Drivers vinden Atheros AR81 ethernet controller niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fulgora
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 19:41
Na jaren lurken op GoT ben ik nu een probleem tegengekomen dat ik zelf niet op kan lossen (uit de categorie het mobo rookt). Speurwerk op het web, RTFM en stoeiwerk door derden heeft nog niet tot een oplossing geleid.

Het gaat om de netwerkadapter van een moederbord (el cheapo ASRock H61M-GS) dat ik vorige week in een bak gehangen heb. Wanneer ik de bijgeleverde drivers probeer te installeren krijg ik de volgende foutmelding:

"Installer can't find Atheros AR81Family ethernet controller on your system"

Volgens de manual van het moederbord zit er echter wel een Atheros AR8152 netwerkcontroller op. Ik heb geprobeerd drivers van andere versies te installeren (no joy) en heb gezocht naar de mogelijkheid dat de manual het verkeerd heeft (of ik een rare versie te pakken heb) en er een andere ethernet controller op zit (helaas).

In apparaatbeheer staat ook maar 1 unknown device, met status "The drivers for this device are not installed. (Code 28)" Deze unit heeft als Hardware ID ACPI\INT33A0. Dat lijkt te verwijzen naar een feature van Intel genaamd Smart Connect. Het installeren van de driver die daarbij hoort veranderd echter niks aan het probleem.

Kunnen jullie hiermee helpen? Wat zie ik over het hoofd? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Moederbord kan niet lekker zijn,
er kan een pinnetje of wat krom zijn op de socket voor de cpu,
je kan de bios voor de zekerheid eens flashen naar de laatste versie en dan even goed opletten welke intel smart connect en intel management engine daarbij hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

oops, verkeerd gelezen

[ Voor 83% gewijzigd door ocf81 op 07-09-2012 15:29 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fulgora
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 19:41
Ik twijfelde of ik dit in Softe Goederen zou posten, ik weet niet of het aan het mobo ligt of dat ik een softwarefoutje maak.

Ik ga de BIOS eens flashen. Wat de ethernet adapter te maken heeft met de cpu-socket snap ik niet direct, maar zal het even nakijken wanneer ik de mobo eruit haal.

Alvast thnx voor de snelle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Volgens de manual heeft de H61M-GS een AR8151 en de H61M-S een AR8152.
Jij spreekt over de AR8152 driver terweil je voor de H61M-GS de AR8151 nodig hebt, dus kijk even of je de goeie driver hebt.

Anders kijk in de bios of de onboard LAN ook enabled is.