Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-08 21:42
Hallo Mede-tweakers,

Ik heb toch weer eens jullie advies nodig :)

Momenteel ben ik in het bezit van een D-link DIR-855 router.
Deze werkte altijd goed, totdat ik vorige week tegen een vervelend probleem aanliep.

Mijn TV in de woonkamer, een LG 47LE7300, zit via een LAN kabel aangesloten op de D-link.
Dat gaat al meer dan een jaar goed zonder problemen.

Echter ging vorige week mijn TV spontaan uit en daarna weer aan :(
Vanalles geprobeerd, maar het probleem blijf.
Goed er zit nog garantie op de TV en dus maar LG gebeld.
Die stuurden een monteur langs, die het moederbord van de TV heeft vervangen.
Maar bij het aanzetten van de TV gebeurde weer hetzelfde, hij viel weer uit en sprong daarna weer aan.
Na wat nagekeken te hebben vroeg de monteur wat voor merk router ik had, ik zei een D-link.
Toen wist de beste man genoeg, het ligt aan de router.........
Ik vond het een vreemd verhaal, maar na de LAN kabel te hebben verwijderd was het probleem weg.
Zodra de kabel er weer in gaat, valt de TV weer uit.
Het ligt dus echt aan de D-link.
Nu vertelde de monteur dat dit een bekend probleem is i.c.m. D-link routers en dat er niets aan te doen is.
Op de vraag waarom het dan meer dan 1 jaar wel goed gewerkt had, had hij geen antwoord..........

Na zelf nog wat getest te hebben, door middel van een LAN kabel rechtstreeks naar het Ziggo Ubee modem/router aan te sluiten, merkte ik dat er dan geen probleem was, het ligt dus voor 100% zeker aan de D-link.

Nu ik ook voor de slaapkamer een nieuwe TV heb gekocht, die ook over een LAN aansluiting beschikt, wil ik toch voor een nieuwe router gaan.
Daar het voor de nieuwe TV, een Sony, ook bekend is dat die problemen kunnen hebben i.cm. een D-link router.

Daar ik, voor thuisgebruik, een redelijk uitgebreid netwerk heb, zoek ik dus een goede betrouwbare router, die ook een goed WiFi bereik heeft en een goede Wifi doorvoer snelheid heeft.
Ook moet het Gast netwerk gescheiden zijn van de andere netwerken (dat men niet in elkaars computers/bestanden kan).
Tevens ben ik iemand die als die het doet, het dan ook in 1 keer goed doen, zodat het weer de nodige jaren mee kan.

Mijn aansluitingen op de router zien er als volgt uit:

* LAN poort 1 - LAN kabel naar boven - wanddoos - switch - PC's
* LAN poort 2 - Powerline 1 - powerline 2 - switch - TV 1 + mediaspeler 1 + Essent hub / Powerline 3 - switch - TV 2 + mediaspeler 2
* LAN poort 3 - Synology NAS
* LAN poort 4 - LAN kabel - netwerkprinter

* Draadloos 2,4GHz - telefoon, tablet, laptop, enz.
* Draadloos 5 GHz - Laptop, enz.
* Draadloos 2,4GHz GAST (Voor de winkel beneden) - meerdere laptops, draadloze netwerkprinter.

De volgende vereisten heb ik dan ook echt nodig en mogen dus absoluut niet ontbreken:

* Minimaal 4 LAN poorten
* Draadloos 2,4GHz
* Draadloos 5 GHz
* Gast netwerk (liefst op beide frequenties, maar minimaal op de 2,4GHz)
* LAN 1GB/ps
* Snelle WiFi snelheid
* Port forwarding

Nu is mijn oog gevallen op een van deze twee routers:

- pricewatch: Asus RT-AC66U
- pricewatch: Netgear R6300

Deze zijn naar mijn mening de snelste (wifi) routers op dit moment.
Maar hoe zit het met het draadloze bereik van deze routers?
De router komt in het midden van het huis te hangen op de tweede (middelste) verdieping en moet dus de beneden, tweede en derde verdieping en tuin van WiFi voorzien.
Mijn D-link heeft hier nooit moeite mee gehad, maar hoe zit het met bovenstaande routers?

