Toon posts:

Word bestand terug halen, geen unsaved of previous version!

Pagina: 1
Acties:

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:26
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb gister een hoorcollege helemaal uitgewerkt. Vandaag wilde ik het bestand weer openen, maar tot mijn verbazing opende ik enkel de oude versie. In die versie stond alles van gister nog niet. Ik dus lichtelijk in paniek...

Nu heb ik gezocht naar unsaved documenten, maar in die map staat helemaal niks. Ook zijn er geen previous versions van het bestand te vinden.

Kan iemand mij vertellen of ik dit nog terug kan halen en zo ja HOE?

Mijn dank zal extreem groot zijn ;)

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Als je het niet opslaat raakt er wel eens wat kwijt.. Toevallig nee geantwoord bij het afsluiten? PC verkeerd afgesloten? How to recover a lost file in Word 2007 or in Word 2003

Voor recovery met behulp van verwijderde bestanden is het waarschijnlijk te laat nu je doorgegaan bent met werken. In principe is gelijk stroom eraf en booten vanaf een andere schijf het handigst voor recovery.

Welke versie van Word/document gaat het om?

offtopic:
Hoorcolleges in Word? :?

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• Freakster86
Ik dacht echt dat ik het had opgeslagen door bovenin op dat bestand icoontje te drukken. De PC heb ik in de tussentijd niet afgesloten, enkel in hibernate.

Gebruik office 2010 en ik heb alle opties geprobeerd, maar ik kan niks vinden. Er staat helemaal niks in unsaved documents. Dat is toch vreemd? Als ik het niet had opgeslagen had het daar in moeten staan. Ook dat het bestand dat ik heb aangepast geen eerdere versies heeft vind ik raar.

off topic:
Ik maak aantekeningen op de laptop. Blind typen en luisteren is veel fijner dan langzaam schrijven en de helft meekrijgen ;)

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Nee, als je het niet opslaat en je sluit Word af dan staat het (uiteraard?) niet meer op je computer.

Via de vele recovery tooltjes kun je proberen om een onopgeslagen Word-document terug te halen, maar eerlijk gezegd geef ik je weinig kans. Je hebt lopen werken in een bestaand bestand, dus misschien dat je met het zoeken op het eerste gedeelte van de bestandsnaam wat kunt vinden. De tijdelijke bestanden zijn overigens wel een .tmp en niet een .doc(x).

Maar zoals gezegd, ik geef je niet heel veel kans. Meer kans heb je om een van je medestudenten te vragen, waarschijnlijk ook nog eens sneller.

• Freakster86
Dat heb ik dus blijkbaar gedaan (niet opgeslagen en afgesloten :@ ) .tmp bestand kan ik ook niet vinden met de datum van gister. Zal inderdaad anders een medestudent moeten vragen om zijn/haar notities.

Enig idee welk recovery tooltje ik hier het beste voor kan gebruiken? Wil 't toch graag even proberen. Wie weet...

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:59

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ik vrees wel dat door het zoeken, hibernaten, draaien van Word opnieuw en het browsen op internet de kans op het recoveren significant kleiner wordt.

• Freakster86
Ja, ik heb me er al deels bij neergelegd. Domme fout die ik geen 2x maak (hopelijk ;) )
Toch zou ik het met zo'n tooltje willen proberen :)

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

3dfx

Diverse PC-spulletjes te koop

Freakster86 schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 19:13:
Ja, ik heb me er al deels bij neergelegd. Domme fout die ik geen 2x maak (hopelijk ;) )
Toch zou ik het met zo'n tooltje willen proberen :)
Met de nadruk op proberen, want zoals boven ook al gemeld, hoe meer je ondertussen doet met de pc, hoe kleiner de kans dat je wat terug vindt helaas...

Anyway, leef je uit en veel succes!
Thematopic: Datarecovery
http://www.dposoft.net/word.html

Te koop

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:38

Umbrah

The Incredible MapMan

Niet toevallig vanuit een of andere applicatie die naar temp schrijft geopend en daar ook opgeslagen? Doe dit eens:

Start
%temp%

Staat hij daar tussen toevallig? Ik heb zo vaak daaruit documenten getrokken omdat m'n pa in Firefox/Thunderbird op "open" had gedrukt toen de browser/emailer vroeg: wat wilt u doen! Hij enthousiast kloppen, CTRL+S, en de volgende dag struint hij door documenten/wat dan ook en is dat bestand er niet (vroeger schreeuwde hij nog wel eens: waarom is het bestand in de email zelf niet bijgewerkt? Gelukkig niet meer nu).

• Freakster86
dposoft programma heeft niet het aangepaste bestand kunnen vinden.. helaas, maar was te verwachten.

Temp bestanden had ik al doorgezocht, maar ook daar niks te vinden. Ik snap werkelijk niet hoe ik dit heb kunnen doen, maar ik denk dat ik me er maar bij neer moet leggen. Kan gebeuren jammer genoeg. Leren we weer van ;)

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heb je ook al gekeken in: C:\Documents and Settings\%username%\Application Data\Microsoft\Word (standaard auto-recovery directory, zie word>options>file locations voor het juiste pad)

• Freakster86
Ja, heb denk ik alle opties die er te vinden zijn geprobeerd. Helaas geen geluk. MS zelf zei dat het hoogst waarschijnlijk allemaal weg is. Autosave op 3 minuten gezet en als ik klaar ben zelf ook nog opslaan.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee