtwoord is duurt dat ook een paar jaar en zolang heb ik die machine niet voorhandenPhoenix_the_II schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 17:02:
[...]
Ik heb net ff gekeken, maar van Wisper krijg je alleen een user mode password voor de modem, dus kan je dit niet instellen. Ben de modem aan het brute forcen met een password lijstje van 300000, maar dat gaat maar met 1.7 pogingen/seconde. Oftewel, 2 daagjes bezig hiermee dus.
Edit: geen idee waarom dropbox mij geen images meer laat embedden. Nu geen tijd om uit te zoeken maar voor wie wil zien hoe snel een bruteforce op een 32-core machine gaat zie hier https://www.dropbox.com/s/d30tnztnf9ejufp/jtr.PNG
[ Voor 14% gewijzigd door MartijnDutch op 05-02-2013 12:34 . Reden: link toegevoegd ]
[ Voor 87% gewijzigd door MartijnDutch op 07-02-2013 20:19 . Reden: foutje ]
Wat zijn de snelheden die jullie halen over de wifi? Ik kom niet over de 40mb heen met de DrayTek. Had toch wel graag een 5GHz modem gezien bij snelheden van 200mb en meer.
Nu maar m'n Netgear router gekoppeld waar ik 70mb op 2.4GHz en 155mb op 5GHz mee haal.
Bekabeld red het modem de 200mb trouwens wel.
Ik haal hier intern met de Asus RT-N66U en een Intel 5300 wifi kaart ~20MB/s van Gbit > router > 450Mbit > Laptop en zou 200Mbit dus in theorie nieteens vol kunnen krijgen....
Post eens een bedraad speedtest resultaat?
[ Voor 4% gewijzigd door Tortelli op 14-02-2013 19:44 ]
Let op: die lappies halen écht geen 300Mbit. Dat is een geadverteerde snelheid.Tortelli schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 19:40:
200Mbit haal je op de wifi bijna niet. Je hebt een serieus sneller router nodig (Asus RT-N66U b.v.) in combinatie met een dual antenne 450Mbit wifi kaart. 95% van de laptops hebben een Wifi N kaart die maar 150 of (als je geluk hebt) 300Mbit haalt.
Ik haal hier intern met de Asus RT-N66U en een Intel 5300 wifi kaart ~20MB/s van Gbit > router > 450Mbit > Laptop en zou 200Mbit dus in theorie nieteens vol kunnen krijgen....
Post eens een bedraad speedtest resultaat?.
Hoe komen de marketeers aan die snelheid? Simpel. Neem de theoretische maximale downloadsnelheid en de theoretische maximale uploadsnelheid en tel ze bij elkaar op. Met 70/70 op wifi mag je in je handjes klappen.
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Tuurlijk, dat kan je altijd doen. Als je bedoeld of je het op het modem van Wisper kunt instellen, ook dat is mogelijkignitem schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 23:33:
Momenteel heb ik nog geen Wisper. Kan ik bij Wisper ook een DDNS instellen? En is deze service gratis?
Kun je via de modem/router van Wisper ook gratis DDNS services instellen?MartijnDutch schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 16:30:
[...]
Tuurlijk, dat kan je altijd doen. Als je bedoeld of je het op het modem van Wisper kunt instellen, ook dat is mogelijkIk heb het nog niet geprobeerd omdat je feitelijk toch een vast IP krijgt
Zieignitem schreef op zondag 24 februari 2013 @ 22:05:
[...]
Kun je via de modem/router van Wisper ook gratis DDNS services instellen?

Bedankt, daar zitten wel een paar gratis tussen.
Alleen vigorddns sla ik maar over, mijn Chinees is niet zo goed.
Beste Wisper,
Ik heb gemerkt dat er andere firmware in het modem geladen is. Dat is natuurlijk prima, maar ik ben helemaal niet blij met het feit dat alle firewall rules gewist zijn, en dat daardoor hier het een en ander volledig open gestaan heeft.
Graag zou ik (iedereen neem ik aan) vooraf op de hoogte gebracht worden van dit soort acties! Deze manier van werken komt in ieder geval erg onprofessioneel over, en is wederom een goede aanleiding om een oproep te doen voor een mogelijkheid tot bridge-mode van het modem.
