Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[vsftpd] FTP over TLS kan niet meer dan 82k uploaden

Pagina: 1
Acties:

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Ik heb een VSFTPd server op mijn CentOS server gezet, en sinds ik hier een RSA certificaat bij gebruik kan ik geen bestanden groter dan 82k meer uploaden.

Dit is echt heel vreemd. De FTP gaat supersnel, niets mis, alle kleine bestanden staan er meteen op, maar zodra een bestand op 82k (het lijkt altijd exact 81,952 bytes te zijn) staat, stopt de transfer opeens tot er een timeout optreed. Onveilige FTP servers hebben dit probleem niet.
quote: FTP client console
15:10:21 Command: STOR jquery-1.7.2.min.js
15:10:21 Response: 150 Ok to send data.
15:11:21 Error: Connection timed out
15:11:21 Error: File transfer failed after transferring 82 KB in 60 seconds
quote: /var/log/vsftpd.log
FTP command: Client "x.x.x.x", "STOR jquery-1.7.2.min.js"
FTP response: Client "x.x.x.x", "150 Ok to send data."
OK UPLOAD: Client "x.x.x.x", "jquery-1.7.2.min.js", 81952 bytes, 1.32Kbyte/sec
FTP response: Client "x.x.x.x", "226 File receive OK." // NIET okay, bestand is veel groter
// Terwijl ie hier dus allang klaar is blijft de upload in de client hangen tot er een timeout optreed.
Ik kan geen relevante info vinden op Google. In mijn vsftpd.conf staat niets in de trend van max_file_size oid. Het enige wat in de buurt van relevant kwam is het aanpassen van trans_chunk_size, hoewel deze variabele in de default config niet bestaat (!), maar het maakt voor het probleem geen verschil.
trans_chunk_size=4096
trans_chunk_size=8192
trans_chunk_size=9999

En uiteraard ben ik na iedere aanpassing niet vergeten om de daemon te restarten:
/etc/init.d/vsftpd restart

Mijn creativiteit is op. Wie heeft nog andere inzichten?

offtopic:
Een FTP server is toch serversoftware? Maar verder niet Windowserig. Ik weet niet zeker of dit topic correct geplaatst is. Ik hoop dat een mod deze anders wil verplaatsen.

[ Voor 8% gewijzigd door Sando op 10-09-2012 15:32 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Om te kijken of het aan VSFTPd ligt; probeer eens een andere deamon, ProFTPd bijvoorbeeld.