Huawei HG655d port forwarding

Pagina: 1
Acties:

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-05 14:51

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Het zou absoluut moeten werken, maar ik krijg het niet voor elkaar. Handleidingen gezocht, exact volgens instructies uitgevoerd, helaas zonder resultaat.

De constructie is als volgt:
Provider (Online/T-Mobile) --> (x) Modem (192.168.1.1) --> (192.168.1.65) Router (192.168.0.10) --> (192.168.0.100+) Desktop, NAS en WiFi apparaten

Lokaal kan ik prima van van desktop naar de NAS of naar de webservers van router of modem. Alleen de router heeft DHCP aan staan en deelt IP's uit, de rest staat vast.

Omdat het niet uit de logging te halen valt waar het probleem precies zit, heb ik nu een laptop met daarop Apache HTTP server direct aan het modem gehangen. Die server draait op poort 9000 (omdat 80 in gebruik is door de webserver van het modem zelf) en is binnen het netwerk zonder problemen te benaderen:

Afbeeldingslocatie: http://www.eggy.nl/images/http_local.png

Vervolgens heb ik in het modem een port forward aangelegd voor poort 9000, naar het IP van m'n laptop 192.168.1.66:

Afbeeldingslocatie: http://www.eggy.nl/images/port_forward.png

Dat er vaak problemen zijn met het intern testen van dit soort dingen is duidelijk, daarom via de 3G verbinding van m'n telefoon een poging gewaagd naar het IP van m'n modem met de goede poort:

http://x:9000

Het modem geeft niet thuis. Als ik hetzelfde doe op poort 80, krijg ik de web interface van het modem. Inmiddels heb ik de firewall op het modem helemaal uit gezet (die op de router draait nog). Ik heb echt geen ideeën meer, welke instelling ben ik vergeten?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-04 15:42
heb je toevallig een modem van online/t-mobile?
Dan kan je die beter gewoon in bridge zetten, dan hoef je alleen nog maar te portforwarden in je router
Als je even laat weten of het klopt dat het er zo een is zoek ik even die handleiding om 'm in bridge modus te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Yup, het is zo'n modem. Volgens mij heb ik idd ergens een bridge optie gezien, maar handleidingen zijn natuurlijk erg welkom!

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:30
Bel je ook via Online?
Want dan kan de Huawei niet in bridge modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Nope, alleen internet :) maar inderdaad goed punt, makes sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Ga ik vanavond eens proberen, thanks! En als ik het aan de praat krijg, uiteraard hier even een update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
De beloofde update: met het bridgen van de verbinding lijkt alles ineens prima te werken. Het modem moet je dus inderdaad alleen gebruiken omdat het moet van de provider, verder alles lekker door je router af laten handelen :)

Uiteraard wel netjes firewall op de router aanzetten, verder top! Bedankt voor het wijzen in de goeie richting _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
No problem.

Je eerdere configuratie zou ook prima kunnen werken, mits je alles correct instelt.
Dat was niet het geval, zo te zien aan de plaatjes.

Wel even je WAN ip adres uit je postings halen.
Zo kan iedereen nu virtueel aankloppen bij Kaastosti... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Wat op zich heel gezellig is, maar toch ook weer niet de bedoeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Helaas ben je eentje vergeten weg te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Toch weer even terug in het topic. Gisteravond viel ineens de verbinding weg... vervelend, maar kan gebeuren. Vanmiddag eindelijk tijd om eens op zoek te gaan naar de oorzaak.

Alles binnen het netwerk deed het nog, dus de router is ok.
Modem een factory reset gegeven, dan krijg ik weer internet, het lampje gaat branden.
Doe ik nu exact dezelfde 'bridge' setting als hierboven, gaat dat lampje direct uit en is alles weer stuk.

Het lijkt er haast op alsof T-Mobile remote een update heeft gedaan van het modem waardoor dit niet meer mogelijk is. Gevolg is helaas dat ik van buitenaf m'n systeem niet meer kan bereiken, want daar zit het modem nu ineens weer actief tussen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Wat voor een firmwareversie zit nu op de Huawei?

[ Voor 6% gewijzigd door cornfed99111 op 13-11-2012 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Op dit moment V100R001C02B023

Heb ook al gezocht naar een 'laatst gewijzigd op' datum, maar die is tactisch nergens te vinden :P

[ Voor 63% gewijzigd door Kaastosti op 13-11-2012 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Is nog steeds dezelfde oude firmware.

Heb je op je eigen router een statisch ip adres ingesteld bij de WAN instellingen?
Want dat kan ook een verbindingsverlies opleveren als Online je WAN ip adres gaat wijzigen.
Daar moet normaal gesproken altijd gekozen worden voor DHCP ip adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Ja, m'n router heeft een statisch IP, zodat ik ook lokaal makkelijk kan linken naar draaiende services. Dat is volgens mij inderdaad het enige wat veranderd zou kunnen zijn, dat Online (nu T-Mobile) dat WAN ip gewijzigd zou hebben.

Maar op welke manier zou dat m'n proces dan verstoren? Ik had ingesteld zonder DHCP doorgifte, dat wil ik door m'n router laten doen. Dus eigenlijk zonder logica al het verkeer doorgooien naar de router. Dit heeft sinds de vorige 'hoezee'-post prima gewerkt.

Het vreemde vind ik dat het lampje voor internet ook meteen stopt met branden op het moment dat ik 'm op bridged zet. Helaas heb ik niet gecontroleerd of die in het verleden wel heeft gebrand :|

Zal in ieder geval het statisch/dynamisch verschil testen, dank voor de suggestie :)

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Bridgen werkt weer :) Inderdaad instellen dat deze DHCP doorgeeft en vervolgens natuurlijk wel even op de router het bekende IP vrijgeven en opnieuw laten bepalen. Alles werkt weer als vanouds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-04 15:42
Dat het internet lampje niet brand als je 'm in bridge zet klopt overigens, dat heb ik ook.
Pagina: 1