Vriendelijke groet,
Oops! ik bleek niet correct. De bestaande rules zijn gewoon intact gebleven. Alleen kan je ze nu niet meer wijzigenMartijnDutch schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 09:22:
, en dat daardoor hier het een en ander volledig open gestaan heeft.

Glasoperator = Wisper ... toch ?
Wel klote want de andere providers hebben nu hun "acties" al ingetrokken.
Mocht wel kosteloos opzeggen, maar wat heb ik daaraan ? Ik wil geleverd hebben. De andere providers hebben helemaal geen mooie aanbiedingen voor enkel internet. (allemaal 20 euro duurder)
Grrr...
Bij eindelijkglasvezel.nl hadden ze Wisper al maanden uit de website gehaald. Ook al zo'n rare zaak. Lijkt wel erg op een machtspelletje.
[ Voor 24% gewijzigd door Audiodude op 12-04-2013 14:21 ]
[ Voor 0% gewijzigd door MartijnDutch op 02-05-2013 06:57 . Reden: Typo ]
Uit het artikel:
"Voorlopig blijft Wisper als zelfstandig merk bestaan. "We hebben nog geen concrete plannen om dat te veranderen", aldus de Vodafone-woordvoerster. De klanten van de provider worden door Vodafone overgenomen."
Iemand enig idee wat klanten hiervan gaan merken?
Hoe kan je zo'n zwakke router leveren bij een 600/600 abbonement.
Daarbij werkt de wifi ook niet altijd even goed. Vage uitval gehad. Lang moeten rommelen met instellingen voor het 'stabiel' bleef.
Meerdere malen over gemaild kreeg iedere x van die vage antwoorden waar ik niks aan had. Ik wil graag een los modem en zelf mijn router kiezen. Het lijkt erop dat dit bij geen enkele glasvezel provider meer kan. Ik had het hiervoor via Lijbrandt, maar dat schijnt over te gaan in telfort, dan zal er ook wel een modemrouter mee geleveerd gaan worden. Erg jammer.
Verder werkt het bedrade internet als een dolle, behalve als er een paar lui verbonden zijn met mijn vpn wil het nog wel is in de soep lopen. Maar dit gebeurd gelukkig niet vaak. Maar het zit me wel dwars dat het gewoon niet optimaal werkt.
Wat bedoel je met "vage uitval"RobinMM schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 12:51:
Zelf nu sinds januari klant bij Wisper. Neem alleen internet af. 600/600 abbonement. Ben niet tevreden over de meegeleverde modemrouter. Interface is traag. En wanneer ik iets upload via mijn server loopt de router vol (bij vpn en ftp) en reageert de interface niet meer. Ook valt er dan in mijn netwerk nauwelijks meer te internetten.
Daarbij werkt de wifi ook niet altijd even goed. Vage uitval gehad. Lang moeten rommelen met instellingen voor het 'stabiel' bleef.
Meerdere malen over gemaild kreeg iedere x van die vage antwoorden waar ik niks aan had. Ik wil graag een los modem en zelf mijn router kiezen. Het lijkt erop dat dit bij geen enkele glasvezel provider meer kan. Ik had het hiervoor via Lijbrandt, maar dat schijnt over te gaan in telfort, dan zal er ook wel een modemrouter mee geleveerd gaan worden. Erg jammer.
Verder werkt het bedrade internet als een dolle, behalve als er een paar lui verbonden zijn met mijn vpn wil het nog wel is in de soep lopen. Maar dit gebeurd gelukkig niet vaak. Maar het zit me wel dwars dat het gewoon niet optimaal werkt.
Ook Telfort werkt gewoon met een NT waar je je eigen router achter hangt. Eigenlijk alleen KPN en XS4all werken met een verplichte modemrouter. En Wisper blijkbaar ook, al wist ik dat niet. Is dat niet de Draytek Vigor?RobinMM schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 12:51:
Zelf nu sinds januari klant bij Wisper. Neem alleen internet af. 600/600 abbonement. Ben niet tevreden over de meegeleverde modemrouter. Interface is traag. En wanneer ik iets upload via mijn server loopt de router vol (bij vpn en ftp) en reageert de interface niet meer. Ook valt er dan in mijn netwerk nauwelijks meer te internetten.
