[win7] Keyboard layout op US-Int'l, tóch geen accenten

Pagina: 1
Acties:

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Topicstarter
Ik heb hetzelfde probleem als [Win 7 x64] Raar probleem met speciale tekens; daar is helaas alleen geen oplossing uit gekomen.

Betreft dus een Windows 7 Pro laptop.
Énige ingestelde taal is English (United Kingdom) en énige ingestelde layout is US-International.

Desondanks krijgt de gebruiker, als hij bijv een é wil tikken en dus ' en e intypt als resultaat
''e
:(
De gebruiker is zich niet bewust van het veranderen van instellingen, het heeft altijd goed gewerkt en ook op een andere laptop met exact dezelfde language & keyboard instellingen werkt het naar behoren. Ik heb alle accessibility opties zoals sticky keys, filter keys, etc.. al uitgeschakeld.

Als ik met een ander account inlog gaat het wél goed, dus er moet iets in het profiel van die gebruiker zitten.

Ik weet op dit moment echter ff niet meer waar ik nog meer zou kunnen kijken :?

Ik ben me ervan bewust dat ik ervoor zou kunnen kiezen om het profiel van de betreffende user weg te gooien, maar liever zou ik de oorzaak van dit probleem achterhalen :)

[ Voor 5% gewijzigd door TheRookie op 06-09-2012 11:34 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-04 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De Britten hebben geen accenten op hun klinkers, dus met UK (US - Int) als indeling zal je dan ook nooit accenten op je klinkers krijgen. Je moet NL (VS - int) hebben. Dat is al zo'n beetje 1000.000x hier op GoT genoemd en elke simpele Google query geeft je miljoenen hits met praktisch allemaal hetzelfde antwoord (andere krijgen geen antwoord omdat te simpel is).

Commandline FTW | Tweakt met mate

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Topicstarter
Ik moet het toch echt hartgrondig met je oneens zijn.

Ik heb namenlijk English (United Kingdom) met US International keyboard layout geselecteerd staan en ik heb wel degelijk accenten, net zoals de twintig andere laptops die we hier in gebruik hebben.
screenshot van hoe ik 't heb staan:
English (United Kingdom) - US International
en het corresponderende KB artikel van MS: How to use the United States-International keyboard layout in Windows 7, in Windows Vista, and in Windows XP met relevante quote
Internationale tekens invoeren

Wanneer u drukt op de toets apostrof ('), aanhalingsteken (") accent grave (`), tilde (~) of accent circonflexe (^), wordt er pas iets op het scherm weergegeven als u op een tweede toets drukt:
[list]• Als u vervolgens een toets indrukt van een teken dat een accentteken kan hebben, wordt het teken met het bijbehorende accentteken weergegeven.
• Als u de toets indrukt van een teken dat geen accentteken kan hebben, worden er twee afzonderlijke tekens weergegeven.
• Als u op de spatiebalk drukt, wordt het symbool (apostrof, aanhalingsteken, accent grave, tilde, accent circonflexe) afzonderlijk weergegeven.

[ Voor 92% gewijzigd door TheRookie op 06-09-2012 12:05 . Reden: + screenshot ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dit heeft vroeger nooit zo gewerkt met een taal die geen accenten bevat. Maar dan nog is NL - VS Int de juiste indeling om te gebruiken, de beste man/vrouw zit niet in de UK neem ik even aan, dus de toetsenbord heeft geen UK indeling.

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Topicstarter
Ook dat is een onjuiste aanname :P. Het gaat niet om de indeling, maar om de taal. De layout van het keyboard is US-International, de gebruikte taal is Engels.

Engels is hier de voertaal, vanuit dat perspectief is deze keuze weloverwogen gemaakt :)

Als ik het KB artikel goed begrijp is de geselecteerde taal irrelevant bij het kunnen gebruiken van accenten met het US-International keyboard, dus dat zal geen verschik maken. Los daarvan, die combinatie werkt op mijn eigen laptop, én met een andere gebruiker op die andere laptop wel.

Vandaar mijn 'conclusie' dat het dus een instelling moet zijn die ik niet kan vinden...

[ Voor 12% gewijzigd door TheRookie op 06-09-2012 13:18 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dan zou het landinstellingen moeten zijn, je regio en zo.

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Topicstarter
Dank voor het meedenken :)

Die worden allemaal via de centrale Group Policy gezet.

Voor alle zekerheid nog ff gecheckt, maar er zit geen verschil tussen mijn instellingen in 'Region and Language' en die van het profiel van de gebruiker waarbij het niet werkt :/

• Wasrek
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem ooit gehad op XP. Ik weet niet exact meer hoe ik het heb opgelost, maar het was iets in de richting van: nóg een toetsenbordindeling toevoegen, dan een keer switchen van indeling met ctrl+shift (+alt?) en dan weer terug. Vervolgens die indeling weer weggooien en het werkte weer (misschien nog hier en daar restarten). Irritante bugs zijn dit.
Pagina: 1