Toon posts:

Geld van verkoper Ebay om review te wijzigen

Pagina: 1
Acties:
  • 6.277 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb recent op ebay voor 1 dollar een puur zijden stropdas gekocht inc. verzenden bij een Chinese verkoper.
Een paar weken later ontvang ik inderdaad een das en je raadt het niet... hij is van polyester!
Ik heb vervolgens een negatieve review geschreven en als reactie daarop bood de verkoper me 5 dollar aan om de review te wijzigen. Hier ben ik verder niet op in gegaan en nu ik opnieuw 5 dollar kreeg aangeboden heb ik besloten dat mijn geweten 10 dollar waard is. Ik heb waarempel 10 dollar op mn paypal bijgeschreven gekregen en de review gewijzigd.

Is het echter mogelijk/aannemelijk dat de verkoper binnen 2 weken die 10 dollar gewoon weer terugneemt?
Het lijkt me namelijk nogal een exorbitant hoog bedrag om te betalen voor 1 review.
Anderzijds is het ook mogelijk dat deze verkoper net die ene chinees is die daadwerkelijk een foutje heeft gemaakt en de schaduw van chinese meuk van zich af wilt schudden.

Hebben jullie ook wel eens zoiets meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:49
offtopic:
SG->SF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 10:51:
(...) en nu ik opnieuw 5 dollar kreeg aangeboden heb ik besloten dat mijn geweten 10 dollar waard is. (...)
Jij zou het goed doen als hoer in Thailand denk ik! :>

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:51

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Kun je het niet beter terugstorten en je review inderdaad aanpassen? Naar het feit dat hij je omkoopt voor een positieve review, bijvoorbeeld?

Edit: als het een foutje was bood hij wel aan het recht te zetten door het juiste te sturen en/of om te ruilen.

[ Voor 28% gewijzigd door Bastiaan op 07-09-2012 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 10:51:

Is het echter mogelijk/aannemelijk dat de verkoper binnen 2 weken die 10 dollar gewoon weer terugneemt?
Dan zet jij toch gewoon vervolgens die review weer terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFlash
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-03 12:59
Nog niet gehad dat ik geld aangeboden kreeg op ebay, wel al vaak gehad dat je een negatief review terug krijgt als je een neutraal of negatief review geeft. erg vervelend.

Wowhead profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

Het is geen hoog bedrag, want door die negatieve review loopt ie misschien wel 500 klanten mis. De verkoper houdt er wel rare praktijken op na. Polyester dassen als zijde verkopen en reviewers omkopen.. Eigenlijk gewoon een oplichter, hoewel het hier natuurlijk wel om heel kleine bedragen gaat.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan het niet laten: Van die tien dollar koop je weer tien stropdassen. Dan heb je meer zekerheid of het nou al dan niet een foutje was. Als het weer polyester is, dan schrijf je tien negative reviews. Als de verkoper dan weer even "genereus" reageert, itereer je bovenstaande procedure.

Ben je enorm snel rijk! Doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-02-2013
10 euro houden en een 2e review erbij schrijven dat de verkoper mensen omkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:59

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

FaceDown schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 11:03:
Het is geen hoog bedrag, want door die negatieve review loopt ie misschien wel 500 klanten mis. De verkoper houdt er wel rare praktijken op na. Polyester dassen als zijde verkopen en reviewers omkopen.. Eigenlijk gewoon een oplichter, hoewel het hier natuurlijk wel om heel kleine bedragen gaat.
Een beetje grootverkoper op Ebay heeft 10k of meer reviews, daar ligt het gros niet eens wakker van, laat staan ze lezen. Neem willekeurig groot verkoper, 100% kans dat er minimaal 1 persoon is die een slechte review schrijft, een koper legt nooit de fout bij hemzelf neer, altijd bij de verkoper.

Andere kant, voor 1 dollar een 'puur zijden', mag dan wel 'oplichting' zijn, maar dan ben je ook gewoon dom om dat te geloven.

