WD Elements 2TB niet meer toegankelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 1.342 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds een klein jaar (ongeveer) een WD Elements 2TB externe harde schijf. Ik draai Windows XP op mijn laptop. De HD heeft altijd perfect gewerkt, tot voor kort ik de foutmelding kreeg 'E:/ is niet toegankelijk. Bestand of map is beschadigd en onleesbaar' wanneer ik de harde schijf wil openen. Ze wordt dus wel nog herkend wanneer ik ze aansluit aan mijn laptop, en verschijnt in My Computer. Echter als 'Lokaal station' ipv 'Western Digital'. Openen is niet mogelijk en de grootte is 0 bytes als je op eigenschappen klikt. Heb al wat opgezocht en ik wou deze vraag op de forums van WD posten maar daar zijn momenteel problemen bij het registreren. Ik zou heel graag de data dat hier op staan recoveren, en het feit dat de schijf nog herkend wordt in My Computer geeft mij hoop. Kan er iemand mij helpen?

Tia,

Jules

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:57
Welkom op GoT.
Wat heb je zelf al gevonden? Je bent vast niet de eerste met dit probleem, dus er moet genoeg informatie erover te vinden zijn.
Zie ook Thematopic: Datarecovery

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Heb je al de tools van WD zelf geprobeerd? Misschien kunnen die wat meer licht schijnen op je probleem.

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:17
Haal eerst dat ding uit de behuizing en sluit hem via sata aan.

Verwijderd

Het is wat je doet is de SMART gegevens veilig stellen, die kunnen veranderen als je met andere zaken gaat prutsen. Tweede stap is een ruwe kopie/backup maken, derde stap is actief recoveren.

Dit alles staat ook in het genoemde Thematopic: Datarecovery topic dus lees dat eerst door, heb je daarna nog vragen voel je dan vrij in het genoemde topic te posten.

Dit topic is gesloten.