Toon posts:

Video bewerkings PC samenstellen

Pagina: 1
Acties:
  • 376 views

Verwijderd

Topicstarter
CPUs Koelers
Cooler Master Hyper 612S
1 x € 42,99*
Grafische kaarten ATI/AMD PCIe
ASUS HD7850-DC2-2GD5-V2
DVI, HDMI, 2x Mini-DP, CrossFireX 1 x € 217,90*
Software OEM Besturingssystemen
Microsoft Windows 7 Home Premium 64-Bit NL
OEM, Incl. ServicePack 1 1 x € 79,90*
CPUs Socket 1155
Intel® Core™ i7-3770K
FC-LGA4, "Ivy Bridge" 1 x € 309,-*
Monitoren
Iiyama E2409HDS-B1
VGA, DVI-D (HDCP), HDMI, Sound, Zwart 1 x € 159,90*
Voedingen
OCZ Fatal1ty 750W
4x PCIe, Kabel-Management, Zwart/Rood 1 x € 98,90*
Behuizingen Midi Tower
CM Storm Enforcer
Window-Kit, USB 3.0, Zwart 1 x € 84,90*
Geluid
ASUS Xonar DX/XD
Low Profile 1 x € 69,90*
Solid State Drive 2,5 inch SATA
Sandisk SDSSDX-120G-G25
SATA 600, Extreme SSD, MLC 1 x € 109,90*
DVD-drives Serial-ATA
Geen Optische Drive
1 x € 0,-*
Moederborden Socket 1155
ASUS P8Z77-V DELUXE
RAID, Gb-LAN, WLAN, Sound, ATX 1 x € 239,90*
Geheugen DDR3-1600
Corsair 32 GB DDR3-1600 Quad-Kit
CMZ32GX3M4X1600C10, Vengeance, XMP 1 x € 224,90*

Ik heb niet geen ervaring met het samenstellen van een PC maar ik heb een krachtige computer nodig waarmee ik zonder problemen aan videobestanden kan bewerken. De PC moet in staat zijn om full hd videomateriaal te kunnen bewerken in zowel Adobe Premiere als After Effects Is dit wat? Kunnen deze onderdelen wel met elkaar?

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik neem aan dat je dit vanaf een website hebt gekopieerd? Het is niet erg duidelijk. Het is trouwens beter om de pc bij een webshop te kopen en daar te laten assembleren. Zo kun je de pc helemaal naar jouw wens afstellen en het is meestal een stuk goedkoper dan samenstellen met zo'n builder op een computer site.

Ryzen 3600 - GTX1060

• michaelscott
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-11-2025
moederbord van 240 euro?!
ik zou de geluidskaart laten vallen, of je moet wel een hele erge audiofiel zijn...
verder zou ik de ssd in een crucial m4 of samsung 830 veranderen, beter, betrouwbaarder en waarschijnlijk nnog goedkoper ook! ;)

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:45

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

En waarop wil je de HD films opslaan? Op een SSD schijfje van 120 gieg? Volgens mij mist er nog een 2TB harde schijf. Ook mis ik nog een DVD of Blue-ray brander. Ik neem aan dat je de films op een TV wilt terugzien? Of ga je alles streamen?

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Verwijderd

nVidia Cuda voor Adobe Premiere Pro CS5

Lees en besef dat je een NVidia graka wilt voor het werken met Premiere!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-05 18:44
Ga je uberhaupt overclocken? Zo nee, neem dan geen 3770K maar een normale 3770 en zeker niet zo'n duur moederbord. Zoals hierboven genoemd heeft een NVidia videokaart veel meer nut. Verder lijkt mij 32GB geheugen nogal overkill, 16GB is voor zowat alle toepassingen al redelijk ruim bemeten.
Tenslotte, een 750 Watt voeding is voor een single GPU setup enorme overkill.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2012 @ 22:34:
nVidia Cuda voor Adobe Premiere Pro CS5

Lees en besef dat je een NVidia graka wilt voor het werken met Premiere!
Dit!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle tips, hier heb ik echt wat aan! Het was ook een globale opzet. Heb het gekopieerd van de website van alternate (iemand ervaring?). Ik weet dus niks van moederborden, hoorde alleen dat die z77 moederborden goed waren. Welke raden jullie dan aan? En het lijkt me duidelijk dat ik dus een nVidia kaart nodig heb. Welke raden jullie aan?
Ik heb nog een via usb 3.0 aansluitebare blu-ray lezer/schrijven dus die had ik niet nodig.
De computer waar ik nu op werk heeft 12 gb werkgeheugen en wilt bij complexe 3D of After Effects projecten nog wel een ''out of memory'' raken. Kan de snelheid van het werkgeheugen daar ook invloed op hebben?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Ja, After Effects kan flink aan je geheugen slurpen. Als jij met dergelijke projecten werkt kan meer geheugen in ieder geval geen kwaad. Als je het niet gebruikt is het wel zonde natuurlijk.

Beetje captain Obvious wat ik zeg, maar je zal het er vandaag mee moeten doen ;(

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2012 01:07 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 00:49:
En het lijkt me duidelijk dat ik dus een nVidia kaart nodig heb. Welke raden jullie aan?
Dat hangt ervan af waar je je graka nog meer voor wilt gebruiken. Zoek gewoon naar framerates in games die je wilt spelen en check de performance van de gevonden kaart in het CUDA topic (volg de linkjes die in het topic staan).
De computer waar ik nu op werk heeft 12 gb werkgeheugen en wilt bij complexe 3D of After Effects projecten nog wel een ''out of memory'' raken. Kan de snelheid van het werkgeheugen daar ook invloed op hebben?
Snelheid is totaal ondergeschikt aan hoeveelheid. Ik kocht vroeger altijd geheugen met extreem lage latencies en dergelijke, maar het effect daarvan is zeer marginaal. Het is veel beter om het geld dat je bespaart in meer geheugen te steken! Voor 160 euro heb je al 32 GB aan RAM :9~
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.