Hallo allemaal,
Nadat mijn geweldige XPS15 een nogal pijnlijke val heeft gemaakt en het moederbord nog met 2 schroefjes aan in de casing hangt (letterlijk), vondt ik het wel weer eens tijd voor een nieuwe laptop.
Ik heb de laptop nodig voor mijn ICT opleiding, dus hij moet minimaal 3 VM’s naast elkaar kunnen draaien, veel kunnen multitasken, en korte boot-tijden hebben.
Ik zou graag een HDD, SSD én een ODD willen hebben. Keypad is ook gewenst.
Ook ben ik van plan de laptop als een DTR te gebruiken, dus er moet minimaal een extra scherm op full HD aan toegevoegd kunnen worden. Er zal ook veel op gegamed worden, en dat moet allemaal vloeiend kunnen gaan. (Denk aan Crysis 3, BF3, Skyrim enz.)
Mijn budget ligt ongeveer rond de 1400/1500 euro.
Zelf had ik een BTO X-BOOK 17CL48-GTX660 i7 in gedachte, met een configuratie van 1395 euro;
De Specs:
Scherm: mat TRUE non glare 17.3 full HD LED
Videokaart: NVIDIA GeForce GTX660M 2Bb GDDR5 (optimus, PhysX, CUDA)
Videokaart: Intel HD Graphics 4000
Chipset: Mobile Intel HM77 Express
Processor: Core i7-3610 QM 6mb cache, 2.3 GHz (turbo t/m 3.3 GHz)
2x4 Gb Corsair First Class Vengeance DDR3-1600 MHz
HDD1: 128 Gb Samsung 830 series
HDD2: 750Gb HDD 16 Mb cache
Wireless: Centrino Advanced-N 6235 Dualband
De extra koelpasta is ook inbegrepen.
Nog wat vraagjes..
Ik twijfel nog over de RAM, wat is het concrete verschil tussen de Corsair Vengeance en de Kingston HyperX performance + koelplaat? Is de zogenaamde 'BTO selected' RAM chinese troep of in batch gekochte restjes van fabrieken?
Ook twijfel ik nog over de SSD, ik heb goede verhalen gehoord over de Samsung 830, maar ik heb geen idee wat de voor- en nadelen van de verschillende SSD's zijn.
Bedankt voor jullie hulp!
edit:koelpasta
Nadat mijn geweldige XPS15 een nogal pijnlijke val heeft gemaakt en het moederbord nog met 2 schroefjes aan in de casing hangt (letterlijk), vondt ik het wel weer eens tijd voor een nieuwe laptop.
Ik heb de laptop nodig voor mijn ICT opleiding, dus hij moet minimaal 3 VM’s naast elkaar kunnen draaien, veel kunnen multitasken, en korte boot-tijden hebben.
Ik zou graag een HDD, SSD én een ODD willen hebben. Keypad is ook gewenst.
Ook ben ik van plan de laptop als een DTR te gebruiken, dus er moet minimaal een extra scherm op full HD aan toegevoegd kunnen worden. Er zal ook veel op gegamed worden, en dat moet allemaal vloeiend kunnen gaan. (Denk aan Crysis 3, BF3, Skyrim enz.)
Mijn budget ligt ongeveer rond de 1400/1500 euro.
Zelf had ik een BTO X-BOOK 17CL48-GTX660 i7 in gedachte, met een configuratie van 1395 euro;
De Specs:
Scherm: mat TRUE non glare 17.3 full HD LED
Videokaart: NVIDIA GeForce GTX660M 2Bb GDDR5 (optimus, PhysX, CUDA)
Videokaart: Intel HD Graphics 4000
Chipset: Mobile Intel HM77 Express
Processor: Core i7-3610 QM 6mb cache, 2.3 GHz (turbo t/m 3.3 GHz)
2x4 Gb Corsair First Class Vengeance DDR3-1600 MHz
HDD1: 128 Gb Samsung 830 series
HDD2: 750Gb HDD 16 Mb cache
Wireless: Centrino Advanced-N 6235 Dualband
De extra koelpasta is ook inbegrepen.
Nog wat vraagjes..
Ik twijfel nog over de RAM, wat is het concrete verschil tussen de Corsair Vengeance en de Kingston HyperX performance + koelplaat? Is de zogenaamde 'BTO selected' RAM chinese troep of in batch gekochte restjes van fabrieken?
Ook twijfel ik nog over de SSD, ik heb goede verhalen gehoord over de Samsung 830, maar ik heb geen idee wat de voor- en nadelen van de verschillende SSD's zijn.
Bedankt voor jullie hulp!
edit:koelpasta