Hallo Mede-tweakers,
Ik heb toch weer eens jullie advies nodig
Momenteel ben ik in het bezit van een D-link DIR-855 router.
Deze werkte altijd goed, totdat ik vorige week tegen een vervelend probleem aanliep.
Mijn TV in de woonkamer, een LG 47LE7300, zit via een LAN kabel aangesloten op de D-link.
Dat gaat al meer dan een jaar goed zonder problemen.
Echter ging vorige week mijn TV spontaan uit en daarna weer aan
Vanalles geprobeerd, maar het probleem blijf.
Goed er zit nog garantie op de TV en dus maar LG gebeld.
Die stuurden een monteur langs, die het moederbord van de TV heeft vervangen.
Maar bij het aanzetten van de TV gebeurde weer hetzelfde, hij viel weer uit en sprong daarna weer aan.
Na wat nagekeken te hebben vroeg de monteur wat voor merk router ik had, ik zei een D-link.
Toen wist de beste man genoeg, het ligt aan de router.........
Ik vond het een vreemd verhaal, maar na de LAN kabel te hebben verwijderd was het probleem weg.
Zodra de kabel er weer in gaat, valt de TV weer uit.
Het ligt dus echt aan de D-link.
Nu vertelde de monteur dat dit een bekend probleem is i.c.m. D-link routers en dat er niets aan te doen is.
Op de vraag waarom het dan meer dan 1 jaar wel goed gewerkt had, had hij geen antwoord..........
Na zelf nog wat getest te hebben, door middel van een LAN kabel rechtstreeks naar het Ziggo Ubee modem/router aan te sluiten, merkte ik dat er dan geen probleem was, het ligt dus voor 100% zeker aan de D-link.
Nu ik ook voor de slaapkamer een nieuwe TV heb gekocht, die ook over een LAN aansluiting beschikt, wil ik toch voor een nieuwe router gaan.
Daar het voor de nieuwe TV, een Sony, ook bekend is dat die problemen kunnen hebben i.cm. een D-link router.
Daar ik, voor thuisgebruik, een redelijk uitgebreid netwerk heb, zoek ik dus een goede betrouwbare router, die ook een goed WiFi bereik heeft en een goede Wifi doorvoer snelheid heeft.
Ook moet het Gast netwerk gescheiden zijn van de andere netwerken (dat men niet in elkaars computers/bestanden kan).
Tevens ben ik iemand die als die het doet, het dan ook in 1 keer goed doen, zodat het weer de nodige jaren mee kan.
Mijn aansluitingen op de router zien er als volgt uit:
* LAN poort 1 - LAN kabel naar boven - wanddoos - switch - PC's
* LAN poort 2 - Powerline 1 - powerline 2 - switch - TV 1 + mediaspeler 1 + Essent hub / Powerline 3 - switch - TV 2 + mediaspeler 2
* LAN poort 3 - Synology NAS
* LAN poort 4 - LAN kabel - netwerkprinter
* Draadloos 2,4GHz - telefoon, tablet, laptop, enz.
* Draadloos 5 GHz - Laptop, enz.
* Draadloos 2,4GHz GAST (Voor de winkel beneden) - meerdere laptops, draadloze netwerkprinter.
De volgende vereisten heb ik dan ook echt nodig en mogen dus absoluut niet ontbreken:
* Minimaal 4 LAN poorten
* Draadloos 2,4GHz
* Draadloos 5 GHz
* Gast netwerk (liefst op beide frequenties, maar minimaal op de 2,4GHz)
* LAN 1GB/ps
* Snelle WiFi snelheid
* Port forwarding
Nu is mijn oog gevallen op een van deze twee routers:
- pricewatch: Asus RT-AC66U
- pricewatch: Netgear R6300
Deze zijn naar mijn mening de snelste (wifi) routers op dit moment.
Maar hoe zit het met het draadloze bereik van deze routers?
De router komt in het midden van het huis te hangen op de tweede (middelste) verdieping en moet dus de beneden, tweede en derde verdieping en tuin van WiFi voorzien.
Mijn D-link heeft hier nooit moeite mee gehad, maar hoe zit het met bovenstaande routers?