Ook als iemand nog een betere suggestie heeft, dan hoor ik dat heel graag :)

Ik hoor graag eens jullie mening :)

Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
Niemand die enige ervaring heeft met een van dze twee routers?

Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Dude, er zijn een miljard topics op dit forum over routers en keuzes maken. Wat voor speciale situatie heb je dat je uit die topics niks zinnigs kan halen?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou die ene nemen :Y

Maar die andere is ook niet verkeerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2012 05:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:04

alm

Als er geen switch tussen D-Link en TV zit, zet die er eens tussen en probeer nog eens, wellicht hoeft je op die manier je router niet eens te vervangen. Als er wel een switch tussen zit, maar een 1 Gbps switch, probeer dan eens een ander merk switch of een 100 Mbps switch. Als de TV geen 1 Gbps connectie heeft dan maakt dan niet uit voor de snelheid en is wellicht ook nog eens meer compatible.

[ Voor 23% gewijzigd door alm op 09-09-2012 06:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:04

alm

Verwijderd schreef op zondag 09 september 2012 @ 06:34:
[...]

Wat begrijp jij niet aan de eerdere zin?? :+
"Zit er misschien nog een switch tussen de router en de tv, als dat niet zo is, kun je dat dan eens checken??
You never know. ;)"
Je hebt mijn reactie gequote toen ik die nog aan het aanpassen was, maar ik vond "checken" wat te vaag (dan zou je kunnen bedoelen zitten de kabels wel goed) en heb het wat willen verduidelijken wat oorzaak zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 19:53
ouwe pc pakken en daar (in totaal) 4 netwerk kaarten inhangen, vervolgens monowall gebruiken

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 20:15

DjVe

Hatsaflats!

netgear WNR3700 of een TP-Link 1043 in die prijsklasse..onoverwonnen! (vooral de TP-Link heeft mij verbaasd over zijn stabiliteit en snelheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
webfreakz.nl schreef op zondag 09 september 2012 @ 04:23:
Dude, er zijn een miljard topics op dit forum over routers en keuzes maken. Wat voor speciale situatie heb je dat je uit die topics niks zinnigs kan halen?
Denk je dat ik die niet gelezen heb?
Ik snap niet waarom je zo bot moet doen...........
Er is namelijk nergens een vergelijking cq ervaringen tussen deze 2 routers te vinden......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
Verwijderd schreef op zondag 09 september 2012 @ 05:12:
[...]

Je beschreven probleem ken ik niet, ik zou dus eens bij LG polsen welke routers dan nog meer problemen zouden kunnen hebben, voor je verder zoekt.
Ik snap niet goed wat een ethernet aansluiting aan een TV kan laten crashen, maar kennelijk is het mogelijk.
Ik kende het ook niet en het heeft dan ook meer dan een jaar prima gewerkt.
Volgens LG en de monteur zit het probleem bij D-link en zijn dat ook de enigste routers die bij bepaalde types LG, Sony en Phillips TV's de boel laten crashen.
Uiteraard heb ik contact opgenomen met D-link en zij erkennen het probleem en zijn er van op de hoogte.
Echter kunnen ze niets voor me betekenen, ja misschien dat er in de toekomst een firmware update komt.
Maar als je de fora's afstruint, dan kom je er achter dat deze problemen al jaren bestaan, zonder enige oplossing.
Ik gebruik zelf de Asus RT-N66U alweer maanden en die doet z'n werk rock solid.
Ook icm met m'n Sony Bravia's.
Dat is toch het kleine broertje van de RT-AC66U?
Kijk daar heb ik dus iets aan, jouw ervaring is dus goed met een Asus router.
Ik ken Asus niet van de routers, vandaar ook de vraag.
De mobo's zijn perfect van Asus, de laptops redelijk goed, maar van de routers wist ik het niet.
Nu je het toch over keuzes hebt, ik kies zelf liever de router met externe antennes, die zijn tenminste te richten, of te vervangen.
Dan valt voor mij de Netgear meteen af. :+
Daar heb je inderdaad een heel goed punt :)
Zeker in mijn situatie, 3 verdiepingen, is dat zeer handig.
Tevens kwam ik er al achter dat de Netgear geen muurbevestiging heeft, dus dat is ook al een minpunt.....
Check ook de uitgebreide topics eens.
Daar had ik al eens naar gekeken, maar omdat het niet exact dezelfde router is, wist ik niet of ik dit topic als "guide" kon gebruiken.
Maar blijkbaar dus wel, bedankt voor de tip :)
update
Zit er misschien nog een switch tussen de router en de tv, als dat niet zo is, kun je dat dan eens checken??
You never know. ;)
Zoals in de TP aangegeven zit er inderdaad een switch tussen de router en de tv, waar tot voor kort een HTPC, PCH, TV en Essent hub op aan waren gesloten, dat gaf nooit problemen.
De HTPC is inmiddels weg, maar de rest zit er nog op.
Uiteraard heb ik de switch er even tussen uit gehaald, maar het probleem met de TV blijft.
Ik heb ook een rechtstreeks LAN kabel van de router naar de TV geprobeerd, ipv. de powerline's maar ook dan blijft het probleem.
Alleen als ik een LAN kabel rechtstreeks op het Ziggo Ubee modem aansluit, dan is er geen probleem.