Ja, Vigor 1000vnBarre73 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 16:55:
[...]
Ook Telfort werkt gewoon met een NT waar je je eigen router achter hangt. Eigenlijk alleen KPN en XS4all werken met een verplichte modemrouter. En Wisper blijkbaar ook, al wist ik dat niet. Is dat niet de Draytek Vigor?
Ik wil nl wat SIP instellingen aanpassen omdat de config niet klopt: standaard stuurt de modem geen callerID mee, waardoor bij onnet calls (tussen wisper en wisper) en geen callerID wordt meegegeven maar alleen de SIP username.
[ Voor 10% gewijzigd door PdC op 05-09-2013 18:05 ]
Er is nog wel een andere weg maar die is gevaarlijk en weet niet zeker of ie nog bij de laatste firmwares werkt. Stuur me maar een berichtje dan licht ik je in..
[ Voor 21% gewijzigd door MartijnDutch op 08-09-2013 07:01 ]
Prijs / mbit verhouding zijn ze de goedkoopste , 49 EUR voor 600/600 en Vodafone is de eigenaar.
Hoe is de kwaliteit van de verbinding de afgelopen tijd? Iemand die zijn ervaring kan delen?
Aanvulling: je krijgt de Fritzbox 7390 idd bij een FttH abo van Xs4all. Maar VERPLICHT is het niet hoor! Je kunt rustig je eigen router gebruiken.Barre73 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 16:55:
[...]
Eigenlijk alleen KPN en XS4all werken met een verplichte modemrouter.
Want itt tot grote broer KPN geeft Xs4all WEL de SIP/VoIP authenticatie gegevens aan de klant.
Het is lastig om content te vinden die je met 600mbit kan downloaden, maar het downloaden van bin bestanden van enkele speedtestservers laten wel zien dat je de volledige bandbreedte kan benutten. Ook het downloaden van nieuwsgroepen gaat snel, ik haal regelmatig 45 MB/s.
Qua stabiliteit is het erg goed. Er wordt regelmatig (ong. 1 keer per 2 maanden) onderhoud gepleegd, maar verder is het altijd up & running.
Ik had eerst Ziggo, maar ben erg blij dat ik overgestapt ben. Vooral ook de upload snelheid van 600mbit is erg prettig!
Ik zit nu zelf ook bij Ziggo en zit te denken om de overstap te maken. Speel je toevallig online games? Ben benieuwd of je een stabiele ping hebt naar servers toe. Daarnaast upload ik voor mijn werk regelmatig grote bestanden naar o.a. WeTransfer. Kun je toevallig iets zeggen over de upload snelheid naar die servers? Gaat dat ook richting de 600mbit?Juggalo NL schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 09:38:
Ik had eerst Ziggo, maar ben erg blij dat ik overgestapt ben. Vooral ook de upload snelheid van 600mbit is erg prettig!
Ik heb zelf het 200mbit abonnement en dat is op zich snel zat, ik download via usenet met de beperking van mijn systeem (HP Microserver). Als het nog sneller gaat heb ik in sabnzb niet eens de tijd om dingen in de goede category te zetten (3rd world problems, ik weet het).
Overigens is het zenderaanbod (TV en vooral ook radio zenders) op dit moment nog vrij beperkt. Daarom heb ik overwogen om over te stappen naar een andere provider, maar je gaat voor dat geld zoveel achteruit in snelheid dus ik twijfelde nog. Gelukkig kreeg ik 3 dagen later een brief dat per maart het aantal zenders uitgebreid wordt en het interactieve aanbod groter wordt. Mocht het beperkte zenderaanbod een probleem zijn, wacht dan even af want het wordt beter. Wat er exact bij komt in het standaard pakket is nog niet bekend. Wel komen er als ik het goed onthouden heb HBO en Sport 1 bij als extra opties.