[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 07-09-2012 11:09 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Heb je de verkoper wel gemaild nadat je tot de conclusie kwam dat het gemaakt is van polyester in plaats van zijde, alvorens een negatieve feedback te geven? Of wilde je het er gewoon bij laten zitten en niet tot een oplossing komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Obiter dictum schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 10:53:
[...]

Love you longtime ;)
3XPER7 schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 10:58:
[...]

Dan zet jij toch gewoon vervolgens die review weer terug?
Goede, niet bij stilgestaan
SinergyX schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 11:09:
[...]

Een beetje grootverkoper op Ebay heeft 10k of meer reviews, daar ligt het gros niet eens wakker van.

Andere kant, voor 1 dollar een 'puur zijden', mag dan wel 'oplichting' zijn, maar dan ben je ook gewoon dom om dat te geloven.
Het is niet zozeer dat ik daadwerkelijk dacht een zijden das te kopen, het is dat die 1 dollar me echt niet zo gek veel boeit om mis te lopen. Een nieuwe das koop je nergens voor zo weinig geld, ongeacht het materiaal.
Jolly_Jumper schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 11:09:

Heb je de verkoper wel gemaild nadat je tot de conclusie kwam dat het gemaakt is van polyester in plaats van zijde, alvorens een negatieve feedback te geven? Of wilde je het er gewoon bij laten zitten en niet tot een oplossing komen?
Nee, dat niet. Ik ben ook niet zo bekend met kopen op ebay. Ik dacht dat de reviews de manier waren om te laten weten wat er mis was en dat emailen mogelijk was heb ik nooit bij stilgestaan. Had ik het wel geweten dan had ik alsnog niet gemaild denk ik omdat ik niet verwachtte dat de verkoper uberhaupt iets van zich ging laten horen. Dat ik dan 10 dollar krijg aangeboden kwam heel onverwacht en zie ik meer als leuke meevaller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjezzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-03 10:23
Koop van die 10 dollar nog 9 dassen, onkosten eruit en 10 gratis dassen. Plaats vervolgens een review en kijk of hij/zij je nu weer om gaat kopen :+

[ Voor 19% gewijzigd door Gertjezzz op 07-09-2012 11:58 ]

CCIP UltraThin Sponsors: Fractal-Design Techflex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Gertjezzz schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 11:58:
Koop van die 10 dollar nog 9 dassen, onkosten eruit en 10 gratis dassen. Plaats vervolgens een review en kijk of hij/zij je nu weer om gaat kopen :+
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/35a19jn.jpg

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:27
Er staat nog net niet HEEL GROOT polyester onderaan... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meestal krijg je geld terug als jij de negatieve feedback omzet in positieve, want we hebben hier over over een feedback en nadeel van eBay feedback vind ik dat ze niets zeggend zijn.

En sowieso vind ik altijd dat je in gedachten moet houden wat je voor iets betaald hebt, ik koop bijvoorbeeld een reserve batterij voor mijn telefoon en die heeft inderdaad niet de beloofde capaciteit, moet ik dan maar een negatieve feedback geven voor die € 2,50?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-10 12:00
Als die capaciteit wel beschreven stond, ja. Het nut van die reviews is sowieso ver te zoeken, kijk er zelf ook niet tot nauwelijks meer naar. Toch voer ik ze zelf zo eerlijk mogelijk in, ookal zit er een nog zo mooi briefje bij m'n bestelling of ik heel erg asjeblieft 5 sterren wil geven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Obiter dictum schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 10:53:
[...]

Lol :P

- Als je slim bent koop je nog een partij van die dingen , en geef je wederom slechte userreviews. Makkelijk verdiend lijkt me zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het schijnt dat een eBay verkoper je kan blokkeren dus dan zal ie dat wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-10 11:01
Nog beter is de vraag waarom Marktplaats een dergelijk systeem niet invoert.

Zo'n gastenboek met positieve score, gekoppeld aan een useraccount, moet toch niet al teveel moeite zijn en kun je als verkoper zo je betrouwbaarheid verzilveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Serieus, je hebt je om laten kopen voor 10 dollar? Allemachtig, nu snap ik waarom sommige oplichters zoveel goede reviews hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 05:05:
Serieus, je hebt je om laten kopen voor 10 dollar? Allemachtig, nu snap ik waarom sommige oplichters zoveel goede reviews hebben.
*snip* :N Nu gaat het om en das van een dollar (waarvan je zou moeten weten dat het geen zijde kan zijn), maar de volgende keer gaat het om een telefoon, tablet, etc.

