Ik wil mijn werkgeheugen upgraden, maar ik heb geen idee welk geheugen geschikt is voor mijn laptop. De laptop is een Hasee, het type kan ik nergens vinden. Ik heb hem via school gekregen en ik heb geen boekjes etc. Het huidige werkgeheugen is een DDR2 van 1024 MB van het merk Goldenmars. De max bandwith is PC2-4300 (266 MHz). Het moederbord is een Hasee S20II. Er zitten 2 slots in. Moet ik een tweede erindoen om zo dualchannel te krijgen of kan ik een ander soort geheugen erindoen met een hogere snelheid? Op de pricewatch vind ik alleen maar PC2-4200. Is dat ook goed? Alvast bedankt.
Ga gewoon met je laptop naar een computer winkel toe en vraag voor je geheugen upgrade en laat ze het er ter plekke inzetten. Dan weet je of het werkt of niet. Een beetje winkel doet daar niet moeilijk over.
Commandline FTW
Bedankt voor de snelle reactie. Ik zal jouw advies volgen, maar ik dacht ik probeer het eerst hier, aangezien het in de winkel natuurlijk duurder is.
http://tweakers.net/price...oA8cWHpHGsKJVmk1JZHtDHGLw
Genoeg keus. De meeste antwoorden op je vragen kan je gewoon in de PMG FAQ vinden.
Genoeg keus. De meeste antwoorden op je vragen kan je gewoon in de PMG FAQ vinden.
Tja, je kan voor goedkoper geheugen gaan, maar wat als het niet werkt? Dan moet je het weer terug sturen en wie weet dat de winkel wat lastig doet. Betaal dan een paar euro meer bij een fysieke winkel, dan heb je zekerheid. Kijk overigens maar eens wat je betaald bij een fysieke winkel, en een webshop met verzendkosten. Verschilt het dan nog zo veel?k0ert schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 22:11:
Bedankt voor de snelle reactie. Ik zal jouw advies volgen, maar ik dacht ik probeer het eerst hier, aangezien het in de winkel natuurlijk duurder is.
Commandline FTW
Het spijt me, maar ik had inderdaad iets meer moeten opzoeken. Ik had gekeken bij de site van crucial, maar daar stond mijn merk niet bij. Bij cpu-z vond ik pc2-4300 en bij pricewatch pc2-4200, dus ik wist niet of dat hetzelfde was en wat mijn laptop maximaal aankan. Ik ga wel voor de zekerheid naar een winkel toe. Bedankt voor alle hulp.
Pagina: 1