Verwijderd
Gelijk aan het Vodafone pakket?kingnelis schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:45:
Overigens is het zenderaanbod (TV en vooral ook radio zenders) op dit moment nog vrij beperkt. Daarom heb ik overwogen om over te stappen naar een andere provider, maar je gaat voor dat geld zoveel achteruit in snelheid dus ik twijfelde nog. Gelukkig kreeg ik 3 dagen later een brief dat per maart het aantal zenders uitgebreid wordt en het interactieve aanbod groter wordt. Mocht het beperkte zenderaanbod een probleem zijn, wacht dan even af want het wordt beter. Wat er exact bij komt in het standaard pakket is nog niet bekend. Wel komen er als ik het goed onthouden heb HBO en Sport 1 bij als extra opties.
Mijn TV hou ik gewoon van Ziggo. Totaal komt het ongeveer op hetzelfde uit (Ziggo basisabonnement + Wisper Internet & Telefonie). Ik neem nu namelijk het 150mbit abonnement af. Alleen de upload is met 15mbit aan de lage kant. Dus ik zou vooral daarom upgraden. 600mbit down is leuk, maar inderdaad in veel gevallen weinig nuttig.kingnelis schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:45:
Overigens is het zenderaanbod (TV en vooral ook radio zenders) op dit moment nog vrij beperkt.
Dit ivm de 5 euro toeslag per box.
Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]
Medio 2014 komen daar nog 5 extra zenders bij en is het mogelijk te kiezen uit aanvullende pakketten: Kids & Music, Entertainment, Infotainment en International. De pakketten zijn terug te vinden op www.vodafone.nl/shop/vodafone-thuis.
Het TV abonnement gaat met 1 euro omlaag van 13.50 naar 12.50, dus das in ieder geval positief
Als je een multibox zonder harddisk hebt kun je het beeld niet meer pauzeren, bij een multibox met hard disk verdwijen de bestaande opnames.
Ik krijg ongeveer een week voor de wijziging bericht over de exacte datum. Maar het zal denk ik ergens in april gebeuren omdat dan de nieuwe namen en prijzen op de factuur komen.
Ben alleen bang dat de glasvezelabo's in de toekomst ook over gaan naar de vodafone mogelijkheden en die zijn toch een stuk duurder in verhouding:
Vodafone: 50/50 voor 32,50€, 100/100 voor 42,50€ en 500/500 voor 50€
Wisper: 200/200 voor 41,50€, 600/600 voor 49,25€ en 1000/1000 voor 134€
Bron: http://www.wisper.nl/abonnementIn verband met recente wijzigingen in het aanbod van Wisper is besloten om geen nieuwe consumenten meer aan te sluiten. Dit betekent dat nieuwe aanvragen niet meer worden verwerkt.
Heeft u voor 25 februari één of meer diensten bij Wisper besteld, dan zorgen wij dat u deze gewoon geleverd krijgt.
Het gewijzigde aanbod voor nieuwe consumenten is het aanbod van Vodafone Thuis, kijk voor meer informatie op https://www.vodafone.nl/shop/vodafone-thuis/.
Maar ze boden 200mbit triple play goedkoper aan dan veel andere providers met maar 100mbit, dus toch apart dat ze niet verder zijn gegroeid. Ze werden ook al verwijderd van sites als eindelijkglasvezel.nl, dus ik vermoed een vuil spelletje van de grotere concurrenten.
Verwijderd
Die 200/200 is zeker een goede prijs
Je zou kunnen proberen om het contract tot einde contract datum door de overnemende partij af te laten maken maar denk dat de kosten/moeite daarvoor niet in verhouding staan.
Internet blijft gewoon doorgaan(indien je alleen dat pakket hebt)
Volgens mij heeft het betrekking op alle dienstverlening maar ik wacht nog op bevestiging vanuit wisper hierover...ozziestroker1 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 12:44:
er word in de mail alleen gesproken over de tv dienst.
Internet blijft gewoon doorgaan(indien je alleen dat pakket hebt)
Uit de mail:
Zoals u waarschijnlijk al heeft vernomen is Wisper overgenomen door Vodafone. De klanten die bij ons TV afnemen, hebben dat reeds gemerkt in de vorm van een aangepast TV aanbod. Daarom stopt Wisper haar diensten per 31 maart 2015. Hierbij informeren wij u over het alternatief, te weten Vodafone Thuis.