Het review systeem is het enige waar je als koper een beetje aan kan zien of de verkoper zuiver is, als je je last omkopen valt dat systeem ineen. Eigenlijk zou TS ook van ebay gegooid moeten worden...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2012 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-10 21:32
Fly-guy schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 08:56:
[...]

Inderdaad, mensen zoals TS zijn het ongedierte van ebay. Nu gaat het om en das van een dollar (waarvan je zou moeten weten dat het geen zijde kan zijn), maar de volgende keer gaat het om een telefoon, tablet, etc.

Het review systeem is het enige waar je als koper een beetje aan kan zien of de verkoper zuiver is, als je je last omkopen valt dat systeem ineen. Eigenlijk zou TS ook van ebay gegooid moeten worden...
Eens.

Ik kom al jaren met plezier op eBay en waar TS over begint, verpest het hele systeem. Ik ben recentelijk om ook tegen betaling, mijn laatste negatieve review te wijzigen.

Ik heb al in geen jaren een negatieve review geschreven voor een verkoper, maar deze maakte het wel te bont. En die negatieve review blijft ook staan, ongeacht welk bedrag.

Wat ik begreep van de negatieve ratings, is dat het een hele impact heeft op de algemene beoordeling van de verkoper. Daarom krijg je van die waardeloze kaartjes mee met je pakket waarin staat 'of je een 5 sterren beoordeling wilt geven'.

Daarnaast kreeg ik een keer een flyer erbij waarin stond dat Aziatische verkopers worden gediscrimineerd t.o. Westerse verkopers.

Ik negeer die rommel (en ik ben zelf Aziaat) en beoordeel mensen keihard op hun service, kwaliteit en eindproduct.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 21:09

vhal

ಠ_ಠ

Niet alleen op ebay meegemaakt maar ik heb hetzelfde ook op iens.nl gezien waar een restauranthouder probeerde een slechte review te laten verwijderen door met tegoedbonnen van 30euro te paaien.

Mijn reactie : ;w

Ik laat mij niet omkopen voor dit soort praktijken om andere kopers te naaien met valse recensies.

[ Voor 25% gewijzigd door vhal op 08-09-2012 10:51 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
vhal schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 10:49:
Niet alleen op ebay meegemaakt maar ik heb hetzelfde ook op iens.nl gezien waar een restauranthouder probeerde een slechte review te laten verwijderen door met tegoedbonnen van 30euro te paaien.

Mijn reactie : ;w

Ik laat mij niet omkopen voor dit soort praktijken om andere kopers te naaien met valse recensies.
Pff, Iens.nl is een heel onbetrouwbare site. Ik heb daar ooit eens een aantal reviews geschreven - beter en gedetailleerder dan de rest van de 'zgn' klanten - en die worden niet geplaatst. Een zin reviews als 'Ik heb hier lekker gegeten, een aanrader!' worden klakkeloos geplaatst.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Ricepuppet schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 11:43:
[...]

Pff, Iens.nl is een heel onbetrouwbare site. Ik heb daar ooit eens een aantal reviews geschreven - beter en gedetailleerder dan de rest van de 'zgn' klanten - en die worden niet geplaatst. Een zin reviews als 'Ik heb hier lekker gegeten, een aanrader!' worden klakkeloos geplaatst.
offtopic:
ooit is een rekbare tijdsperiode maar mijn ervaring is wel anders. Afgelopen week 5 reviews geschreven op iens - ook met kritiek - die gewoon werden geplaatst. Wel sinds het nieuwe rankingsysteem

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 05:05:
Nouja, het is 10x de aanschafprijs voor een product waarvan iedereen weet dat 't niet is wat je bestelt.
Ik voel me er niet bepaald schuldig om als iemand anders net als ik zo'n das koopt en vervolgens (mede) door mijn review denkt echt een zijde das te kopen. Dan ben je gewoon naief. Bovendien denk ik niet dat die ene review van mij tussen die 2000 anderen echt zoveel zoden aan de dijk zet.
Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 23:27:
Meestal krijg je geld terug als jij de negatieve feedback omzet in positieve, want we hebben hier over over een feedback en nadeel van eBay feedback vind ik dat ze niets zeggend zijn.

