Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lease auto bestellen! maar welke?

Pagina: 1
Acties:

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:10

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Topicstarter
Hier komt het zoveelste topic over welke auto iemand nu moet nemen.

Ik zal het simpel houden:

budget: 820 euro (incl brandstof) (voor benzine is de toeslag ongeveer 350 a 400 euro per maand voor diesel ronde de 250 a 300 euro per maand).
ik houd dus 470 euro over om te leasen voor benzine auto's en 570euro voor dieseltjes.
Er is een redelijke kans aanwezig dat de auto pas na 1 januari 2013 wordt geleverd. dus ook na 2013: 14% bijtelling graag, 20% is wel te bespreken.

eisen aan de auto:
Liefst station (hatchback mag ook).
trekauto (minimaal 750 liefst meer).
airco, cruisecontrol. in hoogte verstelbare stoel en stuur,
schakelbak!
comfortable voor lange afstanden.
auto's die ik ben tegengekomen:

ford focus wagon: prima auto alleen mag de 14% versie maar 300kilo trekken.

renault megane wagon: voldoet aan mijn eisen maar vanaf 1 januari 20% bijtelling waardoor die een stuk duurder wordt.

Opel Astra: prima maar helaas 20%.

zijn er nog meer ideeen en suggesties waar ik vergeten ben naar te kijken.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Zonder als een wilde in de specs te duiken voor je, dat kan je immers prima zelf: Een Skoda Fabia?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Budget is €820,- P/M. Maar wat is je leasetermijn en kilometrage?

Als je zelf een beetje marktconform wil shoppen: Direct Lease heeft redelijke (markt conforme) prijzen om te vergelijken.

En een P.S. : Als je baas wil dat je kilometers gaat maken dan wil dat niet zeggen dat JIJ een diesel moet nemen vanwege,,,,, zo toch: leasebedrag omhoog

Ik rijd overigens ~60K/J zakelijk + Privé op benzine ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Will_M op 11-09-2012 06:59 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik neem aan dat je bekend bent met de site van Leaseplan Direct? Kun je vrij simpel zoeken tussen alle auto's met verschillende bijtel-percentages, kilometrages en looptijd e.d.. Lease-prijs is natuurlijk slechts indicatief....

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Verwijderd

Looptijd + km is inderdaad een belangrijk gegeven. Ook zal er na 1/1/2013 weinig in 14% overblijven. Al helemaal als je iets wilt kunnen trekken. Denk dat een Megane een goede kandidaat voor je is.
En een P.S. : Als je baas wil dat je kilometers gaat maken dan wil dat niet zeggen dat JIJ een diesel moet nemen vanwege,,,,, zo toch: leasebedrag omhoog
Bij veel bedrijven werkt dit echter wel zo. Als het voor het bedrijf veel voordeliger is als je diesel gaat rijden dan zullen ze dit toch echt verplichten. Vaak staat er in de overeenkomst dat boven de x-duizend km per jaar diesel gereden moet worden.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2012 09:50 ]

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

AtleX schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 06:14:
Zonder als een wilde in de specs te duiken voor je, dat kan je immers prima zelf: Een Skoda Fabia?
Skoda is ook het eerste dat in mij opkomt voor die prijs. Populaire auto in dat segment.

• AzzKickah
  • Laatst online: 19-11 10:12

AzzKickah

06-CENSORED

Honda Insight 1.3 Executive € 330,- p/m, 14% bijtelling, max 20.000km per jaar.

Dat is wat ik zo gauw ff op uit kwam op LeaseplanDirect. Weet alleen zo niet wat dat apparaat mag trekken.

• pandinus
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-11 09:45
Kijk anders ook even op de bijtellingschecker van autoweek, kan je zien welke auto's ook per 1 januari 2013 nog in de 14%/20% bijtellingscategorie vallen. http://www.autoweek.nl/bijtelling.php

Overigens kan met de (ook in 2013 14%) Focus Wagon 1.6d naar mijn weten gewoon 1500kg getrokken worden, maar dit zou je even moeten navragen bij de dealer (deze nieuwe motorisering staat nog niet in de brochures)

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:37
AzzKickah schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 10:05:
Honda Insight 1.3 Executive € 330,- p/m, 14% bijtelling, max 20.000km per jaar.

Dat is wat ik zo gauw ff op uit kwam op LeaseplanDirect. Weet alleen zo niet wat dat apparaat mag trekken.
Die mogen niets trekken, de trekhaak die je er soms op ziet is alleen om een fietsendrager op te monteren. Plus het is een automaat, ik heb er een jaar eentje gehad... doodsaaie auto om mee te rijden. Doet zn ding prima, maar als je accelereert heb je elke keer die eentonige brom van de motor vanwege de CVT automaat.

TS, ik zou voor een Focus gaan, een van de best sturende auto's in dat segment. Hoe vaak rij je met een aanhanger dat die 750kg echt belangrijk is?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Pssssst:

Keuze leaseauto

Xbox Live ID:Notna8310

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Misschien kan je eens vragen of de leasemaatschappij waar je de auto gaat leasen nieuwe auto's van voor 1-1-2013 op kenteken heeft staan of gaat zetten? Je kan dan niet alles zelf uitkiezen (uitvoering en opties), maar hebt wel wat meer keus uit 14% auto's.

[ Voor 6% gewijzigd door Tjaps op 11-09-2012 11:56 ]

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-11 17:07
Ik heb geen harde feiten, maar ik vermoed dat er nauwelijks goede trekauto's zullen zijn in het 14% segment. Aangezien deze flink geknepen zijn om aan de uitstootregeltjes te voldoen.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:35
AtleX schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 06:14:
Houd er dan wel rekening mee dat een Skoda Fabia echt enorm veel kleiner uitvalt dan een Ford Focus of Open Astra. Het is eigenlijk alleen in naam een station.

• Bosmonster
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

Rukapul schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 12:16:
[...]

Houd er dan wel rekening mee dat een Skoda Fabia echt enorm veel kleiner uitvalt dan een Ford Focus of Open Astra. Het is eigenlijk alleen in naam een station.
Hij wil een station, geen cabrio. :+

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:37
Wat is er mis met een station cabrio :P dan rij je tenminste iets unieks :+

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-11 12:17

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Waarom wordt de Fabia aangeraden en niet de Seat Ibiza ST? Dezelfde auto, maar dan minder lelijk :+

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Pagina: 1