Toon posts:

Game PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
allo tweakers

Sinds ik mijn 5 jaar oude laptop compleet uitkots, ben ik op zoek naar een nieuwe pc.
De eisen van deze pc Zijn: battlefield 3 op high/ultra kunnen draaien, geschikt zijn voor multitasking, denk aan downloaden, mailen, vids bewerken, muziek, etc.
Ook moet de pc de nieuwere games die uitkomen op high kunnen draaien.
Zelf had ik dit systeempje in elkaar geflanst: http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B491251%5D=1

Ik heb nog geen voeding alleen, heb een 800W nodig voor zover ik weet.

de max prijs is 700 euro.

De vraag is, voldoet dit systeem aan mijn eisen?

Verwijderd

Plaats die producten even via de pricewatch in een wenslijst en klik dan (onderaan de wenslijst) op genereer RML. Plaats vervolgens de code even in je OP, zodat mensen niet op een nieuwe link hoeven te klikken ;)

Ik zou je aanraden om voor de pricewatch: Intel Core i5 3450 Boxed te gaan en in ieder geval ook een pricewatch: Samsung 830 series 128GB als vervanger voor de HDD te nemen (evt de 256GB versie).

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst bedankt voor je snelle reply.

Wat is het verschil tussen de processoren?
Een ssd kaart is me te duur, ik hou het bij hdd.
Is mijn moederboard ook goed genoeg?

Verwijderd

Topicstarter
oh, en heb je nog suggesties voor een voeding?

• Namorian
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-05 09:44
Waarvoor hebb je een 800w voeding nodig?

Verwijderd

Sorry ik heb onvoldoende geduld om te wachten totdat de site van Azerty mij de gevraagde info voorschoteld. Geen idee waarom ie zo langzaam is. Zoek dat moederbord even op in http://tweakers.net/price...et-1155-moederborden.html en kijk bij de reviews. Ik heb zelf niet actief gezocht naar een socket 1155 mobo en weet dus niet hoe die presteert.

Volgens http://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html is de nieuwe i5 3450 sneller dan de i5 2500k, maar de 3450 is niet overclockbaar. Wil je graag overclocken of gebruik je hem op de stock snelheid?

Verder zou ik absoluut voor een SSD gaan en er later eventueel een HDD bijkopen voor storage. Ik heb recent mijn oude computer geupgrade met een SSD en het is alsof het een gloednieuwe machine is; de beste upgrade die ik in 15 jaar heb gedaan.

Edit: zie Nieuwe PSU: welk vermogen is efficient? voor een goede discussie over voedingen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2012 16:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bij de videokaart staat onderaan, aanbevolen voeding 700 wat...

@mig29, ik ga niet overclocken, ik wil gewoon zeker weten dat ik met deze custom build pc een hele poos uit de voeten kan, en dat ik bf3 en andere games op max settings kan spelen zoals ik eerder zei.

Ssd is me helaas echt te duur, ik zal later als mijn budget het toelaat hier verder naar kijken.

Ik ga even naar een moederbord en voeding kijken, bedankt voor julli reacties!

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens, weet je zeker dat mijn video kaart bf3 op max aankan?
Misschien zelfs een downgrade mogelijk?

• Zarrack
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-04-2023
Op welke resolutie speel je, want op full HD gaat een hd7850 niet alles op ultra draaien. Verder heb je absoluut geen 800W voeding nodig, 1 kaart kan je waarschijnlijk met een goede 550/600 W voeding makkelijk draaiende houden.
Pagina: 1