Ik kan dus met zekerheid vaststellen dat het aan de D-link ligt, mede door de bevestiging van D-link zelf.

Ik ben dan zelf ook geneigd om voor de Asus te gaan, nu ik overal hoor en lees dat deze goed zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door mistervis007 op 09-09-2012 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
DjVe schreef op zondag 09 september 2012 @ 08:22:
netgear WNR3700 of een TP-Link 1043 in die prijsklasse..onoverwonnen! (vooral de TP-Link heeft mij verbaasd over zijn stabiliteit en snelheid)
Daar heb ik inderdaad ook naar gekeken.
Maar als ik naar de snelheden kijk, dan blijven deze 2 achter bij de 2 bovengenoemde routers.

En ja ik weet dat er nu nog niet heel veel apparatuur is die deze snelle wifi snelheden haalt en de ac standaard ondersteund, maar zoals ik al aangaf wil ik het nu goed dan voor de komende jaren, zodat ik weer even vooruit kan :)
En dit zijn, volgens mij, de enigste 2 routers die deze standaard en snelheden halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:14
mistervis007 schreef op zondag 09 september 2012 @ 11:30:

Daar heb ik inderdaad ook naar gekeken.
Maar als ik naar de snelheden kijk, dan blijven deze 2 achter bij de 2 bovengenoemde routers.

En ja ik weet dat er nu nog niet heel veel apparatuur is die deze snelle wifi snelheden haalt en de ac standaard ondersteund, maar zoals ik al aangaf wil ik het nu goed dan voor de komende jaren, zodat ik weer even vooruit kan :)
En dit zijn, volgens mij, de enigste 2 routers die deze standaard en snelheden halen.
Ik heb zelf de RT-N66U, en er loopt ook een topic over hier op GoT. Deze router heeft mijn D-Link DIR-655 vervangen en is werkelijk een wereld, misschien zelfs 2, van verschil. Bereik is stukken beter, maar wat voor mij belangrijk was is dat de router zelf een stuk sneller werkt en de gehele wi-fi ervaring beter aanvoelt.

Voorbeeld: Bij de DIR-655 moest ik altijd enkele seconden wachten voordat de computers in mijn netwerk waren gevonden, daarna nog enkele seconden tot de gedeelde mappen er waren, en bij foto's zag je de thumbnails ook 1 voor 1 verschijnen. Ik ging er altijd van uit dat dit 'gewoon' was en waarschijnlijk aan de gedeelde mappen techniek van Windows lag, maar nu de RT-N66U mijn overleden DIR-655 heeft vervangen heb ik die wachttijden gewoon niet meer. Ik klik, en het is er. Ook het streamen van LiveTV start gewoon direct. Ofwel: Mijn Wi-Fi netwerk is ineens razend snel _/-\o_

En als je dan toch een nieuwe koopt... True, er is nog niet veel AC ondersteuning, maar dat komt vanzelf wel. Zo'n groot prijsverschil vind ik het niet, in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
redah schreef op maandag 10 september 2012 @ 09:29:
[...]

Ik heb zelf de RT-N66U, en er loopt ook een topic over hier op GoT. Deze router heeft mijn D-Link DIR-655 vervangen en is werkelijk een wereld, misschien zelfs 2, van verschil. Bereik is stukken beter, maar wat voor mij belangrijk was is dat de router zelf een stuk sneller werkt en de gehele wi-fi ervaring beter aanvoelt.

