Hulp bitcoin expert gezocht!

Pagina: 1
Acties:

• Crystal007
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-08-2025
Beste tweakers,

Ik ben nieuw op dit forum, ik wil graag jullie hulp vragen om mij te helpen een ''bitcoin mining rig'' samen te stellen.

Ik heb zojuist mijn scooter verkocht voor 750 euro, en hier wil ik graag een bitcoin pc voor aanschaffen, die zich (hopelijk haha) het komende jaar terug verdient.

Nu heb ik mijzelf al wat ingelezen en ben tot de volgende punten gekomen:

- AMD kaarten zijn het beste blijkbaar
- AMD APU kan ook wat werk verrichten, t.o.v. Intel processoren
- meerdere grafische kaarten samen leveren meer rekenkracht
- duurdere kaarten zijn niet altijd beter (3 goedkopere kaarten kunnen beter zijn dan 1 hele dure)
- hardeschijf capaciteit en ram geheugen is vrijwel niet nodig

Nu heb ik dus de vraag, zouden jullie mij kunnen helpen een systeem samen te stellen voor 750 euro met daarin een APU van AMD, ''zo veel mogelijk'' grafische kaarten (oftewel wat de meeste rekenkracht levert) en wat zo veel mogelijk poespas als hardeschijf en dergelijke achterwege laat om kosten te drukken. Het systeem kan tevens op Linux draaien om kosten voor een Windows licentie te drukken.

Stel dat jullie mij willen helpen en een pc samen willen stellen, en deze komt beter uit als ik 100 euro meer uit geef, dan wil ik dat zeker overwegen.

Tips zijn altijd welkom, maar mocht er een expert zijn die mij echt goed advies kan geven over een compleet systeem dan hoor ik dat graag :)!

Alvast bedankt,

Crystal

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Heb je dit al is bekeken: http://www.butterflylabs.com/products/ ? Ik heb er geen reviews van gelezen maar die zijn misschien prijs / kwaliteit beter dan een hele PC te kopen. Nadeel is wel dat je geen computer hebt ermee.

Ook weet ik niet of het in Nederland / België nog voordelig is om een mining rig te bouwen. Behalve als jij gratis electriciteit hebt dacht ik dat je hier bijna negatief draaide ?

In ieder geval veel geluk ermee :p

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:59

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Draait Bitcoin hier niet bijna altijd netto 'verlies' door hogere electriteitskosten?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

SinergyX schreef op woensdag 05 september 2012 @ 15:25:
Draait Bitcoin hier niet bijna altijd netto 'verlies' door hogere electriteitskosten?
Ja dat is het geval, en dan praat je puur over systemen die specifiek voor bitcoin gebruikt worden

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:03
Ik neem aan dat je nog "thuis" woont. Je ouders betalen jou "winst" dubbel en dwars terug in de energierekening. Denk niet dat ze je nieuwe hobby lang leuk zullen vinden.

Zoals Nactive al aangeeft, alleen gratis electriciteit (all-in huurcontract bijvoorbeeld) dan kan het nog wel lucratief zijn.

• Crystal007
Ah oke, nee dan zal het wel ophouden... Ik dacht dat als de helft stroom kosten zouden zijn het nog wel leuk was, maar als het 100% of meer stroomkosten zijn dan zal ik er maar niet aan beginnen!

Mocht er iemand met ervaring toch nog tips hebben, dan hoor ik die als nog graag!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

*Bitcoins minen zijn alleen leuk als je geen extra kosten hebt in stroom. Bijv als je ouders er geen probleem mee hebben of als je all-inclusive op kamers woont.

De systemen die je op butterflylabs ziet leveren je trouwens meer op dan ze kosten qua stroom (Met de huidige koers). Echter ben je wel lang bezig om de onkosten van zo'n ding terug te verdienen. Of het moet ICM bovenstaande* zijn.

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:27
Die link uit post 2 is overigens wel interessant. Hier zie je machines die 832 Mega Hash / s @ 80w doen. 80W is een stuk minder dan een gemiddelde pc met 2 high end videokaarten (heb je wel nodig voor 832 mega hash/s.

• Crystal007
Ja dat dacht ik ook, 80 watt is niet veel voor ''wat je er voor terug krijgt''

Iemand meer informatie / tips over die butterfly labs producten? Ik zie net dat je voor 600 dollar (binnen mijn budget) veel rekenkracht krijgt tegen laag stroom verbruik,

maar het werkt middels usb, iemand die zich er al in heeft verdiept? Het is geen stand alone pc zo te zien, meer een add-on voor je huidige pc

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:30

Standeman

Prutser 1e klasse

Over de butterfly systemen.... Als ze meer rendabel in bitcoins produceren zijn dan in marge verkoop, zouden ze niet worden verkocht ;)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Er is inderdaad een host PC voor nodig (Waarop je eventueel ook weer BC's kan minen).

