edit 3:
Het opladen is eindelijk klaar, de batterijen waar vreemd genoeg geen voltage op geschreven staat maar in plaats daarvan 2500 mAh (?), meten nu onbelast allemaal 1.44 Volt terwijl ze vóór opladen circa 0.8 Volt waren.
Dus het werkt maar ik heb er minder van geleerd als ik hoopte, zo zijn veel vragen nog open gebleven door gebrek aan belangstelling dus het zal zoeken worden op internet.
Samenvattend :
Adapter MW701 :
12V - 1000 mA - 12VA max
Varta batterij-oplader 57076 :
Input : 10 - 16V DC 7W
Output : 1.6V DC 1.3A x 2 (AA cell) en 1.6V DC 0.48A x 2 (AAA cell)
De adapter kan dus - afhankelijk van de vraag - maximaal 1A leveren terwijl de Varta dus
minimaal 7W/10V = 0.7A = 700 mA nodig heeft of 7W/12V = 583 mA of 7W/16V = 438 mA
Had ik een adapter gehad van 12V-36VA oftewel 12V-3A dan had ik die er evengoed op aan kunnen sluiten.
Een adapter lager dan 10V en met minder stroomleverantie als 700 mA bij die inputvoltage had niet gewerkt terwijl een adapter boven de 16V waarschijnlijk de Varta had opgeblazen.
Als dit niet klopt graag een reactie
De output begrijp ik niet helemaal, zo kunnen er 4 batterijen tegelijk erin maar dat zoek ik nog uit.
edit 4 :
Dit is een leuke site over adapters als je meer wil weten :
http://www.popschoolmaastricht.nl/college_adapters.php
Helaas zit er minimaal één foutje in volgens mij, er staat namelijk :

Met dit symbooltje wordt de polariteit aangegeven, in dit geval is de plus aan de buitenkant van de plug aangesloten en de min aan de binnenkant.
Dit komt het meeste voor.
Nu heeft de door mij gebruikte adapter MW701

meerdere plugs en ook een polariteits-switch en door het opmeten van de 9-volt aansluiting, (de grote pool is altijd min)

wist ik dus vrijwel zeker dat die switch goed stond en dat betekent toch echt voor de andere plugs dat de min op de buitenkant zit, dus zo :

Dit is volgens mij de meest gangbare gebruikswijze hoewel het theoretisch dus mogelijk was geweest dat de Varta net andersom was gepolariseerd,
dit is namelijk niet terug te vinden zonder het apparaat te openen waarschijnlijk. 
(staat op de achterkant aangegeven zie ik nu met de min als zijnde buitenkant plug)

en dan had ik nu met een gebakken varta gezeten.
Ik heb er wel van geleerd in ieder geval en het heeft me zeker 10 euro bespaard als ik de originele adapter was gaan kopen, hopelijk hebben anderen er ook profijt van.
zie ook :
Wikipedia: Polarity symbols
[
Voor 44% gewijzigd door
kitao op 09-09-2012 03:59
. Reden: edit4 ]