Waar is bijvoorbeeld de speciale aanbieding voor abonnees die alleen internet afnemen?
Daarbij is Wisper overgenomen door Vodafone, maar vervolgens mag je bij Vodafone gewoon opnieuw installatie-/aansluitkosten betalen.
En blijkbaar kan Vodafone niet eens overal een vergelijkbare internetsnelheid aanbieden, maar dat wordt ook nergens vermeld.
als je een reactie van hen hebt zie ik die graag.
Als we met zn alle gaan mailen is het misschien ook niet handig.
Whisper heeft nu nog wel zakelijk internet volgens de site(is alleen erg duur voor de consument.)
Ik begrijp viavia trouwens dat het bij VF wel degelijk mogelijk zou zijn om eerst 100/100 te pakken en dat daarna naar 500/500 te upgraden.
Alles leuk en aardig maar dat moet dan qua kosten wel acceptabel zijn.
Dat iedereen je iig telefonie of tv door de strot probeert te duwen is al erg zat imho...
Vanuit hier ook een mailtje naar VF gegaan met de vraag of het een nieuw contract betreft of niet. (huis staat te koop en wil dus niet aan het eerste contractjaar vastzitten).
Tevens de vraag waarom ze geen 200/200 aanbieden en waarom 500/500 bij mij niet leverbaar is. Ben erg benieuwd.
het "ontbreken" van de 500/500 optie komt door issues aan hun kant maar ze kunnen niet aangeven wanneer dit verholpen is...
het prijsvoordeel is overigens nihil ; alleen de aansluitkosten ( á 37,50 ) vervallen maar verdere korting ho maar... toch leuk zo'n "actie" ...
Verhuizing is mogelijk en ook opzeggen als er op het nieuwe adres niet geleverd wordt kan ook kosteloos. Dat scheelt in ieder geval. 500/500 gaat in de toekomst wel geleverd worden, maar geen tijdspad gegeven.
Klinkt misschien een beetje verwaand/verwend , maar een 100/100 verbinding klinkt als een achteruitgang. Zit er nog een beetje over te denken om de TV er helemaal uit te gooien en dan ergens een 500/500 abbo te nemen. (de concurrentie levert dit wel op m'n adres)
Nouja, nog 3 maanden de tijd om te beslissen.
Ik zie met of zonder Wisper-promocode geen enkel verschil voor deze aanbieding bij Vodafone. Je mag ook gewoon "activatiekosten" van € 30,00 betalen; dat hoort blijkbaar niet bij gratis aansluiting en installatie.Bent u enthousiast geworden over het aanbod? Bestel dan nu via deze speciale link: www.vodafone.nl/thuis/wisperactie. De link geeft u naast het eerste jaar korting bij afname van een alles-in-één pakket ook recht op gratis aansluiting en installatie van het Vodafone Thuis pakket.
Nee, je betaalt als je geen All-in-1-pakket afneemt altijd: "Installatie Basis: Normaal € 75,00 € 37,50"shicomm schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 15:24:
het prijsvoordeel is overigens nihil ; alleen de aansluitkosten ( á 37,50 ) vervallen maar verdere korting ho maar... toch leuk zo'n "actie" ...
"Je korting -€ 37,50"
Die helft van de aansluitkosten is dus wat iedereen altijd aan korting krijgt! We zijn voor Vodafone dus gewoon nieuwe klanten, niks meer.
Verwijderd
Helaas komt er geen andere aanbieding dan degene die u heeft ontvangen. Het is alleen niet zo dat u activatiekosten hoeft te betalen. Deze kosten ziet u inderdaad op de link die u heeft ontvangen, maar na bestelling ontvangt u een bevestiging met de juiste kortingsbedragen.
Indien u geen actie onderneemt wordt het huidige abonnement per 31 maart 2015 stopgezet. Graag vernemen wij van u of u dat wenst, dan kunnen wij dat goed voor u regelen.
Met vriendelijke groeten,
Dit is de reactie die ik heb mogen ontvangen op mijn mail mbt het stoppen van Wisper.