En sowieso vind ik altijd dat je in gedachten moet houden wat je voor iets betaald hebt, ik koop bijvoorbeeld een reserve batterij voor mijn telefoon en die heeft inderdaad niet de beloofde capaciteit, moet ik dan maar een negatieve feedback geven voor die € 2,50?
Ja, als jij daar zin in hebt staat 't je toch vrij om een negatieve review achter te laten? Je betaalt voor X, ontvangt Y en laat dat weten.
Fly-guy schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 08:56:
[...]

Inderdaad, mensen zoals TS zijn het ongedierte van ebay. Nu gaat het om en das van een dollar (waarvan je zou moeten weten dat het geen zijde kan zijn), maar de volgende keer gaat het om een telefoon, tablet, etc.

Het ongedierte van ebay, je windt er ook geen doekjes om he. We hebben het over een das van een fucking euro waarvan iedereen al van mijlen aan ziet komen dat 't geen zijden is. Dat wist ik toen ik m bestelde en dat zou iedereen met gezond verstand moeten weten. Bestel je het toch dan neem je mee dat er een kans is dat het geen zijden maar een ander materiaal is. Zelfs dan vind ik een dollar een redelijke prijs, dus heb ik m besteld. Als ik er dan vervolgens 10 dollar voor krijg om ff 1 review achter te laten waarvan 99,9% toch al positief was, ja dan lig ik daar niet wakker van.

Waar jij vervolgens de conclusie vandaan haalt dat ik dit soort grappen ook uithaal met producten als een tablet of een telefoon is mij compleet onduidelijk. Die das bestelde ik voor de fun, een tablet niet echt. Zeker gezien het prijsverschil is het een hele andere orde van producten. Als ik een tablet zou kopen van 100 dollar en ik kreeg iets compleet anders, ja dan zou ik pissig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 11:52:
[...]
Ja, als jij daar zin in hebt staat 't je toch vrij om een negatieve review achter te laten? Je betaalt voor X, ontvangt Y en laat dat weten.
Nee ik vind dat ik eerst de verkoper moet contacteren. Er zijn trouwens ook verkopers die je geld terug geven nadat je al een positieve feedback geplaatst had.

Ik had een scheerkwast die was stuk gegaan, koper gecontacteerd en die heeft me gewoon me geld terug gegeven.

Als ik dus mijn geld terug krijg dan krijgt die verkoper gewoon een positieve feedback, maar de feedback hoeft niet perse over het product te gaan, je kunt ook neer zetten snelle levering en goeie verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Zoals ik al eerder heb aangegeven, ik snap ook niet dat je na het ontvangen van je product direct een negatieve feedback achterlaat zonder eerst contact op te nemen met de verkoper. Stel je koopt iets in een fysieke winkel, dan doe je dat toch eerst als eerst mocht een product niet aan je verwachtingen voldoen? En stel je koopt iets op de V&A van Tweakers en het product is anders dan beschreven, geef je dan ook gelijk een negatieve beoordeling of geef je de verkoper de mogelijkheid om het op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
[...]

Nouja, het is 10x de aanschafprijs voor een product waarvan iedereen weet dat 't niet is wat je bestelt.
Ik voel me er niet bepaald schuldig om als iemand anders net als ik zo'n das koopt en vervolgens (mede) door mijn review denkt echt een zijde das te kopen. Dan ben je gewoon naief. Bovendien denk ik niet dat die ene review van mij tussen die 2000 anderen echt zoveel zoden aan de dijk zet.
...
Het ongedierte van ebay, je windt er ook geen doekjes om he. We hebben het over een das van een fucking euro waarvan iedereen al van mijlen aan ziet komen dat 't geen zijden is.
...
Waar jij vervolgens de conclusie vandaan haalt dat ik dit soort grappen ook uithaal met producten als een tablet of een telefoon is mij compleet onduidelijk. Die das bestelde ik voor de fun, een tablet niet echt. Zeker gezien het prijsverschil is het een hele andere orde van producten. Als ik een tablet zou kopen van 100 dollar en ik kreeg iets compleet anders, ja dan zou ik pissig zijn.
Je hebt de cursus : how to be a scammer on ebay zeker niet gevolgd.
Les 1 daarin is : Haal zo snel mogelijk zoveel mogelijk goede feedback binnen.
Met 10.000 positieve reviews raakt een negatieve review je niet zo erg.

