Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

nieuwe zelfgebouwde computer doet het niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi allemaal

ik heb vandaag mij nieuwe systeem in elkaar gezet, maar hij doet het niet.
ik krijg geen piepje, ook de cpu fans beginnen niet te draaien.
iemand enig idee waar het aan kan liggen? ik dacht zelf de psu

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 72,02€ 72,02
1Samsung SH-222BB Zwart€ 14,45€ 14,45
1Cooler Master HAF 912 Plus€ 67,12€ 67,12
1MSI GTX 660Ti Power Edition€ 296,70€ 296,70
1Intel Core i5 3470 Boxed€ 177,20€ 177,20
1Cooler Master GX-Lite 500W€ 39,95€ 39,95
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 39,90€ 39,90
1MSI B75MA-P45€ 56,99€ 56,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 764,33

dit is mijn setup.

mvg,
Roel van dijk

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Controleer de kabels, handleiding erbij etc etc ... zijn genoeg video instructies al te vinden hoe je een pc in elkaar draait dat het onderhand bijna niet meer mis kan gaan.

https://discord.com/invite/tweakers

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:45
Maak anders even een foto. Als hij het niet doet zijn er altijd een paar dingen waarmee je kan beginnen:
1. Aan uit knop op de achterkant staat goed?
2. Heb je de 4 pins / 8 pins kabel wel aangesloten.
3. Heb je de aan en uit knop wel fatsoenlijk, op de goede plaats op je mobo aangesloten
4. Heb je hem getest met 1 reepje ram
5. Heb je dat troubelshooter hier op tweakers doorgenomen?

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Verwijderd

Kun je een foto maken van de binnenkant van de kast met een close up van de aansluitingen?

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Is de schakelaar achterop de psu wel aan?

Je kan de psu testen door alle psu kabels los te koppelen van het moederbord, en vervolgens de groene kabel kort kort te sluiten met een van de zwarte. Dan zou de psu fan moeten gaan draaien.
Heb je dat iig uitgesloten.

Misschien heb je de powerknop van je kast niet goed aangesloten?

Zou van alles kunnen zijn he..

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-10 23:41
En hoe probeer je hem aan te doen? Zie de aan uit schakelaar niet aangesloten op het moederbord.

3kwp pvoutput

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Waar is de aan/uit schakelaar? :P

Verwijderd

Topicstarter
ik raak met een schroevendraaier power suply + en - allebei aan

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Volgens mij doe je de verkeerde kabel in je mobo?

Die gekleurde zijn de overige 4 kabels van je 20-24 pins aansluiting! In dit gat moet een stekkerblokje met alleen zwarte en gele kabels.

Ik denk dat je spul kapot gaat op deze manier!! Niet meer proberen voor je die kabel eruit hebt en gewisseld hebt voor de juiste!

[ Voor 28% gewijzigd door warhamstr op 06-09-2012 19:27 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:51
Mijn gok is dat de voeding te licht is voor deze setup. Die is niet bepaald Hi-end, en de VGA kaart is dat wel min of meer. Probeer eens op te starten zonder de videokaart, er zit een onboard videokaart op je Mobo. succes en laat maar horen

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Heb je wel de goede pinnetjes te pakken? Probeer anders de PSU zelf te starten zonder alles aangesloten op de PSU, als het dan wel werkt is er iets anders mis.

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik testen of mijn psu aangaat zonder iets anders aan te hebben?
en welke power kabels moet ik in mijn mobo doen?

• warhamstr
nogmaals:

Volgens mij doe je de verkeerde kabel in je mobo?

Die gekleurde zijn de overige 4 kabels van je 20-24 pins aansluiting! In dit gat moet een stekkerblokje met alleen zwarte en gele kabels.

Ik denk dat je spul kapot gaat op deze manier!! Niet meer proberen voor je die kabel eruit hebt en gewisseld hebt voor de juiste!

• warhamstr
In dat zwarte blokje boven naast je cpu zit nu de verkeerde stekker, die hoort bij de rest van die hele brede stekker met die bos kabels eraan, daar zie je nog 4 vrije gaten.

Op het plek waar nu die verkeerde zit moet er een die lijkt op de kabels die je in je videokaart hebt gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
HET WERKT!!
had inderdaad verkeerd kabels in mobo gestopt

hartelijk bedankt!!

• warhamstr
Graag gedaan!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-11 13:05

Bolletje

Moderator Harde Waren
Mooi dat het is opgelost, maar ik raad je aan om in het vervolg meer eigen onderzoek te doen. Iets simpels als het onjuist aansluiten van kabels verdient eigenlijk geen topic op het forum; er zijn genoeg handleidingen te vinden die uitleggen hoe je de kabels op de juiste manier moet aansluiten.

Verwijderd

Gelukkig dat je niks kapot gemaakt hebt :).

