Ik heb hier een Olivetti M15 Plus, uit 1987 volgens mij, zonder adapter. Nu dacht ik; Kan ik niet er zelf één fabriceren uit een standaard computer Molex voeding (450watt als dat ertoe doet)? De aansluiting op de laptop duid DC aan, dus direct op het stroomnetwerk aansluiten wordt 'm niet! Onderop zit nog een sticker met het serienummer, type en 17V / 2,5A. Dit is dus wat ik eigenlijk wil fabriceren uit een normale voeding.
Solderen doe ik al een tijdje, vooral printplaatjes. Maar op school heb ik dus geleerd dat I = U / R. Hier zou dus gelden dat R = 17 / 2,5. Klopt dit dat ik een totale weerstand van 6,8 Ohm nodig heb? Ik wil namelijk de laptop niet stuk maken en een vervangende adapter kon ik niet zo snel vinden.
Heb hier ook nog een hoop laptop adapters rondslingeren maar die zijn rated at 20V / 3A.
Advies, tips of ideeën zijn welkom!
Solderen doe ik al een tijdje, vooral printplaatjes. Maar op school heb ik dus geleerd dat I = U / R. Hier zou dus gelden dat R = 17 / 2,5. Klopt dit dat ik een totale weerstand van 6,8 Ohm nodig heb? Ik wil namelijk de laptop niet stuk maken en een vervangende adapter kon ik niet zo snel vinden.
Heb hier ook nog een hoop laptop adapters rondslingeren maar die zijn rated at 20V / 3A.
Advies, tips of ideeën zijn welkom!