Voorbeeld: Bij de DIR-655 moest ik altijd enkele seconden wachten voordat de computers in mijn netwerk waren gevonden, daarna nog enkele seconden tot de gedeelde mappen er waren, en bij foto's zag je de thumbnails ook 1 voor 1 verschijnen. Ik ging er altijd van uit dat dit 'gewoon' was en waarschijnlijk aan de gedeelde mappen techniek van Windows lag, maar nu de RT-N66U mijn overleden DIR-655 heeft vervangen heb ik die wachttijden gewoon niet meer. Ik klik, en het is er. Ook het streamen van LiveTV start gewoon direct. Ofwel: Mijn Wi-Fi netwerk is ineens razend snel _/-\o_

En als je dan toch een nieuwe koopt... True, er is nog niet veel AC ondersteuning, maar dat komt vanzelf wel. Zo'n groot prijsverschil vind ik het niet, in ieder geval.
Kijk hier heb ik echt iets aan, dat is ook waar ik naar opzoek was, naar ervaringen van andere mensen :)
Er is al 1 review over de Asus router, maar ik hoor graag meerdere meningen.

En die "lag" wat jij beschrijft herken ik inderdaad.
Ik moet altijd enkele seconden wachten voordat ik mijn gedeelde mappen van het NAS kan benaderen, iets wat zeer irritant is.
Ik dacht dat dit dus aan windows lag, maar blijkbaar dus niet.

En inderdaad, dat is ook mijn insteek, AC ondersteuning is er nu nog niet veel, maar met het oog op de toekomst lijkt het me dan toch verstandig om voor de RT-AC66U te gaan.

Iedereen bedankt voor de reacties en de hulp :)
De keuze is na alles uitgezocht te hebben en na aanleiding van jullie reacties op de Asus RT-AC66U gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twc02
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-09 10:04
Ik heb er 2 aangeschaft. Een ingesteld als router en een als media bridge. Dit lijkt goed te werken. Moet alleen nog een benchmark regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
twc02 schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 13:01:
Ik heb er 2 aangeschaft. Een ingesteld als router en een als media bridge. Dit lijkt goed te werken. Moet alleen nog een benchmark regelen.
Dan ben ik eens benieuwd naar die benchmark :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
webfreakz.nl schreef op zondag 09 september 2012 @ 04:23:
Je hoeft niet te reageren eh. :')

@ TS:
Check smallnetbuilder eens, daar staan heul veel router reviews op, incl benches. Er handige site. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby Dick
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-07 16:46

Moby Dick

Ik wil alleen maar zwemmen

Heb je geprobeerd DD-WRT op je huidige router te zetten? Zo kan je er achter komen of het aan de firmware ligt. Als je hem toch wil vervangen kan het ook geen kwaad.

Meer on-topic: onlangs bij mijn ouders een Linksys E4200v2 geïnstalleerd, deze lijkt te voldoen aan je eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
Gravit0n schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 10:16:
[...]
@ TS:
Check smallnetbuilder eens, daar staan heul veel router reviews op, incl benches. Er handige site. :)
Kijk die site kende ik wel al, maar ik wist niet dat ik daar ook de benches kon vinden :)
Komt er trouwens goed uit die Asus.
Moby Dick schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 10:32:
Heb je geprobeerd DD-WRT op je huidige router te zetten? Zo kan je er achter komen of het aan de firmware ligt. Als je hem toch wil vervangen kan het ook geen kwaad.

Meer on-topic: onlangs bij mijn ouders een Linksys E4200v2 geïnstalleerd, deze lijkt te voldoen aan je eisen.
Daar heb ik al eens naar gekeken, maar voor de 855 is er geen DD-WRT versie te vinden.
Wel voor de 825, maar ik denk niet dat die compitabel is, dus dat risico ga ik niet nemen.

Volgens LG zit het hem namelijk in het signaal dat een D-Link doorstuurt, daar zit "iets" bij.
Vreemd verhaal over dat iets, maar na verschillende tests blijkt het wel te kloppen, helaas.