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-11 18:26
€750 voor een nieuwe pc uitgeven en dan €40 voor een rukvoedingkje uitgeven. Ik ben blij dat je dat MSI bord hebt, die zijn zeer kieskeurig wat betreft spanningen. Als het niet 100% klopt gaat deze gewoon niet aan. En gelukkig maar, deze grap had je je CPU kunnen kosten. Ik adviseer de volgende keer om een beter voeding te kopen (dan had je gezien dat die kabeltjes naast elkaar horen) en iemand mee laten kijken die vaker een PC in elkaar heeft geflanst (een recente pc wel te verstaan)

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
Ik wist niet eens dat je dat blokje van 4 ook op je CPU kan aansluiten. Dat is best een design-fail, of kan dat normaal gesproken niet? Ik heb het nooit geprobeerd :P

Zover ik weet hebben die aansluitingen van die hoekjes eruit zodat ze altijd maar op 1 manier passen, speciaal voor mensen die handleidingen niet lezen. (zoals ik)

Zijn de cooler-master voedingen dan slecht? Ik heb al 3 generaties aan cooler-master voedingen in mijn game PC's gehad, alleen is het geen 500W maar een 850W. (Ik had destijds een dual GTX280 in SLi).

[ Voor 66% gewijzigd door Gamebuster op 07-09-2012 10:54 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-11 18:26
Cooler master is een sticker, het gaat erom wat er in zit. Cooler master heeft crap en goed spul wat het allemaal onder hetzelfde merk verkoopt. Ik heb hier een CM RS-460-PSAP-J3 wat echt bagger is en een CM Silent Pro 500W welke al mijlen beter is. er zit dan ook een verschil in prijs.

Ik denk dat als je een search query op het forum los laat met de tekst: "bezuinig niet op je voeding" je aardig wat hits tegenkomt.

En als laatste, antwoord op je eerste vraag, nee dit past niet de blokjes en hoekjes staan in tegenovergestelde richting. Met bruut geweld past echter alles...

Verwijderd

Gamebuster schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 10:48:
Ik wist niet eens dat je dat blokje van 4 ook op je CPU kan aansluiten. Dat is best een design-fail, of kan dat normaal gesproken niet? Ik heb het nooit geprobeerd :P

Zover ik weet hebben die aansluitingen van die hoekjes eruit zodat ze altijd maar op 1 manier passen, speciaal voor mensen die handleidingen niet lezen. (zoals ik)
Design fail?!?!
Mogelijk, maar een EPIC fail van jouw kant dat je dus niet weet wat je aan het doen bent...
Die extra 4xblok power-plug is niet bij alle mainboards noodzakelijk...
Dus flauw dat je jezelf er onderuit probeert te praten. Wees inderdaad maar blij dat je verder geen schade hebt!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2012 13:20 ]

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 13:19:
[...]

Design fail?!?!
Mogelijk, maar een EPIC fail van jouw kant dat je dus niet weet wat je aan het doen bent...
Dus flauw dat je jezelf er onderuit probeert te praten. Wees inderdaad maar blij dat je verder geen schade hebt!
Ik heb altijd mijn PC's netjes aangesloten hoor :P Bijna dan; Ik heb wel geleerd dat als je USB draadjes op firewire aansluit, dat USB sticks die je dan aansluit, kapot gaan.
Ik zeg alleen dat ik het nogal een fail vind dat het uberhaupt kan, want al die aansluitingen passen normaal gesproken maar met 1 kabel en dat is meestal de juiste door die hoekjes die ze in iedere pin zetten.
Uncle Mel schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 11:17:
En als laatste, antwoord op je eerste vraag, nee dit past niet de blokjes en hoekjes staan in tegenovergestelde richting. Met bruut geweld past echter alles...
Ah, zat ik toch goed :P
Ik vond het al vreemd

[ Voor 24% gewijzigd door Gamebuster op 07-09-2012 13:32 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 13:19:
[...]

Design fail?!?!
Grappig. Hij is de TS niet eens :') :D.

Over die voeding ja het is geen high-end voeding maar weet toch een aardig vermogen te halen met zijn 432 watt op de +12V lijn. En voor deze setup moet dat meer dan voldoende zijn aangezien een 660 Ti Power Edition 134 watt weet weg te trekken (http://www.guru3d.com/art...-power-editon-oc-review/7) en stressed komen ze daar uit op 250 watt met een of andere i7. Dat blijft prima binnen de perken van deze voeding en TS zal dus een prima ding hieraan hebben vermoed ik. 3 jaar garantie van CM vind ik ook netjes voor een budget voeding. Overigens geef ik de voorkeur aan XFX, Seasonic en sommige series van Corsair. Ook Thermaltake heeft goede producten want die worden regelmatig geadviseerd in het [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29 .

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2012 17:09 ]

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Gamebuster schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 13:29:
Ik heb altijd mijn PC's netjes aangesloten hoor :P Bijna dan; Ik heb wel geleerd dat als je USB draadjes op firewire aansluit, dat USB sticks die je dan aansluit, kapot gaan.
Volgens mij werkt FireWire met een ander voltage, waardoor je al je USB sticks gewoon opgeblazen hebt :P
Pagina: 1