Wat is het alternatief?
Ik heb ook de email gehad en ze geven de volgende link: www.vodafone.nl/thuis/wisperactie
Als ik daar naar toe ga krijg ik 3 aanbiedingen te zien (alle drie 3-in-1 paketten)
Alles-in-1 20Mb, 40Mb en 80Mb...
Mijn huidige abbo is 600/600 zonder tv maar met telefoon.
Ik moest even 3x denken en op m'n hoofd krabben... doen ze me nu echt een aanbieding om van 600Mb over te stappen op 20, 40 of 80Mb?
Ze hebben niet eens de moete genomen om een vergelijkbaar pakket aan te bieden.
Toen ik vervolgens een postcode check deed gaven ze aan dat ik max 100Mb kan krijgen.
De heren van vodafone dachten, we kopen wisper op, klanten toevoegen aan ons eigen bestand en lekker cashen... Mij niet gezien in ieder geval.
Wie heeft er tips over andere providers? Ik ga zelf ook wel op zoek natuurlijk maar tips zijn altijd welkom.
// edit
Na wat zoekwerk kom ik tot de conclusie dat de meeste providers max 100Mb aanbieden. Die vallen allemaal al af.
Gevonden: stipte.nl, alleen 500 Mb internet kost 70 euro....

Gevonden: xs4all.nl, 60 euro voor 500Mb internet plus 5 euro voor vaste telefoon, 65 totaal, prima
Zoals het er nu naar uitziet heeft xs4all de beste papieren
//edit 2
kpn leek in eerste instantie ook niet verkeerd, 500Mb internet + telefoon = 62,50 maarrrrrr
Dit staat er bij: 500 Mb/s up- en downloaden + KPN Up 25GB
500Mb aanbieden en dan een download limiet van 25 Gig

[ Voor 25% gewijzigd door ocdaan op 09-12-2014 19:10 ]
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Je hebt niet heel goed gekeken op die site moet ik zeggen. Als je op de link klikt krijg je eerst de DSL Standaard pakketten te zien ja. Maar naast het tabje "standaard pakketten"staat een tabje Glasvezelpakketten.ocdaan schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 18:31:
Flink balen dit zeg. Wisper was/is echt een super goede provider.
Ik heb ook de email gehad en ze geven de volgende link: www.vodafone.nl/thuis/wisperactie
Als ik daar naar toe ga krijg ik 3 aanbiedingen te zien (alle drie 3-in-1 paketten)
Alles-in-1 20Mb, 40Mb en 80Mb...
Mijn huidige abbo is 600/600 zonder tv maar met telefoon.
Ik moest even 3x denken en op m'n hoofd krabben... doen ze me nu echt een aanbieding om van 600Mb over te stappen op 20, 40 of 80Mb?
Ze hebben niet eens de moete genomen om een vergelijkbaar pakket aan te bieden.
Toen ik vervolgens een postcode check deed gaven ze aan dat ik max 100Mb kan krijgen.
De heren van vodafone dachten, we kopen wisper op, klanten toevoegen aan ons eigen bestand en lekker cashen... Mij niet gezien in ieder geval.
Wie heeft er tips over andere providers? Ik ga zelf ook wel op zoek natuurlijk maar tips zijn altijd welkom.
Dus een Postcodecheck was nog niet meteen nodig.
En als je daar dan bent en je ziet de alles-in-1 pakketten dan scrol je naar beneden en zie je "Ik wil zelf mijn pakket samenstellen".
Dan kan je kiezen voor alleen Internet.En dan zie je dat max 100 Mbit leverbaar is voor, naar ik aanneem, 42,50 per maand.
Mocht 500 Mbit wel beschikbaar komen in de loop der tijd dan zal dat 50 euro per maand kosten. Dat zie je daar ook, maar het is grijs gemaakt omdat het niet leverbaar is.
Dus genoeg info te vinden. Of het de gewenste info is? Ik denk het niet als je nu bij Wisper zit.
Wisper stopt ermee
In het andere topic is inderdaad al wat meer info te vinden.
Bedankt voor de reply in ieder geval