Een bekende heeft ook zo'n kubus, hangt aan een oud nettopje wat FLINK is underclocked en nog geen 20W trekt.

• Crystal007
D4NG3R schreef op woensdag 05 september 2012 @ 15:40:
Er is inderdaad een host PC voor nodig (Waarop je eventueel ook weer BC's kan minen).

Een bekende heeft ook zo'n kubus, hangt aan een oud nettopje wat FLINK is underclocked en nog geen 20W trekt.
Dus de rekenkracht van de pc / nettop in dit geval waar die kubus aan hangt is totaal niet relevant? Het lijkt me dat er wel veel informatie over de usb binnenkomt?

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Crystal007 schreef op woensdag 05 september 2012 @ 15:45:
[...]

Dus de rekenkracht van de pc / nettop in dit geval waar die kubus aan hangt is totaal niet relevant? Het lijkt me dat er wel veel informatie over de usb binnenkomt?
Nee, dat dingetje bevat een dualcore die momenteel op 400Mhz zijn werk doet.

• Crystal007
D4NG3R schreef op woensdag 05 september 2012 @ 15:46:
[...]

Nee, dat dingetje bevat een dualcore die momenteel op 400Mhz zijn werk doet.
Dat maakt zon kubus dus wel interessant. Ik heb ergens nog wel een oude laptop / pc staan waar hij aan kan hangen.

Mensen die hier nog meer over weten?

80 wat voor 800Mhash/s , lijkt me meer rendabel dan 300W voor een volledig systeem of zie ik dat verkeerd?

EDIT:

heb een site gevonden waar je al je informatie kunt invullen en een berekening krijgt van je profitablity:

http://bitcoinx.com/profit/index.php

Als je de informatie invoert voor zo'n kubus en je rekent even de dollarprijs van een kilowattuur om, dan kom je na 291 dagen op een break-even, en na 2 jaar heb je 240 DOLLAR winst...

Nouja, dat is niet echt de moeite natuurlijk. 10 dollar per maand. En dit is er van uit gaande dat het even moeilijk blijft om bitcoins te vergaren; maar dit wordt naar loop van tijd lastiger.

Ik denk dat het een droom blijft haha, of toch een onbeperkt electriciteits supply zien te vinden!

[ Voor 40% gewijzigd door Crystal007 op 05-09-2012 15:59 ]

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:27
Crystal007 schreef op woensdag 05 september 2012 @ 15:48:
[...]

Dat maakt zon kubus dus wel interessant. Ik heb ergens nog wel een oude laptop / pc staan waar hij aan kan hangen.

Mensen die hier nog meer over weten?

80 wat voor 800Mhash/s , lijkt me meer rendabel dan 300W voor een volledig systeem of zie ik dat verkeerd?
Het lijkt me dat je dat goed ziet, helemaal wanneer de kosten voor een systeem toch nog gemaakt moeten worden. Als je toevallig nog een setup hebt staan met 2 HD58xx kaarten waar je niks mee doet dan wordt de berekening anders. Alleen kun je het systeem natuurlijk voor niks anders gebruiken dan voor het minen.

Kan iemand een inschatting geven hoeveel bitcoins je kan minen met 832 Mega Hash/s? Kun je de roi simpel berekenen met de huidige koers.

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:52

watercoolertje

Untertitel

[b]Crystal007 schreef op woensdag 05 september 2012 @ 15:45:
Nee het berekenen duurt geowon lang de hoeveelheid data valt wel mee...

Computer geeft een string aan het apparaat en die moet daar een encoding overheen gooien en het antwoord terug geven...

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

• Crystal007
jaapsander schreef op woensdag 05 september 2012 @ 15:58:
[...]

Het lijkt me dat je dat goed ziet, helemaal wanneer de kosten voor een systeem toch nog gemaakt moeten worden. Als je toevallig nog een setup hebt staan met 2 HD58xx kaarten waar je niks mee doet dan wordt de berekening anders. Alleen kun je het systeem natuurlijk voor niks anders gebruiken dan voor het minen.

Kan iemand een inschatting geven hoeveel bitcoins je kan minen met 832 Mega Hash/s? Kun je de roi simpel berekenen met de huidige koers.

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Bereken hoeveel het kost en hoeveel het je oplevert. Ga er van uit dat elke watt die 24/7 gebruikt word je ~€2 op jaarbasis kost. Dat doosje + simpele PC oid kost je dus zo'n €200 per jaar.