Hoe haal je die positieve reviews : Verkoop cheap-ass spul zodat je veel reviews krijgt.
Heb je ergens rond xxxx reviews dan schakel je over naar de duurdere producten, daar regel je in 1e instantie nog even 100 positieve reviews voor van vrienden etc zodat mensen enkel de xxxx reviews zien en op de 1e pagina gaat het enkel maar over de duurdere producten, niemand klikt alle reviews door dus die cheap-ass producten ziet niemand.

Heb je dit gedaan dan ben je klaar voor het grotere werk : Go for the moneyshot. Bied een tablet oid aan tegen een prijs dat er tig orders binnenkomen omdat iedereen je vertrouwt op basis van je aantallen reviews.

Niemand gaat een gloednieuwe ipad voor 300 dollar kopen op ebay als er 1 / geen reviews zijn. Staan er echter xxxx reviews, een 5-sterren rating en op de 1e pagina van de reviews gaat het over elektronica dan gaan de mensen het wel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Niet helemaal waar. Bij mij maakt het niks uit hoeveel sterren een verkoper heeft; ik ben er altijd uit gekomen, dankzij Paypal.

In al die jaren maar 5 keer gebruik van gemaakt, altijd tot een goed einde gekomen tussen koper en verkoper.

En ik weet dat dat tot 100 euro gecover'ed is, daarom bestel ik niks duurder dan dat vanuit het buitenland ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Ricepuppet op 08-09-2012 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Ricepuppet schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 13:09:
Niet helemaal waar. Bij mij maakt het niks uit hoeveel sterren een verkoper heeft; ik ben er altijd uit gekomen, dankzij Paypal.
Paypal is enkel werkzaam bij eerlijke verkopers, wanneer leren mensen dat nou toch eens?

Paypal vergoedt zelf niets, alleen het gedeelte wat ze op de verkoper kunnen verhalen dat kunnen ze teruggeven aan de koper. Beetje scammer zorgt er gewoon voor dat er niets op hem te verhalen is, dan krijgt de koper ook niets terug.

In wezen kan je ervanuit gaan dat als je er via paypal uitkomt dat je dan niet te maken hebt gehad met een scammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Tuurlijk; maar als jij als verkoper 1000+ goede verkopen doet, en daarna compleet gaat scammen; daar geloof ik niks van. Volgens mij is het dan lucratiever om nog eens 1000+ aan spullen te verkopen dan die ene paar scams.

Daarnaast, je bent zelf verantwoordelijk voor het goed uitpluizen naar de achtergrond van de verkoper.

Dit gaat overigens, compleet off-topic :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Ricepuppet schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 13:30:
Tuurlijk; maar als jij als verkoper 1000+ goede verkopen doet, en daarna compleet gaat scammen; daar geloof ik niks van. Volgens mij is het dan lucratiever om nog eens 1000+ aan spullen te verkopen dan die ene paar scams.
1 van de redenen waarom het perfect werkt...

Die 1000+ spullen hoeven niet erg winstgevend te zijn, het gaat enkel maar om de payday. Daarom kan er ook 10 euro terug gegeven worden bij een slechte review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

[...]

