Hier komt het zoveelste topic over welke auto iemand nu moet nemen.
Ik zal het simpel houden:
budget: 820 euro (incl brandstof) (voor benzine is de toeslag ongeveer 350 a 400 euro per maand voor diesel ronde de 250 a 300 euro per maand).
ik houd dus 470 euro over om te leasen voor benzine auto's en 570euro voor dieseltjes.
Er is een redelijke kans aanwezig dat de auto pas na 1 januari 2013 wordt geleverd. dus ook na 2013: 14% bijtelling graag, 20% is wel te bespreken.
eisen aan de auto:
Liefst station (hatchback mag ook).
trekauto (minimaal 750 liefst meer).
airco, cruisecontrol. in hoogte verstelbare stoel en stuur,
schakelbak!
comfortable voor lange afstanden.
auto's die ik ben tegengekomen:
ford focus wagon: prima auto alleen mag de 14% versie maar 300kilo trekken.
renault megane wagon: voldoet aan mijn eisen maar vanaf 1 januari 20% bijtelling waardoor die een stuk duurder wordt.
Opel Astra: prima maar helaas 20%.
zijn er nog meer ideeen en suggesties waar ik vergeten ben naar te kijken.
Ik zal het simpel houden:
budget: 820 euro (incl brandstof) (voor benzine is de toeslag ongeveer 350 a 400 euro per maand voor diesel ronde de 250 a 300 euro per maand).
ik houd dus 470 euro over om te leasen voor benzine auto's en 570euro voor dieseltjes.
Er is een redelijke kans aanwezig dat de auto pas na 1 januari 2013 wordt geleverd. dus ook na 2013: 14% bijtelling graag, 20% is wel te bespreken.
eisen aan de auto:
Liefst station (hatchback mag ook).
trekauto (minimaal 750 liefst meer).
airco, cruisecontrol. in hoogte verstelbare stoel en stuur,
schakelbak!
comfortable voor lange afstanden.
auto's die ik ben tegengekomen:
ford focus wagon: prima auto alleen mag de 14% versie maar 300kilo trekken.
renault megane wagon: voldoet aan mijn eisen maar vanaf 1 januari 20% bijtelling waardoor die een stuk duurder wordt.
Opel Astra: prima maar helaas 20%.
zijn er nog meer ideeen en suggesties waar ik vergeten ben naar te kijken.
9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber