Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Delacour
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Hallo,

Ik wil thuis graag een eigen netwerkje opzetten. Ik gebruik hiervoor een Windows 2008 server en wil er enkele werkstations aan hangen.

Nu is mijn vraag:

Kan ik beter een 32bits of een 64 bits Windows 2008 server installeren en waarom? En maakt het wat uit dat als ik een 32bits installeer dat er dan 64 bits clients aan hangen?

Mvg,

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-11 01:10

Koenvh

Hier tekenen: ______

Waarom 32-bit installeren als 64 ook kan?

🠕 This side up

• Delacour
Omdat ik een geldige serial-key heb voor 32bits...

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:38

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

In dat geval gaat je 64-bits server niet eens werken :)

Je kunt daarna wel gewoon je 64-bits clients hangen zonder problemen.

• Delacour
Ok, maar zijn er ook veel voordelen ten aanzien van een 32 bits, als ik een 64 bits installeer?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-11 09:59

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Delacour schreef op donderdag 06 september 2012 @ 18:47:
Ok, maar zijn er ook veel voordelen ten aanzien van een 32 bits, als ik een 64 bits installeer?
In jouw situatie niet. Google maar eens op de verschillen. De 32 bits versie gaat alles kunnen wat je van windows 2008 kunt verwachten.

• Delacour
Ok, en stel nu dat ik Windows 2008 R2 kan installeren. Is dat een aanrader boven de gewone Windows 2008 server en waarom?

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-11 13:52
Zekers, daar zitten een hoop verbeteringen in en je hoeft geen keuze te maken tussen 32 en 64 bits. ;)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Delacour schreef op donderdag 06 september 2012 @ 18:57:
Ok, en stel nu dat ik Windows 2008 R2 kan installeren. Is dat een aanrader boven de gewone Windows 2008 server en waarom?
Volgens je profiel heb je een opleiding ICT Netwerkbeheer, je zou het of zelf moet weten weten of je moet die info zelf kunnen vinden, dit is namelijk wel erg basic allemaal. GoT is geen helpdesk.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Delacour
Het ging me voornamelijk om het feit dat als ik een 32 bits Server OS installeer, of er dan ook 64bits clients op kunnen. Maar goed, over de andere vragen wou ik even de meningen van anderen weten :)

En daarbij, een opleiding ICT Netwerkbeheer stelt op vandaag niet meer zoveel voor. Je doet vrijwel niets met servers, afgezien van 2/3 maanden. De rest van de tijd is voornamelijk computertjes in en uit elkaar knutselen. En hierna ga je al snel genoeg over op managementaspecten zoals Prince2, ITIL en Sim3.

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Of de opleiding veel voorstelt of niet maakt weinig uit. Waarom zou de architectuur van je server bepalen welke architectuur je op je clients kan gebruiken??

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als het zo weinig voorstelt heb je des te meer tijd en reden om eerst zelf de antwoorden op al deze vragen te zoeken. Doe dat dus ook ajb voordat je enige resterende vragen voorzien van je eigen gedachten er over stelt ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Delacour
Maar als ik ze hier stel dan heb ik er sneller een reply op dan dat ik ze ga opzoeken. Volgens mij hebben ze hier ook een term voor. Iets dat begint met L en eindigd op ui.. ;)

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:03

Mystikal

It never hurts to help!

Delacour schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 08:33:
Maar als ik ze hier stel dan heb ik er sneller een reply op dan dat ik ze ga opzoeken. Volgens mij hebben ze hier ook een term voor. Iets dat begint met L en eindigd op ui.. ;)
Dat klopt, maar waarom zouden wij moeite moeten doen, voor iemand die lui is? Slechte instelling :X

Basement Bios ---- Exo-S

Verwijderd

Delacour schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 08:33:
seriously?
en de oplossing daarvoor is iets met een s en een lotje... |:(
Afbeeldingslocatie: http://photos1.blogger.com/blogger/4772/1767/320/62483229d.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2012 08:40 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vergeet de in voor competent niet :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Sja... Mogen wij dan ook lui zijn en niet antwoorden? ;)

Zo gaat dit topic niet werken, ik sluit het.

Dit forum is vooral erg bedoeld om mee te denken, niet voor je denken. Lees Het algemeen beleid #topicplaatsen nog eens goed door voor een volgende topicstart. Topics als deze passen niet op GoT.

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 07-09-2012 08:57 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.