800MHash/s @ de huidige difficulty @ de huidige BC/$ koers levert je zo'n $100 de maand op. Dus 1200 dollar per jaar wat omgerekend zo'n 950 euro is. -€200 voor de kosten van elektriciteit en €475 aan aanschafkosten. Het 1e jaar maak je dus minimaal winst. Maar als de marktwaarde gelijk blijft verdien je daarna dus €750 +- 5% per jaar zonder er iets voor te hoeven doen 8)7. Altijd leuk als extra centje 8) .

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

Of zonder de lasten (zoals ik, alleen 1 keer 200 euro uitgegeven aan 2x HD5870 de rest had ik al, en stroom betaal ik (nog) niet): http://www.alloscomp.com/bitcoin/calculator.php

het is zoals bovenstaande trouwens niet waar dat je je videokaarten nergens meer voor kan gebruiken, als ik game zet ik bitmining gewoon uit en ga ik met die kaarten gamen die 2 a 3 uur per dag dat ie niet mined is maar 1/8ste van een hele dag dus per 9 dagen heb je 1 dag niks gedaan of per jaar 1 maand :)

[ Voor 31% gewijzigd door watercoolertje op 05-09-2012 16:06 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Daarnaast heb je in de winter minder stookkosten :P

Ik heb er ook aan zitten denken met mn 2x 6950 (700MHash/s), maar ik zie er niet zo'n winst in daar ik zelf de stroom betaal. (PC in full load gebruikt ~500W, dat is 1000 euro per jaar...)

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Als je zo een `bakje` koopt kan je altijd een raspberry pi als `computer` gebruiken. Een pi verbruikt ook 3 x niks en je hebt toch geen snelheid / rekenkracht nodig. Een usb hubje waar je alles op aansluit en ik denk dat je voor nog geen 90 wat je 800+ Mhashjes zal halen.

Ik weet wel niet of die bakjes door linux ondersteunt worden of dat je die alleen op Windows systeem kan aansluiten. Indien het alleen op Windows werkt zal een pi niet werken.

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

[b][message=38870966,noline]Ik weet wel niet of die bakjes door linux ondersteunt worden of dat je die alleen op Windows systeem kan aansluiten. Indien het alleen op Windows werkt zal een pi niet werken.
Weet ik ook niet maar hij heeft een oude laptop die volgens mij dus wel voldoet desnoods wat extra underclocken want snelheid is echt niet nodig.

• Crystal007
Zie mijn edit:

EDIT:

heb een site gevonden waar je al je informatie kunt invullen en een berekening krijgt van je profitablity:

Als je de informatie invoert voor zo'n kubus en je rekent even de dollarprijs van een kilowattuur om, dan kom je na 291 dagen op een break-even, en na 2 jaar heb je 240 DOLLAR winst...

Nouja, dat is niet echt de moeite natuurlijk. 10 dollar per maand. En dit is er van uit gaande dat het even moeilijk blijft om bitcoins te vergaren; maar dit wordt naar loop van tijd lastiger.

Ik denk dat het een droom blijft haha, of toch een onbeperkt electriciteits supply zien te vinden!

• MrMorePhun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-01 15:48
Sinds vandaag volg ik het ASIC gebeuren ook en las dat er BFL SC en Avalons op komst zijn voor pakweg 1700 euro (met de natte vinger) en die doen 40GHS/s.....Power consumption onder de 600W. Lijkt me toch een behoorlijke winstmachine gelet op de energieprijzen of ben ik verkeerd en zie ik het te rooskleurig? Uiteraard de difficulty raise meegerekend.

• Tjeerdtq
  • Laatst online: 29-04 21:30
Ik heb thuis een SHA256 Singles aanstaan. Deze is aangesloten op mijn Windows Nas (staat toch aan). Ik doe iets meer dan 800 MH/s. Het stroom gebruik weet ik niet, heb ik nog niet getest. Maar er zit een soort laptop adapter bij. De hardware staat altijd aan, tenzij je de adapter los haalt.

Een nadeel is de douane kosten en de lange tijd levertijd. Het heeft mij iets meer dan 3 maanden geduurd voordat de hardware is verzonden. De communicatie per mail kan wat langer duren, ik had meestal na 1 a 2 weken antwoord. Tevens moest ik €113 extra betalen voor de douane kosten.

Verder is het kijken hoe de Bitcoins binnen komen.

Off topic: Onbeperkte energie youtube

[ Voor 7% gewijzigd door Tjeerdtq op 27-09-2012 14:00 ]

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:30

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik heb opeen even een kleine brainfart en het zal vast niet realistisch zijn, maar is het rendabel om bitcoins te minen op een cloud platform zoals amazon dat aanbied?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-04 13:59
Linkje bitcoin topic.
Pagina: 1