Na dit verhaal MSI P67A-GD80 (B3) dood na bios update
Ben ik blij dat ik eindelijk weer up and running ben, maar het volgende wazige probleem dient zich direct alweer aan. Het systeem draait geen probleem.
Voorheen heb ik altijd op 4200Mhz gedraait dat ging prima. Nu heb ik het volgende probleem:
Als ik ga overclocken en reboot werkt het prima, zelfs op 4400Mhz, stabiel hyperpi e.d. geen probleem. Maar zodra ik het systeem uitzet en weer aanzet probeert hij 3x te booten en daarna krijg ik een melding dat de OC gefaald is en de CMOS defaults geladen zijn.
Let op, overclocken e.d. geen probleem, maar ow wee als je het systeem uti zet en weer aan zet. Sterker nog ik kan alles doen in het bios geen probleem. Maar zodra ik de CPU ratio ook maar 1x hoger zet (dus 3400mhz) dan kan het systeem niet meer booten nadat het volledig uit is geweest.
Ik heb het volgende al geprobeerd:
Aanpassen van:
EIST
Intel C-state
C1E support
Overspeed protection
EUP2013
OC Genie
Vdroop op de hoogste instelling.
Internal PLL op enabled
XMP Disabled
Overspeed protection uit
Intel C-state uit.
100 andere settings, geheugen op tragere timing settings.
Met de bus overklokken gaat wel gewoon goed, maar zodra ik aan de multiplier zit en het systeem uit is geweest wil het niet meer booten.
Het geheugen zit in bank 2&4 zoals in het boekje beschreven.
Ik heb het laatste bios, ik ben al een paar uur bezig maar ik mag de CPU ratio geen enkel puntje verhogen, als ik hem handmatig op 3300mhz of lager is er niks aan de hand.
Voltage e.d. uiteraard ook al verhoogd maar dat helpt ook niets.
Memtest gedraaid, laatste beta bios geflashed. Niets helpt.
Update:
Zojuist een succesje behaald, ik kan wel via de turbo boost de ratio veranderen. Dus met turbo boost op 4400mhz kan ik prima koud booten en blijft het gewoon werken.
Maar de vaag is waarom is het onmogelijk om op 3400mhz handmatig te draaien?
Ben ik blij dat ik eindelijk weer up and running ben, maar het volgende wazige probleem dient zich direct alweer aan. Het systeem draait geen probleem.
Voorheen heb ik altijd op 4200Mhz gedraait dat ging prima. Nu heb ik het volgende probleem:
Als ik ga overclocken en reboot werkt het prima, zelfs op 4400Mhz, stabiel hyperpi e.d. geen probleem. Maar zodra ik het systeem uitzet en weer aanzet probeert hij 3x te booten en daarna krijg ik een melding dat de OC gefaald is en de CMOS defaults geladen zijn.
Let op, overclocken e.d. geen probleem, maar ow wee als je het systeem uti zet en weer aan zet. Sterker nog ik kan alles doen in het bios geen probleem. Maar zodra ik de CPU ratio ook maar 1x hoger zet (dus 3400mhz) dan kan het systeem niet meer booten nadat het volledig uit is geweest.
Ik heb het volgende al geprobeerd:
Aanpassen van:
EIST
Intel C-state
C1E support
Overspeed protection
EUP2013
OC Genie
Vdroop op de hoogste instelling.
Internal PLL op enabled
XMP Disabled
Overspeed protection uit
Intel C-state uit.
100 andere settings, geheugen op tragere timing settings.
Met de bus overklokken gaat wel gewoon goed, maar zodra ik aan de multiplier zit en het systeem uit is geweest wil het niet meer booten.
Het geheugen zit in bank 2&4 zoals in het boekje beschreven.
Ik heb het laatste bios, ik ben al een paar uur bezig maar ik mag de CPU ratio geen enkel puntje verhogen, als ik hem handmatig op 3300mhz of lager is er niks aan de hand.
Voltage e.d. uiteraard ook al verhoogd maar dat helpt ook niets.
Memtest gedraaid, laatste beta bios geflashed. Niets helpt.
Update:
Zojuist een succesje behaald, ik kan wel via de turbo boost de ratio veranderen. Dus met turbo boost op 4400mhz kan ik prima koud booten en blijft het gewoon werken.
Maar de vaag is waarom is het onmogelijk om op 3400mhz handmatig te draaien?
[ Voor 8% gewijzigd door me1299 op 05-09-2012 23:11 ]
Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen