Recentelijk zijn we overgestapt van een Conceptronic CH3MNAS NAS naar een Synology 212j door de schijven van de oude nas in de nieuwe Synology te zetten en deze weer opnieuw een RAID te laten opbouwen. We dachten dat alle files er netjes af waren gehaald echter missen we nu toch een groot aantal fotos die blijkbaar wel op de NAS stonden maar niet tijdelijk waren verplaatst.
En ja ik weet het, het is heel erg stom...
De vraag is of/hoe ik nu de oude files kan terug halen. Ik begrijp dat zowel de CH3MNAS als de Synology gebruik maken van een EXT3 filesysteem.
Ik heb een andere compu tot mijn beschikking en kan daar Linux op draaien als nodig. Online heb ik ook wat tools gezien voor het recoveren van bestanden, maar ik vraag me af of het werkt als je de boel nogmaals hebt geformateerd.
De vraag is of/hoe ik nu de oude files kan terug halen. Ik begrijp dat zowel de CH3MNAS als de Synology gebruik maken van een EXT3 filesysteem.
Ik heb een andere compu tot mijn beschikking en kan daar Linux op draaien als nodig. Online heb ik ook wat tools gezien voor het recoveren van bestanden, maar ik vraag me af of het werkt als je de boel nogmaals hebt geformateerd.
[ Voor 10% gewijzigd door zw7 op 10-09-2012 08:46 ]