Het ongedierte van ebay, je windt er ook geen doekjes om he. We hebben het over een das van een fucking euro waarvan iedereen al van mijlen aan ziet komen dat 't geen zijden is. Dat wist ik toen ik m bestelde en dat zou iedereen met gezond verstand moeten weten. Bestel je het toch dan neem je mee dat er een kans is dat het geen zijden maar een ander materiaal is. Zelfs dan vind ik een dollar een redelijke prijs, dus heb ik m besteld. Als ik er dan vervolgens 10 dollar voor krijg om ff 1 review achter te laten waarvan 99,9% toch al positief was, ja dan lig ik daar niet wakker van.

Ik dnk dat menig persoon je OP anders heeft geinterpreteerd. Daar kwam het voor mij over van " ik bestel een zijden das en krijg potverdrie een das van polyester". Nu komt het over dat je het al dondersgoed wist.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Gomez12 schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 13:41:
[...]

1 van de redenen waarom het perfect werkt...

Die 1000+ spullen hoeven niet erg winstgevend te zijn, het gaat enkel maar om de payday. Daarom kan er ook 10 euro terug gegeven worden bij een slechte review.
Ik snap je punt niet? Als die plus minus, 800+ mensen het een slecht product vinden, hebben ze het recht om te onderhandelen voor refund, of middels een klacht.

Dat ze dat niet doen; dat is hun eigen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
*snip* :N We hebben het over een das van een fucking euro waarvan iedereen al van mijlen aan ziet komen dat 't geen zijden is. Dat wist ik toen ik m bestelde en dat zou iedereen met gezond verstand moeten weten. Bestel je het toch dan neem je mee dat er een kans is dat het geen zijden maar een ander materiaal is. Zelfs dan vind ik een dollar een redelijke prijs, dus heb ik m besteld. Als ik er dan vervolgens 10 dollar voor krijg om ff 1 review achter te laten waarvan 99,9% toch al positief was, ja dan lig ik daar niet wakker van.
*snip* :N Voor een kleine 10 euro de boel doelbewust saboteren :X

Als ik het aan mij lag werd je ter plekke van ebay af getrapt.

En kom niet aan met "ik was slechts een klant, er stonden al zoveel positieve reacties", je weet echt wel beter (hoop ik).
Ik verkoop 10.000 "zijden dassen" op ebay, verzamel (koop) daar 10.000 zeer positieve reacties en vervolgens doe ik de dassenbusiness opzij en begin ik met het verkopen van tablets, camera's en iphone.

Zou jij kopen bij iemand met redelijke prijzen en 10.000 alleen maar positieve reacties?

Als ik iets op ebay koop, is het reactie systeem bij onbekende verkopers het eerste waar ik naar kijk (na afvragen of de prijs niet te goed is om waar te zijn). Door jouw slappe instelling heeft de oplichter op ebay weer een pluspunt. En of het nu gaat om zijden dassen of plasma TV's, het is en blijft een oplichter en die moet je niet verder helpen in hun oplichtingspraktijken.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2012 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midnight4u
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-02-2024
Het is echter zo dat Ebay en Paypal samenwerken. Zo is onder andere de koper beschermd indien, via ''goederen" via Paypal overmaking, het produkt niet in orde is.

Zo heb ik mijn Logitech G15 gekocht en de verkoper mij eerst een half defecte toestenbord leverde, klacht ingediend en het geld terug gekregen. Dit duurde echter wel lang wegens dit traject.

Nu weet ik niet hoeveel je beschermd bent als verkoper, maar lees de voorwaarden eens door van Ebay/Paypal(als je via Paypal overgemaakt hebt).

[ Voor 12% gewijzigd door Midnight4u op 08-09-2012 17:13 ]

if the corruption has no consequences then there is no end to it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je bent beschermd als er geld te halen is bij de verkoper, dus zoals eerder al gesteld "alleen bij eerlijke verkopers", bij oplichters is het geld verdwenen voor jij of pay pall iets kan doen en pay pall betaald niks uit eigen zak.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

10 dollar is voor die man dáár 2 dagen werken....

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freekers schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 17:18:
10 dollar is voor die man dáár 2 dagen werken....
Hoe weet jij dat nou :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Voor een gemiddelde Chinees klopt het denk ik wel vrij aardig.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midnight4u
Marzman schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 17:14:
Je bent beschermd als er geld te halen is bij de verkoper, dus zoals eerder al gesteld "alleen bij eerlijke verkopers", bij oplichters is het geld verdwenen voor jij of pay pall iets kan doen en pay pall betaald niks uit eigen zak.
Onjuist.

