Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor school voor ong 400-500 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ben op zoek naar een laptop voor mijn zoon (13).
Ik hoop natuurlijk dat hij hem voornamelijk voor school gaat gebruiken, maar hij zal er ook wel spelletjes op gaan doen. Dat stelt nu nog niet zo veel voor (denk Spore, Minecraft), maar in de toekomst zal hij waarschijnlijk wel meer gaan gamen. Hoewel ik dan liever een goeie desktop voor het hele gezin koop. Dus, voorlopig alleen office toepassingen.
Budget is 400-500 euro.
Het is de bedoeling dat hij hem thuis laat.
Ik heb geen voorkeur voor een merk. Vond de volgende twee:
- Toshiba Satellite c670
http://www.4launch.nl/sho...-12q-17-3---e-450--500gb/
- HP Pavilion g6
http://www.bol.com/nl/p/h...5/#product_specifications
Welke van deze twee zou je aanraden en zijn er misschien nog beter geschikte laptops?

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

Dit topic heeft exacte dezelfde insteek als de jouwe en is derhalve vast nuttig:

Laptop advies gevraagd.. beschikbaar budget € 500

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel, dat was idd heel leerzaam. Toch nog een vraagje: in die topic worden 3 Asussen genoemd
- K53 met AMD A4, 4gb en 320gb hd (399 EUR)
- K53 met AMD A6, 4gb en 500gb hd (520 EUR)
- K55 met i5, 8gb en 500gb hd (550 EUR)
Claire zegt de K53 te gaan kopen, maar ik weet niet welke. Als ik de 2 laatste vergelijk met de HP bij Bol.com (i5, 4gb en 500gb hd voor 500 EUR) dan lijkt die HP er wel goed uit te komen, maar jij maakte ook een opmerking liever geen HP in die budgetklasse.
Als jij deze 4 vergelijkt, zou je dan gaan voor de goedkoopste k53, of 100 euro extra betalen voor een snellere processor en grotere schijf? Of is HP een stuk minder dan asus?

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

Claire heeft de K53 van 399 EUR aangeschaft.

Dit raad ik jou ook aan. Waarom? Omdat het in principe van tijdelijke aard is omdat je aangeeft tegen de tijd dat hij ouder is een desktop te willen kopen voor het hele gezin (en gelijk heb je). Het lijkt mij dat je dan een laptop wilt hebben met de ideale prijs/prestatieverhouding. Maar toch wel zo goedkoop mogelijk, want het is er om de tijd uit te zingen tot vanuit het gezin de wens komt om een krachtigere PC te hebben. Toch? Als dit niet klopt, en je wilt de laptop uiteindelijk toch langer gebruiken, neem dan de K55 met i5 model en 8GB RAM. (voor iets boven je budget)

Qua gameperformance maken alle laptops weinig verschil. Allen hebben ze in principe een uiterst magere videokaart. Alleen de CPU kracht verschilt behoorlijk, maar laat dat nou net het onderdeel zijn waar je weinig van nodig hebt om office en internettoepassingen soepel te laten draaien.

De K53 is een solide laptop (dit weet ik uit persoonlijke ervaring), de HP's, zeker in het budgetsegment zijn dat écht minder. Ga eens voelen in de mediamarkt om te begrijpen wat ik bedoel.

[ Voor 6% gewijzigd door Omni op 11-09-2012 21:33 ]

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.