De E4200 valt sowieso voor mij af, veel lagere snelheden over WiFi en niet zo'n geweldige reikwijdte van het WiFi signaal.

Daarbij is de Asus RT-AC66U al bestelt :)
En als PostNL haar werk eens een keer fatsoenlijk gedaan had, dan was die ook al hier geweest......

[ Voor 4% gewijzigd door mistervis007 op 14-09-2012 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simple mind
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:39
Ik wil de pret niet op voorhand drukken, maar ik heb een Philips TV en ik had een DIR655 router met hetzelfde probleem als wat jij beschrijft: volstrekt willekeurig wordt de TV uit- en weer ingeschakeld.

Zou volgens de TV monteurs ook gegarandeerd aan de Dlink router liggen.

Ik heb daarom inmiddels een RT-AC66U geïnstalleerd maar het probleem is er nog steeds. En de opnieuw ingeschakelde monteur zegt nu natuurlijk: en toch moet het aan de netwerkverbinding liggen. En een oplossing is er wat hun betreft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
Simple mind schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 21:10:
Ik wil de pret niet op voorhand drukken, maar ik heb een Philips TV en ik had een DIR655 router met hetzelfde probleem als wat jij beschrijft: volstrekt willekeurig wordt de TV uit- en weer ingeschakeld.

Ik heb daarom inmiddels een RT-AC66U geïnstalleerd maar het probleem is er nog steeds. En de opnieuw ingeschakelde monteur zegt nu natuurlijk: en toch moet het aan de netwerkverbinding liggen. En een oplossing is er wat hun betreft niet.
Ik begrijp dat je de pret niet wilt drukken :)

Maar zoals ik hierboven al aangaf heb ik het ook getest met een andere router.
Namelijk de router van mijn Ziggo WiFi modem.
Ik gebruik het router gedeelte van het Ziggo modem normaal niet, maar voor wat testjes werkt het prima.
Met een lan kabel rechtstreeks in het Ziggo Wifi modem heb ik al 6 dagen geen enkel probleem meer.
Maar zodra ik hem in de D-link stop, dan begint de "pret" weer opnieuw, steek ik hem dan weer in de Ziggo router, dan heb ik nergens last van.

Maar bedankt voor de tip, het is dus even afachten geblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007

Helaas heb je gelijk, met de Asus heb ik nog steeds hetzelfde probleem :(

Het ligt dus toch echt aan de LG TV, daar de Sony TV op de slaapkamer en de andere apparatuur geen enkel probleem is.
De enigste router waar de LG op werkt is de Ubee wifi routeter van Ziggo..........
Maar daar gebruik ik eigenlijk het router gedeelte niet van.

Ach dan maar geen internet op de TV, heb ook een mediaspeler die ook RTL gemist kan ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:57
mistervis007 schreef op maandag 10 september 2012 @ 11:09:
[...]

Kijk hier heb ik echt iets aan, dat is ook waar ik naar opzoek was, naar ervaringen van andere mensen :)
Er is al 1 review over de Asus router, maar ik hoor graag meerdere meningen.

En die "lag" wat jij beschrijft herken ik inderdaad.
Ik moet altijd enkele seconden wachten voordat ik mijn gedeelde mappen van het NAS kan benaderen, iets wat zeer irritant is.
Ik dacht dat dit dus aan windows lag, maar blijkbaar dus niet.

En inderdaad, dat is ook mijn insteek, AC ondersteuning is er nu nog niet veel, maar met het oog op de toekomst lijkt het me dan toch verstandig om voor de RT-AC66U te gaan.

Iedereen bedankt voor de reacties en de hulp :)
De keuze is na alles uitgezocht te hebben en na aanleiding van jullie reacties op de Asus RT-AC66U gevallen.
Dat hoeft niet altijd aan de router te liggen, ik heb een TP-link 1034 ND en heb altijd last gehad van problemen zoals jullie die formuleren. Het kwam me de strot uit.

Toen ben ik een aantal dagen bezig geweest met spelen met settings op zowel router, laptop en NAS en ik heb nu een combi van settings waarbij alle lag is verdwenen.

Nu wil ik niet zeggen dat je voor die router moet moet gaan, want ouder, maar met settings is dus ook een hoop te winnen.
Pagina: 1