Ook als iemand nog een betere suggestie heeft, dan hoor ik dat heel graag
Ik hoor graag eens jullie mening
Ik heb toch weer eens jullie advies nodig
Momenteel ben ik in het bezit van een D-link DIR-855 router.
Deze werkte altijd goed, totdat ik vorige week tegen een vervelend probleem aanliep.
Mijn TV in de woonkamer, een LG 47LE7300, zit via een LAN kabel aangesloten op de D-link.
Dat gaat al meer dan een jaar goed zonder problemen.
Echter ging vorige week mijn TV spontaan uit en daarna weer aan
Vanalles geprobeerd, maar het probleem blijf.
Goed er zit nog garantie op de TV en dus maar LG gebeld.
Die stuurden een monteur langs, die het moederbord van de TV heeft vervangen.
Maar bij het aanzetten van de TV gebeurde weer hetzelfde, hij viel weer uit en sprong daarna weer aan.
Na wat nagekeken te hebben vroeg de monteur wat voor merk router ik had, ik zei een D-link.
Toen wist de beste man genoeg, het ligt aan de router.........
Ik vond het een vreemd verhaal, maar na de LAN kabel te hebben verwijderd was het probleem weg.
Zodra de kabel er weer in gaat, valt de TV weer uit.
Het ligt dus echt aan de D-link.
Nu vertelde de monteur dat dit een bekend probleem is i.c.m. D-link routers en dat er niets aan te doen is.
Op de vraag waarom het dan meer dan 1 jaar wel goed gewerkt had, had hij geen antwoord..........
Na zelf nog wat getest te hebben, door middel van een LAN kabel rechtstreeks naar het Ziggo Ubee modem/router aan te sluiten, merkte ik dat er dan geen probleem was, het ligt dus voor 100% zeker aan de D-link.
Nu ik ook voor de slaapkamer een nieuwe TV heb gekocht, die ook over een LAN aansluiting beschikt, wil ik toch voor een nieuwe router gaan.
Daar het voor de nieuwe TV, een Sony, ook bekend is dat die problemen kunnen hebben i.cm. een D-link router.
Daar ik, voor thuisgebruik, een redelijk uitgebreid netwerk heb, zoek ik dus een goede betrouwbare router, die ook een goed WiFi bereik heeft en een goede Wifi doorvoer snelheid heeft.
Ook moet het Gast netwerk gescheiden zijn van de andere netwerken (dat men niet in elkaars computers/bestanden kan).
Tevens ben ik iemand die als die het doet, het dan ook in 1 keer goed doen, zodat het weer de nodige jaren mee kan.
Mijn aansluitingen op de router zien er als volgt uit:
* LAN poort 1 - LAN kabel naar boven - wanddoos - switch - PC's
* LAN poort 2 - Powerline 1 - powerline 2 - switch - TV 1 + mediaspeler 1 + Essent hub / Powerline 3 - switch - TV 2 + mediaspeler 2
* LAN poort 3 - Synology NAS
* LAN poort 4 - LAN kabel - netwerkprinter
* Draadloos 2,4GHz - telefoon, tablet, laptop, enz.
* Draadloos 5 GHz - Laptop, enz.
* Draadloos 2,4GHz GAST (Voor de winkel beneden) - meerdere laptops, draadloze netwerkprinter.
De volgende vereisten heb ik dan ook echt nodig en mogen dus absoluut niet ontbreken:
* Minimaal 4 LAN poorten
* Draadloos 2,4GHz
* Draadloos 5 GHz
* Gast netwerk (liefst op beide frequenties, maar minimaal op de 2,4GHz)
* LAN 1GB/ps
* Snelle WiFi snelheid
* Port forwarding
Nu is mijn oog gevallen op een van deze twee routers:
- pricewatch: Asus RT-AC66U
- pricewatch: Netgear R6300
Deze zijn naar mijn mening de snelste (wifi) routers op dit moment.
Maar hoe zit het met het draadloze bereik van deze routers?
De router komt in het midden van het huis te hangen op de tweede (middelste) verdieping en moet dus de beneden, tweede en derde verdieping en tuin van WiFi voorzien.
Mijn D-link heeft hier nooit moeite mee gehad, maar hoe zit het met bovenstaande routers?
Ook als iemand nog een betere suggestie heeft, dan hoor ik dat heel graag
Ik hoor graag eens jullie mening
Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)