Ik kreeg het geld terug van Paypal en ik bekommerde niet of ze hun geld wel kregen van de verkoper. Je bent of ik was beschermd, maar je moet wel kiezen bij betaling dat het om goederen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:46
Midnight4u schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 18:23:
[...]

Onjuist.

Ik kreeg het geld terug van Paypal en ik bekommerde niet of ze hun geld wel kregen van de verkoper. Je bent of ik was beschermd, maar je moet wel kiezen bij betaling dat het om goederen gaat.
En jij denk dat je je geld ook gekregen had als er niks meer te halen was bij de verkoper? Dream on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midnight4u
pacificocean schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 21:56:
[...]

En jij denk dat je je geld ook gekregen had als er niks meer te halen was bij de verkoper? Dream on.
Ja, ik heb voordat Paypal zijn geld kreeg van de verkoper, het al terug gehad ván Paypal!
Ik hoef mij niet te bewijzen omdat het bij mij gebeurd is.

Dream on? Ik hoef niet te dromen als het in het echt gebeurd is. Voorwaarden gelezen?

Ik kan mijn maat ook vragen of hij kopietjes wilt maken om dit te bewijzen? Heeft hetzelfde gehad en óók voordat de verkoper het geld naar Paypal ging overmaken, had hij het geld al terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duckhamster
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-11-2021
Ruud schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 23:15:
[...]

Er staat nog net niet HEEL GROOT polyester onderaan... ;)
hahaha, scroll eens naar beneden, dat staat idd :+ :+

voor degenen die het gemist hebben:
Description:

Size: Length:56" Width: 2" at widest

Material: polyest

Label: 100% New out of retail package
Note: Please note that the colour may be different due to the effect of light.

Package include:
1*Neck tie

[ Voor 4% gewijzigd door Duckhamster op 09-09-2012 04:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Midnight4u schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 23:24:
[...]Ja, ik heb voordat Paypal zijn geld kreeg van de verkoper, het al terug gehad ván Paypal!
True that. Ook al 5 keer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:46
Midnight4u schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 23:24:
[...]

Ja, ik heb voordat Paypal zijn geld kreeg van de verkoper, het al terug gehad ván Paypal!

Dream on? Ik hoef niet te dromen als het in het echt gebeurd is. Voorwaarden gelezen?

Ik kan mijn maat ook vragen of hij kopietjes wilt maken om dit te bewijzen? Heeft hetzelfde gehad en óók voordat de verkoper het geld naar Paypal ging overmaken, had hij het geld al terug.
vierkant228 in "PayPal kopersbescherming ervaringen"

Maar jij hebt blijkbaar inzicht in het account van de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
pacificocean schreef op zondag 09 september 2012 @ 12:02:
[...]
Maar jij hebt blijkbaar inzicht in het account van de verkoper.
En dat zegt ook weer niets, paypal plaatst gewoon een account of een bepaald bedrag op een account "in dispute" en de verkoper kan er niets meer mee doen.

Dan staat het formeel nog wel op de account van de koper, maar die kan er niets meer mee doen maar heeft paypal wel de garantie dat als ze het nodig hebben dat ze het kunnen "afpakken".

In zo'n geval heeft de verkoper theoretisch paypal nog niet betaald maar kan paypal wel al de klant terugbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ben in Sjina op vakantie geweest. Rondreis met reisleider, dus weet het e.e.a. van de Chinese cultuur af.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Freekers schreef op maandag 10 september 2012 @ 12:11:
[...]

Ben in Sjina op vakantie geweest. Rondreis met reisleider, dus weet het e.e.a. van de Chinese cultuur af.
En precies die reisleider die verkoopt ook die stropdassen die TS gekocht heeft? Toevallig...

Voor mijn uurtarief bijv werkt ook niet iedereen in de NL-cultuur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zit er nog maar weinig toegevoegde waarde in het laatste deel van de discussie. Deze gaat op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.