Aangezien ik over deze provider hier geen topic kon vinden, dacht ik laat ik maar eens topic openen over deze provider.
Ikzelf zit nu sinds een dag bij Wisper.
Heb het 600/600 met TV pakket afgenomen.
Je hoeft bij wisper niet perse een triple play pakket af te sluiten.
Alhoewel de tel lijn niets extra zou kosten, heb ik er voor gekozen hem niet te pakken.
Ik bel immers toch nooit via een vaste lijn.
Bij wisper krijg je een Draytek Vigor 1000 in bruikleen.
Klik hier voor meer informatie over de Vigor 1000Vn.
De instelmogelijkheden moet ik nog naar kijken dus kan daar nog geen oordeel over geven.
Ik heb even de webinterface doorgebladerd, er zijn instellingen zat, wat wat doet moet ik nog uitvogelen.
Voor TV ben ik overgeleverd aan Multivisie TV
Ik heb via wisper een zogenaamde multibox ontvangen voor het ontvangen van de iptv signalen.
Het betreft de Entone Amulet 400 series.
De conectie mogelijkheden zijn zeker niet slecht, alleen jammer dat de box is dichtgetimmerd door Multivisie.
Zo heb ik al geprobeerd een USB HD aan de praat te krijgen voor opnames maar helaas werkt dat standaard niet.
Verder beschikt de box nog over 2 scart's (in-out); 2 usb2.0; 1 esata; 1 optical out; 1 hdmi out en coax aansluiting.
De zenders zijn nog ietswat beperkt.
Je krijgt in de basis 37 tv zenders waarvan 21 HD (1080i)
Het beeld is gewoon goed te noemen, over het algemeen zelfs beter als bij ziggo.
Had bij Ziggo namelijk sinds de overstap op hogere qam freq. op sommige zenders last van artifacts.
De zapsnelheid van de Entone zijn goed te noemen, al heb je bij de overschakeling soms wel een stilstaand frame. Het vervelende vind ik dat de zender/programma info ongeveer halverwege het beeld verschijnt, had het liever aan de onderkant van het scherm uitgelijnd gezien. (helaas ook niet instelbaar)
Ik heb de box via een Denon-avr op mijn tv aangesloten.
Helaas is daardoor wel een enorm volume verschil tussen Dolby kanalen en stereo kanalen.
Loop dus constant met het volume te kloten, misschien kan ik op de denon nog fine-tunen want op de box gaat dat dus ook niet.
Verder zit er op de box de volgende standaard apps:
Uitzending gemist (NL1,2,3 SBS NET5 Veronica) helaas geen RTL gemist.
Het gemist gedeelte voelt zeker niet HD aan ziet er wat grainy uit.
En een buienradar app. Tja je kent het wel.
De box kan mij betreft zeker nog wat updates/tweaks gebruiken.
Dan het internet.
Ik vind het tot nu toe zeer lastig om de snelheid te kunnen testen.
Heb het geprobeerd via bbned, maar krijg zeer uiteen lopende resultaten.
Verder alle speedtests geprobeerd maar dat werkt gewoon niet kom er niet verder mee dan 100-120 mbit.
Ik heb het gevoel dat er een soort delay in zit dat de snelheid ff op gang moet komen zeg maar, maar dan is de test alweer voorbij. Dus tips voor een goeie DL en UL tester zijn welkom.
Verder voelt het internet bij normaal surfen wel snel aan. Ook bij updates/downloads via web gaat het razend snel.
Nieuwsgroepen d'l gaat via newsleecher bij mij niet echt snel.
Ik gebruik 2 payservers en nog eventjes de ziggo server. (24 lijntjes)
Maar zodra de snelheid boven de 120/130 mbit uitkomt krijg ik de volgende melding in newsleecher:
Pausing NewsLeecher Temporarily Message
Waiting for download queue catch-up, as articles are being downloaded faster than they can be written to disk.
Dus dat werkt ook niet echt, als ik de lijntjes verminder zeg naar een stuk of 12/14 dan gaat mijn snelheid nog iets omhoog naar de 150/160 ongeveer.
Maar dat ja dat vind ik eigenlijk ook maar een halve oplossing.
Je zou denken dat het systeem het wel bij zou moeten kunnen benen zo.
Heb het hier over een coreI7 2 ssd's raid 0 start schijven en 4 WD's in raid 10 voor d'l.
Heb ook NewsbinPro64 heel ff gebrobeerd die schiet soms over de 200mbit maar de snelheid fluctueerd heel erg in dit programma.
Dus mochten jullie hier nog tips voor hebben, graag.
Zo dit was mijn eerste dag ervaring met wisper.
Mochten jullie nog vragen, tips, opmerkingen of ervaringen willen delen doe dat.